Een greep uit mijn portfolio

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Overig'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Concertfotografie is voor mij een continue uitdaging om iedere keer toch maar weer met bruikbare foto's thuis te komen, die, indien mogelijk, toch ook duidelijk mijn 'handtekening' dragen. Soms lukt dat, soms niet.
Onderstaand een kleine greep uit mijn portfolio van foto's, waarvan ik zelf vind dat ze er voor mij uitspringen.

Denken jullie er het zelfde over, of zijn jullie het volledig oneens met mij?

Ik zie feedback graag tegemoet.

Patrick

#1: Black-Bone @ PopEi Eindhoven
Afbeelding

#2: Noyalty @ Dynamo Eindhoven
Afbeelding

#3: Osdorp Posse @ Effenaar Eindhoven
Afbeelding

#4: The Jacks @ 013 Tilburg
Afbeelding

#5: Hummingbirds @ Dynamo Eindhoven
Afbeelding

#6: Pushers @ Dynamo Eindhoven
Afbeelding
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
Sven-EOS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 16:27
CONTACTCOLON

Ik vind ze in ieder geval fantastisch!
Als ik met een foto duidelijk kan maken wat ik mooi vind, ben ik geslaagd in mijn opzet.
Gebruikers-avatar
oemba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 195
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 16:51
WoonplaatsCOLON culemborg
CONTACTCOLON

in iedergeval weet ik dat ik me brill niet hoeft op te poetsen, ik zie ze heel helder. mooii
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Ik vind ze schitterend! Vooral nr 4 is mijn favoriet.
Met wat voor lens fotografeer je?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooi, stuk voor stuk. Zeker twee vind ik wat dat betreft een erg speciale :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Vandelay Art
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009 21:57
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Mooie foto's, elke met een duidelijke sfeer!!
Canon 450D | EFS 18-55 is | EF 24-105mm f/4L IS USM | EF 70-300 4.0/5.6 IS USM | Grip | Hoya uv en cir-pl Filters |
Sickboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 20:16
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

inderdaad mooie foto's! de actie in 2 is vet, 3 en 6 vind ik echt anders dan anders (positief bedoeld). Ik vind wel dat je van The Jacks nog mooiere foto's hebt dan nummer 4.
- Unpredictable But Always Rockable! -
http://www.harmlourenssen.nl
http://www.rockportaal.nl
Gebruikers-avatar
Otmeister
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2009 13:15
WoonplaatsCOLON Ulft

Mooie foto's Patrick!

Welke lens heb je gebruikt?
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Inspirerende beelden Partick, kan er naar blijven kijken.
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Zeer mooie platen Patrick. Goeie sfeer zit er in alle platen, vooral bij de laatste spreekt me dat erg aan.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Een boeiende en mij zeker aansprekende reeks!

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Wow, zonder uitzondering lovende woorden (tot nu toe dan) en een plekje in de Foto Expositie, dat had ik niet verwacht van deze serie... :oops:

Dus bij deze mijn dank aan iedereen die de moeite genomen heeft om te kijken en zijn mening te ventileren.

Ik heb bewust niks over de technische kant van de foto's vermeld, omdat ik persoonlijk apparatuur, instellingen en nabewerking totaal onbelangrijk vind, het enige dat telt is het eindresultaat, de gepresenteerde foto. Traject van totstandkoming is iets wat ik zelf niet snel zal aankaarten.

Omdat ik zag dat er toch vraag naar was met welke lens de foto's gemaakt zijn: alle foto's zijn met de Canon 24-70mm geschoten, de lens die ik zelf 't meeste gebruik bij concerten. Foto #4 (The Jacks) is op 70mm geschoten, foto #6 (Pushers) op 42mm, alle andere op 24mm.
Zoals uit de foto's spreekt: ik ben niet zo'n telelensfotograaf, en de mensen die mijn recente commentaren gelezen hebben, zullen snel kunnen concluderen dat ik groothoekopnamen met sfeer hoger waardeer dan portretjes met expressie. Kwestie van smaak...

Overigens: ik wil wel eens experimenteren met nabewerken. Alle hierboven getoonde foto's zijn redelijk straight-forward bewerkt, eigenlijk alle aanpassingen zijn met levels en/of curves gedaan, verder niks.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Patje een fijn stel platen die je hier laat zien.
Technisch allemaal perfect, daar zul je ook zeker op gekozen hebben. Ook momenten en stand punten prima dik in orde (ik snap nu waarom ik het podium op moet).
#1 perfect.. misschien wel een beetje te perfect... toch trekt de gitarist mijn aandacht voornamelijk.
#2 tja moet ik nu gaan zeuren? (maar die stikker op de box zou ik toch even weg halen, die leid af, zonde)
#3 klaar
#4 Ik denk dat ik snap waarom je deze plaat hebt gekozen. ook denk ik dat je een sterkere hebt van deze dames. Graag had ik een stukje gezicht gezien van deze dame
#5 mjum... jammer dat flitsen nodig was
#6 heel erg uiterst klaar. (=mijn favo van deze serie)

Wat mij vooral opvalt is dat veel platen redelijk recent zijn. Dat had ik niet verwacht.

Marc
Laatst gewijzigd door 1 op mmk, in totaal 4 keer gewijzigd.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONPatje een fijn stel platen die je hier laat zien.
Thanks!
mmk schreefCOLON#2 tja moet ik nu gaan zeuren? (maar die stikker op de box zou ik toch even weg halen, die leid af, zonde)
Nee, ik heb niks aan 't toeval overgelaten, ook dit heb ik geprobeerd. Maar toen ik met en zonder vergeleek, vond ik die sticker nou net een persoonlijk tintje aan de foto geven, niet een gitaarversterker, nee, zijn gitaarversterker...
mmk schreefCOLONWat mij vooral opvalt is dat veel platen redelijk recent zijn. Dat had ik niet verwacht.
Ben achteraan in mijn portfolio begonnen met zoeken, dan kom je dus automatisch bij de meest recente terecht...

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
Oehoeboeroe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2007 19:01
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

jammer voor je........uitgeleerd :D

gr
Patrick
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heel mooie serie!

Wat mij opvalt is dat het ruisniveau erg meevalt. Gezien de 1600. Is dat de 1DMKII of is het een bewerkingsprogramma?

Zou dit mij met dezelfde instellingen ook op de 40D lukken? (niet dat ik ook maar in de buurt kom van jouw foto's, ik bedoel de ruis).

Nogmaals: heel mooi!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik ben nu al een paar dagen van deze serie aan het genieten en laat hem net nog even aan EOSRoos zien. Wat een serie zeg ....met een hoofdletter S. Nummer 2 vind ik echt subliem. En nummer 3 zooo geweldig. En nummer zes maakt het echt helemaal af.

Om jaloers op te zijn. (ga ook maar eens wat meer concerten doen) ;)
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONWat mij opvalt is dat het ruisniveau erg meevalt. Gezien de 1600. Is dat de 1DMKII of is het een bewerkingsprogramma?
Alle foto's zijn inderdaad zonder uitzondering op ISO1600 geschoten. Bij sommige optredens zou ik een stapje terug hebben gekund, maar gezien de sterk wisselende lichtomstandigheden wilde ik niet 't risico lopen om foto's weg te moeten gooien door te lange sluitertijden op lagere ISO waarden wanneer er eens wat minder licht op 't podium zou zijn.
Klein puntje op de i: gebruikte camera voor alle opnamen is niet de 1DMkII maar de 1DsMkII. Deze presteert qua 'ruisperformance' ongeveer hetzelfde als de 1DMkII(N), maar door het hogere aantal pixels kun je er toch net wat meer detail uit krijgen.
VFRood schreefCOLONZou dit mij met dezelfde instellingen ook op de 40D lukken? (niet dat ik ook maar in de buurt kom van jouw foto's, ik bedoel de ruis).
De 40D is zelfs 2 generaties 'jonger' (de 1DsMkII dateert technisch gezien van 2004!, en is uit de zelfde generatie als de 20D), daar moeten echt vergelijkbare en misschien zelfs betere resultaten mee te behalen zijn.
Maar 't is niet alleen de gebruikte camera, het begint met juist belichten (zeer belangrijk, weten hoe je camera reageert op lichtomstandigheden!), en vervolgens zit 't 'm ook een stukje in de nabewerking.
Zal een klein tipje van de sluier oplichten: DPP (Digital Photo Professional, je weet wel, dat pakketje wat Canon gratis bij alle camera's er bij geeft), is m.i. nog steeds de beste RAW-converter voor basic RAW naar TIF conversie. Vervolgens gebruik ik Photoshop om de puntjes op de i te zetten, waarbij ik wel even kwijt wil dat ik niet iemand ben die uren met een foto bezig kan zijn om deze te tweaken. Als ik meer dan 5 minuutjes nodig heb, vind ik 't al te lang duren... Dus daarom mijn streven om de 'basisfoto' al zo goed mogelijk te maken, qua techniek maar zeker ook qua inhoud.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Voor ik mijn huidige camera had deed ik al mijn werk met een 40D. Deze durfde ik zonder uitzondering gewoon op Iso 1600 te zetten. En dan heb je zo nu en dan wat ruis.... zowat? Dat hoort er m.i. ook wel een beetje bij. Wel even meteen goed belichten ;). Ik ken overigens ook zat mensen die met een xxxD de meest briljante platen maken. De cam van Patrick maakt je het leven wel wat makkelijker. Zoek het vooral in snelheid en accuracy van scherpstellen. Ook FF geeft je meer detail, zoals hij al aangaf, en bovendien kun je wat makkelijker croppen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Genieten met een hoofdletter G :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar