Ik wil toch ook heel eventjes mijn verhaal hier kwijt om te horen of er meer mensen zijn die de situatie herkennen.
Ik ging laatst bij Foto Konijnenberg een 17-85 halen. Ik had aangegeven ook geïnteresseerd te zijn in extension tubes en in een extra body.
Mijn 1e body en wat van m'n lenzen komen ook bij Konijnenberg weg.
AFIJN, er wordt een body uitgezocht, extension tubes een 17-85 alles afgerekend naar buiten.
Ik ben zo iemand die gelijk z'n nieuwste aanwinst op z'n body schroeft, zo gezegd zo gedaan.
Ik draai 't diafragma, je raadt het al... DEFECT
Dus ik naar binnen. Ze zoeken een nieuw exemplaar, blijkt ook defect te zijn. Dan hebben ze nog een defecte en dan hebben ze enkel nog een bulkversie. Toch maar meegenomen.
Ik had gewoon een beetje m'n twijfels. Bijna al m'n spul komt daar vandaan, ik had verdorie!! net een body +meer afgerekend en er kon geen greintje klantvriendelijkheid af...
Herkent iemand dit? Ik denk de volgende keer eerst even goed na, voordat ik weer blindelings naar Den Ham rij, misschien toch maar eens elders kijken...
PS)ik wil konijnenberg niet zwart maken, dit is slechts mijn persoonlijke ervaring.
Ervaring Konijnenberg
ModeratorCOLON Global Moderators
- MarieCanon
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1998
- GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
- CONTACTCOLON
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
That's right, I'm checking out your body!
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 100
- GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
- CONTACTCOLON
Even voor mijn beeldvorming maar wat is het precies wat je dwars zit?
Het feit dat je twee keer achter elkaar een defect objectief hebt gekregen of dat ze hem morrend voor je hebben omgeruild?
Formeel hoeven ze het eerste objectief niet om te ruilen en kunnen ze een reparatie aanbieden, zelfs al heb je hem pas 1 minuut.
Ook al doen ze wat chagrijnig omdat zij nu twee defecte lensen hebben denk ik dat je ze dankbaar mag zijn dat ze het zo voor je hebben opgelost.
PS Ik heb nog nooit iets bij ze gekocht.
Het feit dat je twee keer achter elkaar een defect objectief hebt gekregen of dat ze hem morrend voor je hebben omgeruild?
Formeel hoeven ze het eerste objectief niet om te ruilen en kunnen ze een reparatie aanbieden, zelfs al heb je hem pas 1 minuut.
Ook al doen ze wat chagrijnig omdat zij nu twee defecte lensen hebben denk ik dat je ze dankbaar mag zijn dat ze het zo voor je hebben opgelost.
PS Ik heb nog nooit iets bij ze gekocht.
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
- MarieCanon
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1998
- GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
- CONTACTCOLON
Och, ik baalde vooral gewoon dat het zo moest lopen...gertjanbaarda schreefCOLONwat is het precies wat je dwars zit?
Maar als ik jou zo begrijp heb ik dus nog mazzel gehad ook!!!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
That's right, I'm checking out your body!
Een klant heeft recht op een goed werkend product. Ik snap de reactie van Mariecanon wel, je voelt je toch een beetje belazerd als je eerst met je eerste objectief een defecte hebt en als je hem dan binnen 1 a 2 minuten terugbrengt en je krijgt weer een defecte mee. dan krab je je wel even achter de oren als deze zaak wel helemaal okee is.
De laatste tijd heeft Konijnenberg wel vaker van dit soort vreemde dingen. zie
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=17547
De laatste tijd heeft Konijnenberg wel vaker van dit soort vreemde dingen. zie
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=17547
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Meer foto's van mij: Flickr
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 100
- GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
- CONTACTCOLON
Logisch dat je er van baalt, dat soort dingen zijn nooit leuk.
Maar trust me, zij balen er nog meer van. Zij zitten nu met twee kapotte lenzen die ze weer kwijt moeten zien te raken. Dat gaat ze flink geld kosten (reparatietraject, korting).
En dat terwijl ze dus eigenlijk niet eens om hadden hoeven ruilen.
Mogen ze natuurlijk nooit op jou als goede klant afreageren, maarja.. het zijn ook maar mensjes.
Maar trust me, zij balen er nog meer van. Zij zitten nu met twee kapotte lenzen die ze weer kwijt moeten zien te raken. Dat gaat ze flink geld kosten (reparatietraject, korting).
En dat terwijl ze dus eigenlijk niet eens om hadden hoeven ruilen.
Mogen ze natuurlijk nooit op jou als goede klant afreageren, maarja.. het zijn ook maar mensjes.
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
- Wheely
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2638
- GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
- WoonplaatsCOLON midden in brabant
Ik blijf het zeggen.... er liep/loopt in de vestiging Turnhout een grijzende verkoper rond, die mij een keer op belde om te zeggen dat hij het met mijn (overigens LEUK bedoelde) commentaar op dit forum, niet eens was....
HIJ BELT MIJ DAAR OVER OPPPPPPP
... Iedere keer als ik de naam Konijnenberg voorbij zie komen, komt DAT in mijn herinnering terug....
DAT, en overigens het feit dat ik ooit een keer een Bigma kocht in Den Ham en nog wat spullen, en dat de baas van de zaak, toen bleek dat ik niet voldoende cash bij had, mij gewoon naar huis liet gaan met alle bedoelde spullen en er op vertrouwde dat ik het restantbedrag (best nog wel aanzienlijk) alsnog over zou maken. Uiteraard gedaan... dus dát is dan wel ultieme service !
HIJ BELT MIJ DAAR OVER OPPPPPPP
... Iedere keer als ik de naam Konijnenberg voorbij zie komen, komt DAT in mijn herinnering terug....
DAT, en overigens het feit dat ik ooit een keer een Bigma kocht in Den Ham en nog wat spullen, en dat de baas van de zaak, toen bleek dat ik niet voldoende cash bij had, mij gewoon naar huis liet gaan met alle bedoelde spullen en er op vertrouwde dat ik het restantbedrag (best nog wel aanzienlijk) alsnog over zou maken. Uiteraard gedaan... dus dát is dan wel ultieme service !
Wheely wil leren van forumleden !!
www.wheel-of-art.nl
www.wheel-of-art.nl
- MSP Photographics ©
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 641
- GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
- WoonplaatsCOLON Limburg
- CONTACTCOLON
Wat de klantvriendelijkheid betreft herken ik het wel.Ik ben er eens zo bot behandeld,terwijl ik een behoorlijk budget had om te besteden,dat ik me heb omgedraait en ben vertrokken om mijn geld ergens anders uit te geven.Al is het de laatste zaak op aarde,ik koop er nooit meer iets,alleen al uit principe kwestie want ze waren toen echt te onbeschoft voor woorden !
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
- raycko
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 398
- GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
- WoonplaatsCOLON Vriezenveen
scheelt dat Den ham 10 min rijden voor mij is :d en ik koop er alles .
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- almanbrother
- Donateur
- BerichtenCOLON 2465
- GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
- WoonplaatsCOLON Heuvelrug
- CONTACTCOLON
Zie topic http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=29612gertjanbaarda schreefCOLON....Formeel hoeven ze het eerste objectief niet om te ruilen en kunnen ze een reparatie aanbieden, zelfs al heb je hem pas 1 minuut...
Groet,
Aldert
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 106
- GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
- WoonplaatsCOLON almelo
ik heb nog nooit problemen met ze gehad alleen ik kijk in de winkel meteen alles na of het goed is met de verkoper erbij .
heb een maand of 2 geleden een 50d gekocht, controle waar de verkoper bij was.
heb een maand of 2 geleden een 50d gekocht, controle waar de verkoper bij was.
- OllieB
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 263
- GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
- WoonplaatsCOLON Almelo
- CONTACTCOLON
Van onbeschoftheid of niet-klantvriendelijkheid nog nooit iets gemerkt daar moet ik eerlijk zeggen.
Ik had ooit een fout gemaakt door een opgeheven bankrekeningnummer op te geven voor een Canoncashback, de afhandeling hiervan heeft daardoor een jaar geduurt. Betaling ging door na interventie van Konijnenberg via Canon NL, en dat vind ik toch wel service.
Wel lullig van die defecte objectieven...
Wouter
ps. ook voor mij is Konijn 20 min. rijden, maar waren zij in mijn optiek niet klantvriendelijk of servicegericht, dan rijd ik net zo lief 3 uur voor een andere zaak...
Ik had ooit een fout gemaakt door een opgeheven bankrekeningnummer op te geven voor een Canoncashback, de afhandeling hiervan heeft daardoor een jaar geduurt. Betaling ging door na interventie van Konijnenberg via Canon NL, en dat vind ik toch wel service.
Wel lullig van die defecte objectieven...
Wouter
ps. ook voor mij is Konijn 20 min. rijden, maar waren zij in mijn optiek niet klantvriendelijk of servicegericht, dan rijd ik net zo lief 3 uur voor een andere zaak...
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
- merlin
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 162
- GeregistreerdCOLON 15 Okt 2006 07:39
- WoonplaatsCOLON Riethoven
- CONTACTCOLON
Ook al mijn spullen komen van het Belgische filiaal van Konijnenberg vandaan, ik ben supertevreden. Zowel over de klantvriendelijkheid, het gegeven advies, en de service die zij verlenen. Ik ben in de loop der tijd door diverse verkoopadviseurs geholpen en heb altijd goed en uitgebreid advies gekregen.
Mijn toekomstige spullen zullen dan ook gewoon bij Konijnenberg vandaan blijven komen.
Mijn toekomstige spullen zullen dan ook gewoon bij Konijnenberg vandaan blijven komen.
Canon 30D, en wat lenzenspul.
- MarieCanon
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1998
- GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
- CONTACTCOLON
Tsja, ik voelde me gewoon niet helemaal okay na deze ervaring.
Voorlopig ga ik even niet naar Konijnenberg.
Voor mij is het ook maar een 30/40 min rijden, maar dan verzin ik wel even iets anders.
Over de verkopers gesproken... Ik werd geholpen door een grijsaard, ben even z'n naam kwijt, die ondertussen ook nog iets ging invullen voor een andere klant, hij was met 2 klanten bezig. En ondertussen heel hard aan het roepen dat hij zo'n rugpijn had.
Vervolgens was het ook nog eens zo dat de jongen die verantwoordelijk was voor het controleren van objectieven voordat ze de verkoop ingaan, erbij werd geroepen en IN DE WINKEL heel hard tot de orde werd geroepen.
Ik vind dit echter verre van professioneel en het jonge ventje kon wel door de grond zakken.
Het was gewoon alles bij elkaar een voltreffer als het gaat om wrong moment wrong people wrong store denk ik...
Jammer dat er zoveel mis kan gaan tijdens 1 bezoekje.
Maar voor mensen die tevree zijn; snap ik, als je niets 'naars' meemaakt zou ik ook tevree zijn!
Voorlopig ga ik even niet naar Konijnenberg.
Voor mij is het ook maar een 30/40 min rijden, maar dan verzin ik wel even iets anders.
Over de verkopers gesproken... Ik werd geholpen door een grijsaard, ben even z'n naam kwijt, die ondertussen ook nog iets ging invullen voor een andere klant, hij was met 2 klanten bezig. En ondertussen heel hard aan het roepen dat hij zo'n rugpijn had.
Vervolgens was het ook nog eens zo dat de jongen die verantwoordelijk was voor het controleren van objectieven voordat ze de verkoop ingaan, erbij werd geroepen en IN DE WINKEL heel hard tot de orde werd geroepen.
Ik vind dit echter verre van professioneel en het jonge ventje kon wel door de grond zakken.
Het was gewoon alles bij elkaar een voltreffer als het gaat om wrong moment wrong people wrong store denk ik...
Jammer dat er zoveel mis kan gaan tijdens 1 bezoekje.
Maar voor mensen die tevree zijn; snap ik, als je niets 'naars' meemaakt zou ik ook tevree zijn!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
That's right, I'm checking out your body!
Ja, ik kan het me heel goed voorstellen hoor! Het is soms ook de manier waarop het gaat he. In mijn beroep moeten we ook wel eens iets terugnemen/omwisselen na een lange interne discussie met pok de leverancier. Maar uiteindelijk merkt de klant van mij niks hoor dat het ons veel geld kost. In ieder geval niet aan mijn humeur. Dat heet "professionele instelling". Uiteraard mag je de klant wel laten weten dat je voor hem hemel en aarde hebt bewogen om hem te helpen etc.
Maar zoals iemand hier zegt dat je dankbaar mag zijn.... Sjonge jonge! Zo direct mag je zeker nog dankbaar zijn dat je daar iets mag kopen zeker! Sorry maar zelfs ik als verkoper krijg hier rillingen van! Het is andersom: de klant is jouw brood en die dien je met respect te behandelen!
Maar zoals iemand hier zegt dat je dankbaar mag zijn.... Sjonge jonge! Zo direct mag je zeker nog dankbaar zijn dat je daar iets mag kopen zeker! Sorry maar zelfs ik als verkoper krijg hier rillingen van! Het is andersom: de klant is jouw brood en die dien je met respect te behandelen!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
- MarieCanon
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1998
- GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
- CONTACTCOLON
Daar ben ik het voor 100% mee eens. Je hoeft niet te kruipen en alles te pikken, maar ik vind wel dat een verkoper een beetje z'n best moet doen voor een klant.mavlo77 schreefCOLONde klant is jouw brood en die dien je met respect te behandelen!
Of het tenminste zo laten lijken!!!
Anders koop ik mijn spul elders wel (zo'n reactie ontlokt zo'n verkoper)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
That's right, I'm checking out your body!
Uiteraard, kopers -vooral in het professionele segment- proberen je soms ook voor het karretje te spannen of hun probleem jouw probleem te maken. Dan hoef je niet alles te nemen inderdaad.
Maar jouw situatie is dat 100% niet het geval. Jij koopt iets, en je gaat tot 2x aan toe met een defect iets naar buiten. Ze moesten zich toch 10x excuseren ipv moeilijk kijken.
Maar jouw situatie is dat 100% niet het geval. Jij koopt iets, en je gaat tot 2x aan toe met een defect iets naar buiten. Ze moesten zich toch 10x excuseren ipv moeilijk kijken.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
- MarieCanon
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1998
- GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
- CONTACTCOLON
10x een excuus hoef ik nou ook weer niet, maar gewoon wat meer begrip denk ik. Ik denk dat ik dat ermee wil zeggen.
Ik koop daar bijna alles, bodies objectieven filters tassen weet ik veel wat ik onderhand al wel niet gekocht heb en dan krijg ik een zeurpiet van een verkoper.
Maar ik denk ook dat ze zich een zekere status wel kunnen veroorloven, mensen komen toch wel... En dat blijkt denk ik niet altijd positief.
Ik koop daar bijna alles, bodies objectieven filters tassen weet ik veel wat ik onderhand al wel niet gekocht heb en dan krijg ik een zeurpiet van een verkoper.
Maar ik denk ook dat ze zich een zekere status wel kunnen veroorloven, mensen komen toch wel... En dat blijkt denk ik niet altijd positief.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
That's right, I'm checking out your body!
Als er geen problemen zijn, dan gaat het altijd goed. Het punt is: als er wel problemen zijn, zoals bij TS... Hoe wordt het dan opgelost .
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]