Golla Cambags..

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?

Als het even meezit ga ik vanmiddag mn eerste Spiegelreflex kopen met daarbij een extra lens etc.

En bij zon eerste aankop hoort ook een tas!

Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een tas die ik altijd bij me kan hebben, een tas die er ook leuk uitziet (vrouwelijk! :wink: ) en waar mn standaard spulletjes ook in kunnen (portemonnee, telefoon, sleutels etc.)
En die dan nog te betalen is ook!

Nu viel mijn oog op de volgende tas.. De golla cambag. kleur/type: Dina.

Afbeelding

De binnenkant ziet er als volgt uit.

Afbeelding


Nu vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met deze tassen of dit merk? en of jullie denken dat deze tas stevig genoeg is voor de bescherming van de camera en lenzen..
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Golla is niet echt een veelvoorkomd merk in de spiegelreflex wereld, ze zijn een stuk bekender bij mensen met een compact cameratje..

Weinig kans dat iemand hem heeft op dit forum!

Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet bepalen, of dit een handige tas is voor jou! Ik zou eerst je camera kopen en evt. spullen en dan kijken past het in de tas.. Zo ja..

Je rijtje afgaan:
Is hij groot genoeg..
Is hij niet te groot..
Is hij sterk genoeg..
Comfort.. (kan je er de hele dag mee lopen, gaat de band niet in je schouder snijden)
etc etc..

De kwaliteit kan je meestal ook in de winkel voelen! Hoe zijn de bevestigingen, naden, waterdichtheid?

Ik raad je dus aan koop eerst je spullen en koop daar je tas bij!

Ik ben zelf wel fan van Crumpler, ik heb hier 2 tassen van! Ze zijn zeer sterk en hebben ook leuke ontwerpen en natuurlijk waterdicht (heel belangrijk met je dure camera)! Crumpler heeft ook soortgelijke tassen als die jij laat zien!

kijk hier ook eens:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 69&start=0

en hier voor crumpler tassen:
http://crumpler.co.uk/?categroy=Photo_B ... category=3

SUCCES!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Nou ik heb een flinke aankoop gedaan net! de camera is binnen, met geheugen kaartje en toch met wat filters.. de lens wordt besteld en de tas...

hadden ze helaas niet in mijn kleur! ik heb m wel vastgehouden en qua formaat en uiterlijk is ie sowieso goed.. hij leek me waterdicht maar dat zou ik nog even op moeten zoeken!

misschien niet stom om erbij te zetten, deze tas is ongeveer 50 euro.. wat mij toch wel erg meevalt.. er is ruimte in voor body + kitlens en een extra lens voor zover ik kon zien. en dan nog voor eventuele boekjes of dus portemonnee enzo..

Qua stevigheid vind ik zo moeilijk te zeggen? tuurlijk heb ik t liefst een tas die alles zelfs beschermt bij t stuiteren van een berg! maar is dat rieel? zeker in die prijsklasse, en met mijn eisen?


De enige die ik dus ook erg mooi vind zijn die van jill-e maar 120 euro voor een tasje heb ik er nu gewoon niet voor over.. verder zijn de dingen die ik vind gewoon echt niet echt mijn smaak :$ ik zoek dus echt een tas die ook zo voor handtas/ dagelijkse tas doorkan en dat mis ik bij de bekende merken..
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ok, veel succes met je zoektocht!

Welke camera heb je gekocht?
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Opperclowntje schreefCOLONOk, veel succes met je zoektocht!

Welke camera heb je gekocht?

Canon Eos 450D met kitlens en de canon EF-S 55-250 erbij :)
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

weet niet of je al een tas heb, maar misschien moet je eens kijken naar de lowepro classified 140 of evt 160 als je nog wat meer mee wilt nemen.

heb zelf de 160 en deze tas gebruik ik als dagelijkse hand-tas, mijn 40D met grip zit erin incl 24-105mm lens een 10-22 lens een 50mm een flitser en in het voorvak sleutels portemonnee autopapieren, pen aantekeningen boekje, telefoon etc etc.

voor jou zou de 140 ook volstaan gezien je body kleiner is dan de 40d en zonder grip en ook je lens past er prima in, maar als je wilt groeien in apparatuur kan je beter iets groter aanschaffen.
voor mij is de 160 perfect en ik neem niet altijd alles mee wat er bij staat, meestal zit alleen de camera met grip en de 24-105 en een flitser in de tas en dat bevalt me prima, ga ik gericht ergens heen dan neem ik ook vaak de 10-22 en de 50mm mee, allemaal incl zonnekap.

die jill tassen zijn ook leuk, de crumplers zijn ook mooie tassen, enige nadeel daarvan is dat boven op de tas een handgreep ontbreekt zodat je hem niet echt als handtas vast kunt houden, maar verder zijn het prima tassen en mooi ook.

succes met je keus.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar