Draad + IR Afstandsbediening 300D / 20D

Samen voordelig inkopen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Cyberon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2005 23:25
WoonplaatsCOLON Oss - NL

Maandag 2 draadremotes besteld bij Martijn (0.8 en 3 mtr) en vandaag alles al geleverd gekregen in de postbus. Klasse Martijn!

Extra info:
de remotes zijn aan elkaar te koppelen zodat je met 1 druk op de knop 2 (of meer) camera's kunt laten afgaan. Zal niet vaak voorkomen, maar toch een leuke bijkomstigheid.
[size=75]CANON EOS 350D - Sigma 18-50mm, Sigma 55-200mm, Tamron 28-75mm, Canon 50mm II, Speedlite 580 EX[/size]
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Cyberon schreefCOLONMaandag 2 draadremotes besteld bij Martijn (0.8 en 3 mtr) en vandaag alles al geleverd gekregen in de postbus. Klasse Martijn!

Extra info:
de remotes zijn aan elkaar te koppelen zodat je met 1 druk op de knop 2 (of meer) camera's kunt laten afgaan. Zal niet vaak voorkomen, maar toch een leuke bijkomstigheid.
Hoewel ik niet precies inzie hoe je MEER dan twee camera's zou kunnen bedienen hiermee, heb ik inderdaad ook wat koppeldraadjes (male-mail mini-jackplug (o.i.d.) beschikbaar. Mocht iemand interesse hebben, mail dan even naar accus@300d.nl.

P.s. zo'n draadje maakt de RS80 compatible met de RS60 (niet andersom).

Martijn
Cyberon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2005 23:25
WoonplaatsCOLON Oss - NL

Dat meer dan 2 was inderdaad een slag in de lucht. Laten we het maar op 2 houden. :wink:
[size=75]CANON EOS 350D - Sigma 18-50mm, Sigma 55-200mm, Tamron 28-75mm, Canon 50mm II, Speedlite 580 EX[/size]
Gebruikers-avatar
EddieEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 19:34
WoonplaatsCOLON Uithoorn
CONTACTCOLON

Hoi Martijn,

Kun je mij vertellen tot hoeveel meter de Ir A/b werkt?
Ik wil dit mee nemen in m'n overweging om er ook een aan te schaffen.
Zijn ze nog steeds via jou te bestellen???

Groetjes Edwin :)
[size=75][b]---=<Canon EOS 40D :: Battery Grip :: Canon EF 24-105mm F4 L IS USM :: Tamron AF teleconverter (2x) :: Canon Speedlite 550EX >=---[/b][/size]
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

EddieEOS schreefCOLONHoi Martijn,

Kun je mij vertellen tot hoeveel meter de Ir A/b werkt?
Ik wil dit mee nemen in m'n overweging om er ook een aan te schaffen.
Zijn ze nog steeds via jou te bestellen???

Groetjes Edwin :)
Volgens de specificatie van 1 cm tot 8 meter. Maar of dat in werkelijk ook zo zal zijn, durf ik niet te zeggen. Wellicht dat iemand die er een gekocht heeft hier iets over kan zeggen?

Martijn
remeor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2005 13:09
WoonplaatsCOLON Amsterdam

De IR afstandbediening haalt ongeveer vier meter.
350D
mjgroep
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2005 20:23

Hallo matrijn,

zou je willen laten weten of deze aanbieding nog geld of dat ik ale "een beetje" telaat ben?

vriendelijke groeten
Marc
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

mjgroep schreefCOLONHallo matrijn,

zou je willen laten weten of deze aanbieding nog geld of dat ik ale "een beetje" telaat ben?

vriendelijke groeten
Marc
Tenzij anders vermeld (in eerste post), blijven de remotes (al dan niet met enige levertijd) beschikbaar.

Martijn
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Kan iemand aangeven welke functies er door de remotes wordt ondersteunt. Alleen scherpstellen en afdrukken?

mvg,
Frank
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

sullivan schreefCOLONKan iemand aangeven welke functies er door de remotes wordt ondersteunt. Alleen scherpstellen en afdrukken?

mvg,
Frank
De draad-remote voor de 300D die ik heb via deze actie, doet in feite precies hetzelfde als de ontspanknop: half indrukken is scherpstellen, helemaal indrukken is ontspannen. Daarnaast kun je het knopje van de remote ook vastklikken, zodat je hem in bulb-mode niet continu met de hand ingedrukt hoeft te houden. Handig!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Jamie schreefCOLON
sullivan schreefCOLONKan iemand aangeven welke functies er door de remotes wordt ondersteunt. Alleen scherpstellen en afdrukken?

mvg,
Frank
De draad-remote voor de 300D die ik heb via deze actie, doet in feite precies hetzelfde als de ontspanknop: half indrukken is scherpstellen, helemaal indrukken is ontspannen. Daarnaast kun je het knopje van de remote ook vastklikken, zodat je hem in bulb-mode niet continu met de hand ingedrukt hoeft te houden. Handig!
Dat vermoeden had ik al, maar de draadloze heeft een heleboel knopjes. Misschien dat deze meer kan?

mvg,
Frank
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

sullivan schreefCOLON
Jamie schreefCOLON
sullivan schreefCOLONKan iemand aangeven welke functies er door de remotes wordt ondersteunt. Alleen scherpstellen en afdrukken?

mvg,
Frank
De draad-remote voor de 300D die ik heb via deze actie, doet in feite precies hetzelfde als de ontspanknop: half indrukken is scherpstellen, helemaal indrukken is ontspannen. Daarnaast kun je het knopje van de remote ook vastklikken, zodat je hem in bulb-mode niet continu met de hand ingedrukt hoeft te houden. Handig!
Dat vermoeden had ik al, maar de draadloze heeft een heleboel knopjes. Misschien dat deze meer kan?

mvg,
Frank
De draadloze heeft zoveel knopjes omdat hij voor vier verschillende merken toestellen te gebruiken is; de twee knopjes voor de Canon zijn 'direct afdrukken' of 'na twee seconden afdrukken' voorafgaand door eventueel scherpstellen. Geen lange opnames mogelijk. Bij de G-, S- en Pro-serie ook nog in- en uitzoomen mogelijk...

MvQ
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

MvQ schreefCOLONDe draadloze heeft zoveel knopjes omdat hij voor vier verschillende merken toestellen te gebruiken is; de twee knopjes voor de Canon zijn 'direct afdrukken' of 'na twee seconden afdrukken' voorafgaand door eventueel scherpstellen. Geen lange opnames mogelijk. Bij de G-, S- en Pro-serie ook nog in- en uitzoomen mogelijk...

MvQ
Bedankt voor de info.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Blackmax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 20:07

Dag Martijn

Vandaag afstandbediening binnen gekregen werkt super!!!!!!!

bedankt

mvg

Blackmax (Richard)
ニコン リチャード
mwvdlee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 10:46
WoonplaatsCOLON Bussum ('t Gooi), Nederland
CONTACTCOLON

Keuze, keuze... ik zocht al een tijdje een betaalbare RC voor m'n 350D, dus één van de types wil ik wel, echter... welke?

Kan iemand me grofweg de voor- en nadelen van de draadloze vs. de draad RC opnoemen, en misschien ook een ervaringsdeskundige of de 3m draad de moeite waard is boven de 0,8m?

En Martijn, wat zou ongeveer de levertijd zijn? Gaat het in de orde van dagen, weken of maanden ofzo?
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

mwvdlee schreefCOLONKeuze, keuze... ik zocht al een tijdje een betaalbare RC voor m'n 350D, dus één van de types wil ik wel, echter... welke?

Kan iemand me grofweg de voor- en nadelen van de draadloze vs. de draad RC opnoemen, en misschien ook een ervaringsdeskundige of de 3m draad de moeite waard is boven de 0,8m?

En Martijn, wat zou ongeveer de levertijd zijn? Gaat het in de orde van dagen, weken of maanden ofzo?
Alle remotes zijn op het moment direct leverbaar. Indien niet leverbaar is de levertijd 1-2 weken.

Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor de draadremote gaan. Je kan het toestel dan van alle kanten bedienen en hebt iets 'directer' contact dan met de IR remote. Ook zijn lange 'bulb' (?) opnames mogelijk. En natuurlijk ook nooit last van lege of slappe batterijen of electronica...

3,0m of 0.8 m.... tja, dat hangt er vanaf wat je er vooral mee wilt doen.

Martijn.
mwvdlee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 10:46
WoonplaatsCOLON Bussum ('t Gooi), Nederland
CONTACTCOLON

MvQ schreefCOLON3,0m of 0.8 m.... tja, dat hangt er vanaf wat je er vooral mee wilt doen.
Ik kan me zo snel eigenlijk geen situatie inbeelden waarbij ik 3m nodig heb, aan de andere kant scheelt 't maar 5 euro, en wel zo zonde als je later nog verlengkabeltje moet kopen ofzo.
Gebruikers-avatar
Sander Timmers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2005 14:24
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi Martijn,

Voor mij 1x variant 2, met 3m kabel.

Email is onderweg. Alvast bedankt!
[size=75]Canon EOS 300d | BG-E1 | EF-S 18-55 kitlens | EF 70-200 f/4[color=red]L[/color] USM | Hoya UV filter | Speedlite 420 EX | 1x 256 MB, 1x 1 GB CF | Sitecom MD-050 mediadrive 30gb | Luxon Pro10 tripod |
[/size]
KL34
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 904
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2005 20:38
WoonplaatsCOLON Opmeer
CONTACTCOLON

Hoi Martijn,

Ik heb je reeds gemaild. Geld is overgemaakt.

voor mij dus de variant 2 met 0.8 meter kabel.
http://mirandadejong.fotopic.net
http://pets-picture.fotopic.net
-----------------------------------------------
zelfs een reis om de wereld start met een eerste stap...
Regards
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 14:56
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Martijn,

Voor mij graag deze: Variant 2 (3.0 meter) + NB-2LH accu 900 mAh Li-Ion.
Mailtje is onderweg.
Canon 350D + Grip Canon EF 17-40 [color=red]L[/color]4 Canon EF 50 MK II 1.8 Canon 70-200 [color=red]L[/color]4 + Canon Ext 1.4 II Canon Speedlite 550 EX + Omnibounce
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar