Schoolreisje naar engeland! 1e post

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
timbussink
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2009 17:46
WoonplaatsCOLON Huissen
CONTACTCOLON

Dit is mijn eerste topic-post, foto's zijn gemaakt tijdens een schoolreis naar Engeland, in Canterbury en in Londen. Gewoon een paar leuke foto's uitgekozen :)
Alvast bedankt voor het commentaar. (p.s., ik ben slecht in het bekritiseren van me eigen foto's, als iets echt niet mooi is dan hoor ik dat graag :) )

British museum - Londen
Afbeelding

HDR van Dover Castle
Afbeelding

Dover Castle
Afbeelding

Wederom Dover Castle
Afbeelding

Nog een keer Dover Castle
Afbeelding

Laatste keer
Afbeelding

De arm van een vriendin ergens aan tafel
Afbeelding
Nikon D80 - 18-105VR - 50mm f/1.8 - Sigma 70-300 APO en nog polarisatie en UV-filters.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

In het hol van de leeuw zie ik? Of zijn deze met je geheime Canon camera geschoten? :wink:

Anyway, de bewerking van het kasteel vind ik niet mooi maar verder vind ik de foto's best leuk om te zien, muv de arm op de laatste foto die er echt niet bij hoort voor mij..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Misschien loopt z'n onderschrift inmiddels achter :P (A).

Zonder dollen: on-topic. De eerste foto vind ik verreweg de beste. Het abstracte kan me zeker bekoren, en ook de keuze voor zwart-wit vind ik een goede. Hij zou voor mij helemaal perfect zijn geweest als de zon precies op een kruispunt/snijpunt van de zwarte lijnen was gevallen.

Je mooiste plaat wordt meteen gevolgd door de minste. De compositie is niet gek (ook vanwege de vogel erbij), maar de omzetting komt niet lekker over. Mijn eerste gedachte was: die is gemaakt met een cameratelefoon :$.

De andere foto's (met uitzondering van de laatste, die past er niet echt bij) zijn ook netjes. Bij foto drie had ik de boom iets verder naar links gezet, en bij nummer vier stoor ik me een beetje aan het uiteinde van het touw (de knot). Vijf staat (geloof ik) niet helemaal recht, een idee dat ik bij de zesde foto ook 'n beetje krijg. Desalniettemin: netjes gedaan!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Nikon... Brrrrrrrrrrr...... :shock:

Ik vind vooral de foto van die trap en het british museum erg mooi. De rest doet me niet zo veel.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
timbussink
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2009 17:46
WoonplaatsCOLON Huissen
CONTACTCOLON

Harmr schreefCOLONIn het hol van de leeuw zie ik? Of zijn deze met je geheime Canon camera geschoten? :wink:

Anyway, de bewerking van het kasteel vind ik niet mooi maar verder vind ik de foto's best leuk om te zien, muv de arm op de laatste foto die er echt niet bij hoort voor mij..
In het hol van de leeuw? Ik begrijp niet helemaal wat u daarmee bedoelt :P
Nikon D80 - 18-105VR - 50mm f/1.8 - Sigma 70-300 APO en nog polarisatie en UV-filters.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Zeg maar "je" en ik bedoel daarmee dat je Nikon in je onderschrift hebt staan.. Zag daarna overigens pas je voorstel-topic waarin je één en ander verduidelijkt.. :wink:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Leuke reeks. De twee 'zwartwitters' vind ik wel veruit de beste van deze reeks.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Geloof niet dat je in Dover Castle bent geweest. De foto's hebben betrekking op Leeds Castle :D
timbussink
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2009 17:46
WoonplaatsCOLON Huissen
CONTACTCOLON

kastelein schreefCOLONGeloof niet dat je in Dover Castle bent geweest. De foto's hebben betrekking op Leeds Castle :D
O, dat kan goed wezen, ik dacht dat dit Dover Castle was maar ik ben bij beide geweest, ik vergis me er continue in :P

De laatste foto past idd niet bij de reeks, maar ik wilde hem toch even erbij posten. Verders erg bedankt voor het commentaar :D
Nikon D80 - 18-105VR - 50mm f/1.8 - Sigma 70-300 APO en nog polarisatie en UV-filters.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik het mooist van de serie
Mooi lijnenspel.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Foto #1 en #4 vind ik erg goed.

De witbalans of verzadiging van #3 en #5 liggen voor mij niet lekker. Het komt erg onnatuurlijk over.

De laatste twee foto's horen niet in deze serie thuis. De pauw had net zo goed genomen kunnen zijn op de kinderboerderij om de hoek hier, en die laatste... tsja... :?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar