Ibiza '09 - Zonsondergang

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Yellow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2008 22:06
CONTACTCOLON

Party-eiland Ibiza heeft niet alleen de mooiste en grootste club's ter wereld, maar ook een super mooie zonsondergang! Van de 8 dagen dat ik er geweest ben was het 1 dag bewolkt en dit zorgde voor veel mooiere platen dan op een onbewokte dag. Helaas maar weinig foto's gemaakt van dit moment (achteraf gezien), maar ik wil er toch 3 met jullie delen.

1.
Afbeelding
40D + EF-s 17-85mm, 85mm, 1/128@F8, ISO100, Av

2.
Afbeelding
40D + EF-s 17-85mm, 17mm, 1/8@F8, ISO100, Av

3.
Afbeelding
40D + EF 70-200mm, 111mm, 1/20@F8, ISO400, Av

Bovenstaande foto's zijn niet bewerkt. Alleen gedraaid (horizon recht gezet) en gecropt in Photoshop. Contrast o.i.d is niet aangepast.
Volgens mij zorgt de EF-s 17-85 voor wat vervorming (foto 1) de horizon loopt bol... (OF zou de aarde dan toch rond zijn? :o ;)) Links en rechts op de foto zit de horizon namelijk op dezelfde hoogte...

Groeten,
Rob
www.team-design.nl
mvdhiele
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2009 19:01
WoonplaatsCOLON Middelburg

Mooie foto's van een prachtig party-eiland. Wij gaan volgend jaar zeker weer! Dit jaar zit het er even niet in, kost toch genoeg daar hè..... :wink:
[size=75]CANON EOS 450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 17-85 USM IS | EF 70-300 IS USM | SPEEDLITE 430EXII | LOWEPRO SLINGSHOT 200AW[/size]
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

mooie kleuren en luchten, met voorkeur voor nr2. bij nr3 vind ik de boot te centraal
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Tijdens zulke momenten zijn de kleuren en contrasten al zo fraai dat je dat niet meer hoeft te bewerken is mijn ervaring. Voor deze keer een goede keuze dus om er verder niets meer aan te doen. Bij de eerste zou je wat meer balans in de foto kunnen brengen door de zon wat meer naar links in beeld te houden, en het bootje daar te houden. Nu weet ik dat dat allemaal ook maar zo mooi moet uitkomen tegelijk, maar wie weet een volgende keer? Bij de derde had het bootje van mij wat uit het midden gemogen, dat had nog meer sfeer aan deze toch al fraaie plaat gegeven. Bij de tweede heb ik niets op te merken, de beste van de 3 naar mijn mening en lekker evenwichtig.
Gebruikers-avatar
loos1970
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2005 19:18
WoonplaatsCOLON Almere

Dit straalt inderdaad geen party uit, maar een mooie serene rust......

Vond de 1e al erg mooi, maar bij het zien van de 2e viel mijn mond een beetje open. Erg mooie opname. Mooie kleuren, Prima in balans. De 3e is de minste voor mij, omdat ik ook vind dat de boot te pontificaal in het midden staat.

grts

Marcel
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer. - Ansel Adams
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Erg mooie platen en heerlijke kleuren.

Jammer van de 3e, had je beter ook als landscape gemaakt en de boot dan links in beeld
dan was het een topplaatje geweest.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Erg mooie serie, en voor de rest ben ik het wel met Harold eens.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Heerlijk sfeertje in de foto's!
Foto 2 is mijn favoriet vanwege de kleuren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Yellow
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2008 22:06
CONTACTCOLON

@mvdhiele
Het is er inderdaad niet erg goedkoop.. :D Ik hoop er volgend jaar ook weer naartoe te gaan! Heb helaas niet gewonnen tijdens de Radio538 Ibiza-week :roll:

@geert h
Bedankt voor de tips! Ik hoop zeker dat er nog een volgende keer komt!

@Kiran, loos1970, Haroldvdb, Wimmes en jspr
Aan de reacties te lezen valt fotonr.3 een beetje buiten de boot (wat toepasselijk :lol:). De compositie is niet zo sterk; mee eens! Dan moet ik het maar doen met die heerlijke kleuren :roll:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga Fotonr. 2 binnenkort maar eens in het groot laten afdrukken, of misschien is het wat voor op canvas... Daar moet ik nog even over na denken.

Groeten Rob
www.team-design.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar