(Hollywood)Prijzen mediamarkt.

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Niet dat het belangrijk is maar ik vroeg me af waar het verschil in gaat zitten dus vandaar dat ik toch even dit topic open.

Vandaag liep ik met mijn zoon even de mediamarkt (Heerlen) binnen,'eens zien of ze de 50D hebben staan' dacht ik aangezien ik deze camera graag wil gaan aanschaffen.Het leek me handig hem eens in het echt te bekijken,de vergelijking zelf te maken met de 40D die ernaast stond en om ze beide eens vast te houden,is toch anders.Wauw wat een camera tov de 400D :shock: ,maar daar gaat dit topic niet over.

Aangekomen bij de camera afdeling stonden ze naast elkaar,de 40D en de 50D,dus dat was mooi vergelijken.Qua body schelen ze niet echt veel zag ik(moet nog eens uitzoeken wat die C1 en C2 stand betekent).Ik heb ze beide eens vastgepakt en aandachtig bestudeert,zag er goed uit.Toen ik de prijskaartjes zag kreeg ik haast een appelflauwte,dat KON ik niet goed gelezen hebben.Nog eens kijken en toen bleek dat mijn ogen niks mankeren...Voor de 40D zonder de 17-85 IS USM lens die erop zat,vroegen ze 999 euro,voor de 50D die ernaast stond met exact dezelfde lens vroegen ze zelfs 1249 euro :shock: :? :shock: .

De enige verkoper in mijn buurt stond een niets vermoedend jong meisje een foute camera aan te smeren en verder was er niemand te bekennen. Ik had ze graag eens gevraagd wat er zo bijzonder aan deze camera's is omdat ze zoveel duurder zijn.Bij cameranu.nl,waar ik heel tevreden al mijn spulletjes koop,staan de camera's te koop voor hele andere prijzen.Voor de 40D vragen ze zich 679(MM 999) en de 50D kost daar 828(mm 1279),wel een ERG groot prijsverschil.Iemand die deze hollywood prijzen kan verklaren want dit is wel heel extreem,niet dat ik ooit een camera daar zou kopen maar toch... :lol:

Groet,

MSP.
Laatst gewijzigd door 3 op MSP Photographics ©, in totaal 2 keer gewijzigd.
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

MSP Photographics © schreefCOLONIemand die deze hollywood prijzen kan verklaren.
Dat is voor de enorm goede service die je daar altijd krijgt. :shock:
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Dat is idd wel een heel groot verschil :shock:

Ik denk dat het verschil er in zit hoe ze de camera's inkopen
en wat de kosten zijn van het bedrijf de MM is ook veel grootter en veel meer winkels dan Cameranu dus moeten ze een grootteren omzet draaien om er winst uit te hallen.

(C1 en C2 knopjes kan je zelf een programme maken. je kan daar alles op vast zetten zoals ISO diafgrama sluitertijd witbaland. enz enz.)

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Van wat begrepen en gehoord heb - gaan er ieder week een aantal dingen tegen afbraakprijzen bij de Media Markt er uit...

Maar naast de aanbiedingen zijn andere dingen daar gewoon duur... kabeltjes, kaartjes, et cetera... daar verdienen ze weer aan.

Heb daar trouwens vanmiddag een EF 50mm 1.8 MK II gehaald. De vakfotograaf had het niet op voorraad en vroeg 109 euro. MM had het voor 99 liggen. Konijn is meen ik nog ietsjes goedkoper, maar ik had geen zin in geheiter met pakketpost.
Gebruikers-avatar
Dennis75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Utrecht

Vandaag is er in Utrecht iig 10% korting bij MM op het hele assortiment.
Meestal bij dit soort akties verhogen ze de prijzen eerst ff.
• EOS 450D • EFs 10-18 IS • EFs 18-55 IS • EFs 55-250 IS • EF 70-200 2.8 • EF 50 1.8 II • IXUS 860IS • Vanguard Monopod • Velbon Sherpa 803R/F •
marcbons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:58

Dennis75 schreefCOLONVandaag is er in Utrecht iig 10% korting bij MM op het hele assortiment.
Meestal bij dit soort akties verhogen ze de prijzen eerst ff.
klopt, zodra ze stunten met zoveel procent gaat er van af zijn idd de prijzen met hetzelde aantal procent verhoogd als ze aanbieden. zoals ook de btw terug dagen of vakantie 8 % is 16 %.

Terug komen op mediamarkt heerlen. Verlden weer zou de canon videocamrecorder in de aanbieding zijn voor 588. Mooie prijs waar je hem op het internet niet minder vindt. Maar helaas tot 3 keer toe geen levering binnen gekomen in heerlen van die camera. Kortom die komt ook niet binnen daar het een uitlopend model is.

Deze week een laptop van acer met 4 gb inten geheugen, met liefs 1 tb harde schijf!!!, en een blue ray dvd speler voor 550 euro.

Dacht dit kan niet en idd inde winkel zei men een 'drukfoutje' . het moest zijn een hd van 250 gb, 3 gb intern en een dl dvd.

MM is niet goedkoop, deze winkel stund met reclame waarvan de producten er niet zijn of maar sporadisch. Het gaat er om om de klanten in de winkel te hebben en dat doen ze met zulke reclames. Eenmaal binnen probeerd men de koper over te halen, maar ik heb wel dit model waar je dan meer betaald dan in een andere winkel en zeer zeker een internet winkel.
canon 350d,canon 30d, ef-s 10-22, 50mm 1.8 mkII, ef-s 18-55, 70-200 f4, ef 100-400 L, ef 24-105 f4.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Maarrr, als jij bij MM komt en kunt aantonen dat het in een fysieke winkel veel goedkoper is, bieden ze je het product voor dzelfde prijs!
Zou ik eigenlijk niet doen, als't elders goedkoper kan, zou ik gelijk daarheen en niet bij MM.

Bij MM vermelden ze ook nooit prijzen op de site en in folders, omdat het ook per regio verschilt.
In enschede is de 40d bijv. 129 euro goedkoper dan in de MM in Amsterdam.. Raar maar waar.

Wat de verklaring daarvoor is weet ik niet, daarvoor verwijs ik je naar bovenstaande comments.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Het voordeel van de MM is dat je een camera 14 dagen uit kan proberen hem dan terug brengt je geld terug krijgt en dan naar een andere zaak gaat om hem veeeel goedkoper te kopen. :idea:

Bij de MM krijg je het geld niet terug als het bij een concurent goedkoper is.
Moest eens 2 HD hebben die waren daar € 10,00 per stuk duurder dan bij een computerzaak op een paar kilometer afstand.
Toen ik dit aan de verkoper melde was het maar die verkopen via internet ja dat doen ze ook maar ze hebben ook een gewone PC Zaak.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
emiel22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
WoonplaatsCOLON Hasselt

Haha, ik altijd maar denken dat ik de enige was die de mediamarkt niet goedkoop vind.

Heb er onlangs wel mijn 55-250 IS gekocht. En wat denk je: heb er €30,- vanaf kunnen praten! Waar je werk al niet goed voor is..

Vertelde dat de concurrent €40,- duurder was, de beste verkoper ging even overleggen (wij noemen het koffiepauze) en toen kwam hij terug met het ongelovelijke verhaal dat hij het eigenlijk niet kon maken, maar voor mij had hij een uitzondering kunnen maken. Nou die €10,- gunde ik hem dan wel, en als voordeel kon ik m gelijk mee naar huis nemen.

Dus ook bij de mediamarkt, (geloof de verhalen over te lage marges aub niet!) gewoon de praatpet op en afdingen!
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
Gebruikers-avatar
emiel22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
WoonplaatsCOLON Hasselt

In zwolle was de mm trouwens met de 450D wel super scherp in prijs.
Heb er zelf 550,- voor betaald 24 Jan.
Bij de mediamarkt was hij rond die tijd 539,-
Had m er anders ook gekocht maar kon er geen iris cheques inleveren.
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Kon ook korting krijgen op de Canon 430EX flitser bij de MM en wel € 20,00 maar bij Camera Express had ik hem € 60,00 goedkoper dan bij de MM.
Gewoon op internet kijken meestal is Camera Express de goedkoopste.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Tja, nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar toevallig heeft MM Cruquius een aardige aanbieding. 50D+17-85+70-300IS voor 1399,- Dat is toch 142,= goedkoper dan Kamera-Express.

Zo zie je maar dat het gewoon goed uitkijken is.
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

emiel22 schreefCOLONIn zwolle was de mm trouwens met de 450D wel super scherp in prijs.
Heb er zelf 550,- voor betaald 24 Jan.
Bij de mediamarkt was hij rond die tijd 539,-
Had m er anders ook gekocht maar kon er geen iris cheques inleveren.
Heb zelf mijn 450 een maand eerder gehaald voor 495 bij foto klein.
Ook een sc... zaak wat mij betreft maar heeeeeel af en toe toch wel goedkoop.
Ben wel benieuwd wat je voor de 55-250 betaald heb, heb hem zelf sinds kort bij K-E gehaald voor 229 euro + 15 euro voor een zonnekap.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

MSP Photographics © schreefCOLONNiet dat het belangrijk is maar ik vroeg me af waar het verschil in gaat zitten dus vandaar dat ik toch even dit topic open.

Vandaag liep ik met mijn zoon even de mediamarkt (Heerlen) binnen,'eens zien of ze de 50D hebben staan' dacht ik aangezien ik deze camera graag wil gaan aanschaffen.Het leek me handig hem eens in het echt te bekijken,de vergelijking zelf te maken met de 40D die ernaast stond en om ze beide eens vast te houden,is toch anders.Wauw wat een camera tov de 400D :shock: ,maar daar gaat dit topic niet over.

Aangekomen bij de camera afdeling stonden ze naast elkaar,de 40D en de 50D,dus dat was mooi vergelijken.Qua body schelen ze niet echt veel zag ik(moet nog eens uitzoeken wat die C1 en C2 stand betekent).Ik heb ze beide eens vastgepakt en aandachtig bestudeert,zag er goed uit.Toen ik de prijskaartjes zag kreeg ik haast een appelflauwte,dat KON ik niet goed gelezen hebben.Nog eens kijken en toen bleek dat mijn ogen niks mankeren...Voor de 40D zonder de 17-85 IS USM lens die erop zat,vroegen ze 999 euro,voor de 50D die ernaast stond met exact dezelfde lens vroegen ze zelfs 1249 euro :shock: :? :shock: .

De enige verkoper in mijn buurt stond een niets vermoedend jong meisje een foute camera aan te smeren en verder was er niemand te bekennen. Ik had ze graag eens gevraagd wat er zo bijzonder aan deze camera's is omdat ze zoveel duurder zijn.Bij cameranu.nl,waar ik heel tevreden al mijn spulletjes koop,staan de camera's te koop voor hele andere prijzen.Voor de 40D vragen ze zich 679(MM 999) en de 50D kost daar 828(mm 1279),wel een ERG groot prijsverschil.Iemand die deze hollywood prijzen kan verklaren want dit is wel heel extreem,niet dat ik ooit een camera daar zou kopen maar toch... :lol:

Groet,

MSP.
Je kan altijd handelen, ik heb 860 euro betaald voor mijn 40D met 17-85IS bij MM Roermond(1 maand geleden).
Moet gewoon zorgen dat je geld bij je hebt, en een printje met internetprijzen.

Groet van Robert
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
emiel22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
WoonplaatsCOLON Hasselt

Woody111 schreefCOLONBen wel benieuwd wat je voor de 55-250 betaald heb, heb hem zelf sinds kort bij K-E gehaald voor 229 euro + 15 euro voor een zonnekap.
€ 249,- hij stond toen bij cameranu voor 239,-...

Valt me trouwens op dat de prijzen op en neer gaan. Heb 2 weken terug een 50mm 1.8 gekocht (wereldlensje als je t mij vraagt) in urk bij cameranu voor €92,- daarvoor was ie € 88,- en nu weer € 88,-

Het lijkt de aandelenbeurs wel.
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

MM is inderdaad sterk met sommige aanbiedingen maar ook niet meer dan dat.

Wat ik wel echt fijn vind van de MM is dat ze waanzinnig veel spullen op voorraad hebben. Ik wandel vaak naar binnen om even te kijken hoe iets er uitziet, eventueel hoe het in de hand ligt. Dat soort dingen.
Soms als er iemand rondloopt die er daadwerkelijk verstand van heeft, dan laat ik me zo goed als mogelijk voorlichten om het vervolgens op internet te kopen. :lol: 8)

Maar wat ik ook heb ontdekt bij de MM is dat ze vrij makkelijk iets aan de prijs kunnen doen als ze merken dat je serieuze interesse hebt. Soms blijven ze dan nog duur, maar soms loont het zich wel. :-)
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

bakaloko schreefCOLON Wat ik wel echt fijn vind van de MM is dat ze waanzinnig veel spullen op voorraad hebben. Ik wandel vaak naar binnen om even te kijken hoe iets er uitziet, eventueel hoe het in de hand ligt. Dat soort dingen.
Soms als er iemand rondloopt die er daadwerkelijk verstand van heeft, dan laat ik me zo goed als mogelijk voorlichten om het vervolgens op internet te kopen. :lol: 8)
Dat is dan ook voor mij de enige reden om de MM binnen te lopen. Wat een ontzettende @#$%-winkel is het toch! Kennis van zaken hebben ze niet en je moet pingelen voor een beetje een fatsoenlijke prijs.
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
scrappie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2006 16:12
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Je moet alleen maar voor de aanbiedingen bij de MM zijn. Verder zijn ze vaak veel duurder. Maar het is wel leuk om er rond te struinen.

Afdingen kan er wel heb ik gemerkt toen ik voor een laptop ging. In eerste instantie zeiden de verkopers dat er echt niets van de prijs af kon vanwege afspraken met de fabrikant, maar uiteindelijk kon er toch 50 euro vanaf.
Maar ik heb hem uiteindelijk toch ergens anders gehaald, daar kon ik nog meer van de prijs afkrijgen.

De prijsverschillen tussen de winkels onderling is mij ook al vaker opgevallen. Met m'n scanner scheelde het toen 20 euro tussen Amsterdam en Alkmaar.
Canon EOS 5DII, EF 24-105 f/4L IS USM, EF 70-300 f/4-5.6L IS USM, EF 50 f/1.4, Speedlite 580EX
http://scrappieirene.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Voor de prijzen is het goed maar ik vind het wel jammer ( doe er zelf ook aan mee ) dat er op deze manier toch al heel wat goede zaken verdwenen zijn.
Hier op Papendrecht zit nog een prima winkel waar ze nog weten waar ze het over hebben en waar de service ook nog goed is maar de prijzen zijn bij een hoop spullen toch wat hoger als bij bijv. K-E.
Je kan er ook nog wat van de prijs afhalen en als ze in de buurt komen van de andere prijzen dan koop ik liever daar ( als het in mijn portemonnaie zit dan :cry: ), al is het alleen al om te zorgen dat ze ook blijven bestaan.
Je moet dadelijk het halve land doorrijden om nog ergens een beetje service en vakmanschap te vinden.
Misschien vind niet iedereen dit erg maar als ik wat gekocht heb en na een paar dagen hapert het dan vind ik het verdraaid gemakkelijk als ik terug kan gaan zonder een hele dag kwijt te zijn.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

denk dat iedereen wel een haat/liefde verhouding heeft met de MM, vandaar dat het er ook altijd zo druk is, fantastische leuke zaak om rond te lopen en uitgebreid te snuffelen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar