Ik heb zondagavond de reportage "LAUREN VERSLAAT" gezien op veronica.
Ik vondt het echt interesant, volgende zondag komt deel 2.
Even liet de fotograaf Sergio Ramazzotti op het schempje verschillende foto's zien. Als ik het nog goed heb dan stonden deze op 1/30 en 1/60 en op 2,8 met verschillende onderbelichte waarden (-1 -2/3 -1/3)
Het gaat hier wild aan toe en ik vraag mij nu af of deze foto's wel scherp zijn? Deze zullen wel scherp zijn maar hoe kan dit dan?
Ik meen mij ook te herinneren dat er geen flits werd gebruikt
Dré
Welke instellingen gebruiken paparazo fotografen
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
- Dré Meuffels
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 135
- GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
- WoonplaatsCOLON Holtum (L)
- CONTACTCOLON
- EoneX
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 633
- GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
- WoonplaatsCOLON Apeldoorn
- CONTACTCOLON
Kijk dat vraag ik me soms ook af als ik in de exif van sommige foto's kijk. Maar zal ook combi camera/lens zijn dat meespeelt en uiteraard de ervaring van de fotograaf.
Ik moet de aflevering nog (af)kijken en zal ook eens beter opletten idd.
Ik moet de aflevering nog (af)kijken en zal ook eens beter opletten idd.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
- bramos_ditaljanos
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4219
- GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
- WoonplaatsCOLON Rotterdam
- CONTACTCOLON
Heb 't ook gezien. Erg mooie foto's had die man, vond ik.
Ik denk dat het grootste deel ervaring is. Kalm proberen te blijven, niet rillen en plaatjes klikken. Simple as that .
Ik denk dat het grootste deel ervaring is. Kalm proberen te blijven, niet rillen en plaatjes klikken. Simple as that .
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
- jeroengerssen
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 340
- GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30
Enorm gave platen!
- inderdaad de combinatie van body en de zeer lichtsterke 24-70L lens
- hoge ISO
- 1 focuspunt
- het systeem waarin je aleen rond het focuspunt alle belichting pakt (ben de naam even kwijt)
- gewoon de P stand
- ervaring en...
- de indruk dat de platen die je op TV zag toch erg nabewerkt waren.
- inderdaad de combinatie van body en de zeer lichtsterke 24-70L lens
- hoge ISO
- 1 focuspunt
- het systeem waarin je aleen rond het focuspunt alle belichting pakt (ben de naam even kwijt)
- gewoon de P stand
- ervaring en...
- de indruk dat de platen die je op TV zag toch erg nabewerkt waren.
canon 40D en toebehoren
- fvdrunen
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 636
- GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
- WoonplaatsCOLON Schijndel
- CONTACTCOLON
De P is toch van "paniek" hoezo gewoon rustig blijven?jeroengerssen schreefCOLONEnorm gave platen!
- gewoon de P stand
Nee, knap werk dus ervaring....
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niet Kennen
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 259
- GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25
Ik lees dit wel vaker, maar in de P stand kun je toch echt wel zelf het diafragma regelen. Draai maar aan je instelwieltje.fvdrunen schreefCOLON De P is toch van "paniek" hoezo gewoon rustig blijven?
En je zult zien dat je diafragma veranderd. De sluitertijd word hierop aangepast.
Er zijn tamelijk veel mensen die denken dat de P automatischer is dan Av of Tv (tijdvoorkeur). Maar dat is helemaal niet zo.
In P bepaalt de camera tijd en diafragma, op basis van licht en lens.
In Av of Tv bepaalt de camera, met precies dezelfde rekenmethode, de Tv en Av. Geen verschil dus.
- MaestroNL
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1303
- GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
- WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)
een P stand op een 1D...rightNiet Kennen schreefCOLONIk lees dit wel vaker, maar in de P stand kun je toch echt wel zelf het diafragma regelen. Draai maar aan je instelwieltje.fvdrunen schreefCOLON De P is toch van "paniek" hoezo gewoon rustig blijven?
En je zult zien dat je diafragma veranderd. De sluitertijd word hierop aangepast.
Er zijn tamelijk veel mensen die denken dat de P automatischer is dan Av of Tv (tijdvoorkeur). Maar dat is helemaal niet zo.
In P bepaalt de camera tijd en diafragma, op basis van licht en lens.
In Av of Tv bepaalt de camera, met precies dezelfde rekenmethode, de Tv en Av. Geen verschil dus.
http://www.veronicatv.nl/web/show/id=445551/langid=43Akumal schreefCOLONIk heb helaas de uitzending gemist, wordt dit nog herhaald?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
@Maestro, ja een 1D heeft ook een P stand, en een Tv, een Av, een M en een bulb. De andere modussen zitten er niet op.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 22:37
Ik kan jullie misschien een beetje helpen, aangezien ik deze aflevering gefilmd heb en alle originele foto's heb gekregen van Sergio. (voor eigen gebruik en omdat ik ook wel benieuwd was wat hij nou allemaal deed)
Hij heeft alles met een 1ds MarkIII en een 24-70 gedaan en alles zonder flitser.
Wel vroeg hij mij om af en toe met mijn cameralamp bij te schijnen als het heel erg donker was.
In 4 dagen tijd heeft hij ruim 1400 foto's gemaakt.
Via Lightroom kan ik het volgende achterhalen:
Iso 400 271
Iso 500 529
Iso 640 8
Iso 800 35
Iso 1000 187
Iso 1250 38
Iso 1600 213
Iso 3200 154
902 fotos op 2.8 en 163 fotos op 4.0 de rest een beetje daar omheen.
Camera stond op aperture priotity tussen - 2/3 en -1 2/3 en metering mode pattern/5
Shutterspeed varieerde van 1/5e tot 1/2500e en zelf op 1/5e zaten er al scherpe beelden tussen, afgezien van de bewegingsonscherpte van de persoon in beeld.
Sergio zat overal bovenop en bijna alles in de 24-35 mm range.
Verder een hele aardige relaxte behulpzame fotograaf.
Een dag nadat we klaar waren met de opnames vloog hij al weer naar zuid amerika om daar een expeditie te fotograferen.
Hij heeft alles met een 1ds MarkIII en een 24-70 gedaan en alles zonder flitser.
Wel vroeg hij mij om af en toe met mijn cameralamp bij te schijnen als het heel erg donker was.
In 4 dagen tijd heeft hij ruim 1400 foto's gemaakt.
Via Lightroom kan ik het volgende achterhalen:
Iso 400 271
Iso 500 529
Iso 640 8
Iso 800 35
Iso 1000 187
Iso 1250 38
Iso 1600 213
Iso 3200 154
902 fotos op 2.8 en 163 fotos op 4.0 de rest een beetje daar omheen.
Camera stond op aperture priotity tussen - 2/3 en -1 2/3 en metering mode pattern/5
Shutterspeed varieerde van 1/5e tot 1/2500e en zelf op 1/5e zaten er al scherpe beelden tussen, afgezien van de bewegingsonscherpte van de persoon in beeld.
Sergio zat overal bovenop en bijna alles in de 24-35 mm range.
Verder een hele aardige relaxte behulpzame fotograaf.
Een dag nadat we klaar waren met de opnames vloog hij al weer naar zuid amerika om daar een expeditie te fotograferen.
ik dacht dat ie op het maantje stond?
Overigens had ik het idee dat het naar de actie toegaan sneller was dan de actie zelf. Zo stonden de personen van die foto in het gat en met die bril met pistool toch wel redelijk stil. Dus 1/30 zou niet zo'n probleem moeten zijn voor een ervaren fotograaf, toch?
edit: ps Jack&Sawyer: die vent die ze vandaag opgepakt hebben, was dat ook een "bekende" van jullie?
Overigens had ik het idee dat het naar de actie toegaan sneller was dan de actie zelf. Zo stonden de personen van die foto in het gat en met die bril met pistool toch wel redelijk stil. Dus 1/30 zou niet zo'n probleem moeten zijn voor een ervaren fotograaf, toch?
edit: ps Jack&Sawyer: die vent die ze vandaag opgepakt hebben, was dat ook een "bekende" van jullie?
Laatst gewijzigd door 2 op knoet, in totaal 4 keer gewijzigd.
[size=84]onderschrift[/size]
En waarom niet? De P stand levert je exact dezelfde mogelijkheden op als Av of Tv. Voor veel opnames heb je echt geen super-fijne benadering nodig om een goed beeld te maken...MaestroNL schreefCOLONeen P stand op een 1D...right
Anyway, ik heb de show nog niet gezien. Straks eens kijken of er iemand is die 'm in een formaatje heeft dat mijn multimedia spelertje ook nog snapt!
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 22:37
knoet,
ik kende die maffiabaas niet, maar gegarandeerd dat de Falchi erbij betrokken waren.
ik kende die maffiabaas niet, maar gegarandeerd dat de Falchi erbij betrokken waren.
- Aestiva
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2193
- GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Het valt mij op dat er weinig journalisten de 24-105 gebruiken. De 24-70 zie je naast de 70-200 2.8L IS vaak voorbij komen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
-
- Donateur
- BerichtenCOLON 169
- GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 10:44
- WoonplaatsCOLON Earth - 04 14'29.26"N ----> 52 03'10.60"E
Net nog even via internet de aflevering bekeken. De fotograaf en cameraman zijn de sterren in deze docu-show.
Sergio is wel cool, foto's schieten en stug door roken
Ongelofelijk wat die Falchi met hun motorfiets kunnen. De dood of de Gladiolen.
@Jack&Sawyer: wat zat er op de flitsschoen van de camera van Sergio ?
Mfg.
Nick
Sergio is wel cool, foto's schieten en stug door roken
Ongelofelijk wat die Falchi met hun motorfiets kunnen. De dood of de Gladiolen.
@Jack&Sawyer: wat zat er op de flitsschoen van de camera van Sergio ?
Mfg.
Nick
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 22:37
Op de flitschoen is door het cameraverhuurbedrijf een klein stangetje gemaakt en daaraan vast een pinhole videocamera geplakt. http://www.spyshop.nl/files/spy_cameras_bedraad.php
De kabel heb ik aan zijn camerariem gegafferd en die liep naar achteren naar zijn rugzak waar alles werd opgenomen op een flashcardrecorder zodat we geen gedoe hadden met bandjes wisselen.
Verder had hij een kleine remote aan zijn camera hangen waarmee hij de recorder kon starten en stoppen.
Het idee had ik 'geleend' van een docu over James Nachtwey en eigenlijk had ik een groothoekpinhole bedacht voor op de camera.
In Nederland alles getest en alles werkte en in Napels gaf ie alleen maar ruis en zwart wit beeld. Gelukkig hadden we ook nog een standaard pinhole mee die we hebben gebruikt. Het verhuurbedrijf heeft toen nog een groothoek pinhole per express opgestuurd, maar die bleek het ook niet te doen.
De laatste dag hadden we tijd voor rijshots en heb ik een een toshiba lipstick camera voor op het stuur gemonteerd met een magic arm.
http://www.prosecurityaccess.com/images ... /ikm43.jpg
Die bleek 's avonds in het hotel ook zwart wit te zijn opgenomen. Bleek het probleem in de recorder te zitten die niet genoeg videosignaal kreeg om in kleur op te nemen.
Vandaar dat de shots in zwart wit zijn.
Sergio en ik zaten achterop bij 2 testrijders van Aprillia. Bleek mijn piloot 3 voudig italiaans kampioen te zijn.
Die Falchi's konden echt rijden. Ik heb de hele opname gezien dat ze met 100 door het verkeer razen en slalommend om bussen rijden en je ziet op het gezicht van de piloot geen spier verrekken, alsof ie in de supermarkt een winkelwagentje aan het besturen is.
De kabel heb ik aan zijn camerariem gegafferd en die liep naar achteren naar zijn rugzak waar alles werd opgenomen op een flashcardrecorder zodat we geen gedoe hadden met bandjes wisselen.
Verder had hij een kleine remote aan zijn camera hangen waarmee hij de recorder kon starten en stoppen.
Het idee had ik 'geleend' van een docu over James Nachtwey en eigenlijk had ik een groothoekpinhole bedacht voor op de camera.
In Nederland alles getest en alles werkte en in Napels gaf ie alleen maar ruis en zwart wit beeld. Gelukkig hadden we ook nog een standaard pinhole mee die we hebben gebruikt. Het verhuurbedrijf heeft toen nog een groothoek pinhole per express opgestuurd, maar die bleek het ook niet te doen.
De laatste dag hadden we tijd voor rijshots en heb ik een een toshiba lipstick camera voor op het stuur gemonteerd met een magic arm.
http://www.prosecurityaccess.com/images ... /ikm43.jpg
Die bleek 's avonds in het hotel ook zwart wit te zijn opgenomen. Bleek het probleem in de recorder te zitten die niet genoeg videosignaal kreeg om in kleur op te nemen.
Vandaar dat de shots in zwart wit zijn.
Sergio en ik zaten achterop bij 2 testrijders van Aprillia. Bleek mijn piloot 3 voudig italiaans kampioen te zijn.
Die Falchi's konden echt rijden. Ik heb de hele opname gezien dat ze met 100 door het verkeer razen en slalommend om bussen rijden en je ziet op het gezicht van de piloot geen spier verrekken, alsof ie in de supermarkt een winkelwagentje aan het besturen is.
- MaestroNL
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1303
- GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
- WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)
Het was laat en effe te snel gereageerd, natuurlijk heeft de 1D een P stand, ik dacht even aan de auto [ ] stand. Beetje blonT van medejong1racing schreefCOLON@Maestro, ja een 1D heeft ook een P stand, en een Tv, een Av, een M en een bulb. De andere modussen zitten er niet op.
Wat ik me wel afvroeg is een 1Ds word die meer gebruikt voor dit soort fotografie? Ik zou meer een 1D verwachten (snelheid)....