Suicide reeks 18+

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Stephen.tkd
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 10:52

Ik probeerde dit keer weer een nieuw setje depressieve reeks vast te leggen. Ik hoop dat het een beetje is gelukt.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Stephen.tkd, in totaal 13 keer gewijzigd.
Canon Eos 30D | 50mm 1.8 II | 17-85mm IS USM | Tamron 28-75 | Sigma 10-20 | 24-105MM L
http://www.stephenlaw.nl
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Heftige serie... 18+ is misschien wel gewenst in de topictitel?
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Stephen.

Ik vindt het een mooie serie en
je hebt het goed vast gelegd.
in mijn ogen klopt het wel.

Tis heftig maar mooi/goed gedaan
Mijn compliment voor de fotograaf
maar ook zeker voor het model.

Gr Dimitri
kuk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2009 14:27
WoonplaatsCOLON den haag

Om eerlijk te zijn vind ik het niks.
Het model is veels te mooi voor dit soort foto's als je het mij vraagt.
Als het een soort van Nepjunkie is dan is dat wel gelukt.
Als ik ook dan haar teennagels bekijk die zijn dus keurig verzorgt en dit past niet in (mijn) plaatje.
Val niemand aan is gewoon mijn mening.

gr
Het is tijd voor zelfreflexie
Anoniem 3

Ik ben het helemaal met de vorige spreker eens. Ik vind het niks.
Prachtig model, maar het onderwerp en de uitvoering ervan vind ik (but whoamI) haar niet waard.
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie serie. Vooral de derde foto. Alleen die injectienaald op de voet had voor mij niet gehoeven. Het leidt de aandacht van haar gezicht af die ik heel krachtig vindt!

@kuk, ook mooie mensen plegen zelfmoord. ;-)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik vind het een heftige serie. Goed dat je er een 18+ boven hebt gezet; je weet dan van te voren dat je naar iets gaat kijken wat schokkerend kan zijn.

Over de foto's; ik vind ze qua belichting en techniek goed uitgevoerd. Diepe kleuren, niet te flitsend, en een beetje ingetogen.

Hulde voor het model; het lijkt me niet makkelijk om dit geloofwaardig neer te zetten.

Ik vind dat jullie het goed hebben gedaan. Ik begrijp echter ook dat veel mensen het niet prettig vinden om naar te kijken, of confronterend, of niet mooi om anderen redenen. Zolang het om de inhoud van de foto's gaat, en er met respect wordt gereageerd, vind ik het prima ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik vind dit een mooie heftige serie !!!

Ik kan me ook voorstellen dat sommigen dit niet plezierig vinden, maar voor mij zeker zeer goed geslaagd. Mooie uitwerking en bewerking van de foto's !
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Het model is inderdaad veel te gevuld en gezond om er als een junkie uit te zien (gelukkig maar!). Maar... de titel zegt: suicide, dat hoeft niet per se een junkie te zijn.

Ergens op het web staat wel een serie van een fotograaf die damesjunkies fotografeert tijdens hun shot: een nare serie waar ik niet goed naar kon kijken.

Ik vraag mij af hoe de serie in zwart wit met wat harde contrasten er uit ziet; je hebt het toch over de overgang van leven naar dood, licht donker, et cetera... misschien is daar nog wat winst te halen...
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Schokkende serie, laat me direct denken aan het boek "Wir kinder vom Bahnhof Zoo".
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ik vind het ook een rare serie en snap het nut er niet van. Het is inderdaad zonde van het model.
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Stephen.tkd
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 10:52

Thanks voor de diverse reacties...
Ik weet dat het heftige platen zijn, maar dat was wel de bedoeling.

Tjah... Model het hoeft ook niet een typische junkie look te hebben.

Model wou eens een keertje af van dat standaard mooi/beauty/lieve foto's en wilde een keertje wat extremers op de plaat zetten.

Misschien zijn we tot in de details niet ver genoeg gegaan (zoals men hierboven beschreef.. nagels e.d.)

Je zou dit gewoon kunnen zien als een mooie meid die in depressie is beland en zonder goede steun de verkeerde kant op is gegaan.

Ook een beetje typerend met wat er vaak gaande is in bijv Japan.

Aan de ene kant ben ik ook wel blij dat de foto's bij bij enkelen vervelend over komen. Dit betekent dat de foto's toch wel aardig gelukt zijn.
Canon Eos 30D | 50mm 1.8 II | 17-85mm IS USM | Tamron 28-75 | Sigma 10-20 | 24-105MM L
http://www.stephenlaw.nl
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Een fotoserie van een clean en verzorgd meisje van achttien met schone kleding wat met een grote injectiespuit zelfmoord pleegt.
Ik vraag me af wat zo'n meisje tot zo'n wanhoopsdaad zou kunnen drijven. Heeft haar eerste vriendje het uitgemaakt of is haar cavia overleden? Het verdriet is nog vers, dat kun je aan de tranen op haar kin zien. Hoe komt zo'n verdrietig braaf meisje zo snel aan spuiten en een ampul met spul waar je dood aan gaat? Is het een artsenkind? Kortom, het verhaal overtuigt mij niet, het licht en de kleuren vind ik daarentegen weer wel geslaagd.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

18+ dekt de lading niet echt wat mij betreft, aangezien deze tag net zo goed wordt gebruik voor insecten die de bloemetjes buiten zetten.

Ik zou het waarderen als de mods eens kunnen nadenken over een wat consequenter gebruik van dit soort toevoegingen aan topic titels. Persoonlijk vond ik het vervelend om de foto's te zien, wat niks af doet aan de kwaliteiten van de fotograaf of het model.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De 18+ titels zijn niet alleen bedoeld voor bloot, maar ook voor onderwerpen die door anderen als schokkend ervaren zouden kunnen worden. Gezien de foto's en het te vertellen verhaal vind ik de tag gerechtvaardigd, dus ik laat hem staan.
Betreft de flauwerikken in de natuurtopics, ach, dat wordt gedoogd zullen we maar zeggen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

@ dejongracing: Je hebt denk ik niet begrepen wat de vraagstellen wilde. Hij wilde af van de als grappig bedoelde 18+ als het twee vliegen of hommels betreft, dat haalt het waarschuwende effect van 18+ weg.

Hier had wellicht nog "schokkende beelden" aan toegevoegd kunnen worden al vind ik de serie zo ongeloofwaardig, dat ik het eigenlijk overbodig vind.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dan stel ik voor dat dat soort commentaren voortaan in de natuurtopics gegeven worden waar de verantwoordelijke er door jullie op aangesproken kunnen worden. Laten we het hier dan weer over de foto's hebben. Maar ik zal het achter de schermen in de groep gooien.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

De foto's zijn niet zo lekker scherp als de naald...
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Los van 18+ of niet: als mensen de serie als schokkend hebben ervaren, betekent dat eigenlijk dat fotograaf en model in hun opzet zijn geslaagd. Dat mensen het als schokkend ervaren hebben, kan ook iets over de persoonlijke omgeving van de mensen zeggen, dat is dan naar voor hen. Topictitel is wel duidelijk.

Naar de foto's: ik vind ze qua sfeer en belichting mooi en geslaagd. Het depressieve karakter wordt voor mij ook overgebracht door het sobere van de locatie in combinatie met de belichting.

Kleine noot voor sommige critici: door mijn werk heb ik zo ongeveer dagelijks te maken met allerlei mensen, ook met junks, met depressieven, met mensen die aan de zelfkant van de maatschappij leven en - let op! - met mensen die in een of meer van de vorige categoriën vallen maar lang, heel lang, naar buiten toe het beeld kunnen ophouden dat het gewone burgers zijn waar ogenschijnlijk niets mee aan de hand is. Commentaren als het model ziet er te gezond / niet junkachtig / als gewone meid uit en - zo lees ik het - de foto's zijn daarom niet geloofwaardig, vind ik dan ook onterecht. Onterecht naar de fotograaf maar ook onterecht als je eens echt kijkt naar de maatschappelijke werkelijkheid.

@ Stephen en model: wat mij betreft geslaagde serie, maar ik ben het wel eens met Martinus wat betreft scherpte hier en daar.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie en indrukwekkende serie, de kleuren passen goed bij de sfeer.

Over dat het model te mooi zou zijn voor deze serie....jullie zouden eens moeten weten hoeveel modellen zelfmoord plegen ivm minderwaardigheidscomplexen, het zijn echt niet alleen lelijke en onverzorgde mensen die zelfmoord plegen.
Heb ook het idee dat de meeste hier uit gaan van steriotype verslaafde die al jaren verslaafd zijn en dus weinig ervaring hebben met echte verslaafde.
Helaas heb ik dat wel en geloof me, zo'n grietje zou ook echt verslaafd kunnen zijn, misschien wel niet lang maar uiterlijk zegt echt niet alles.

ik vind de serie dus goed, iets om over na te denken en duidelijk ook iets waar mensen over praten. ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar