350D een koopje of niet?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb mij net als velen verdiept in de 300d of 350d. Je raadt het al, ik weet het nog niet. Vandaag was ik bij een fotozaak die een aanbieding had van de 350d incl 18-55 lens voor 899 euro. Is dat een aanbieding waar ik gebruik van moet maken? Ze hadden ook een 300d voor 799 euro. Als je naar het prijsverschil kijkt zou ik voor de 350d gaan.

Verder was er een aanbieding van tamron 28-300 voor 350 euro. Omdat we zelf een sigma 28-105 van een analoge canon hebben, vraag ik me af of de tamron moet kopen.

Gerbruik van de camera zal voornamelijk voor mijn kinderen van 1 en 2 jaar zijn.

Ik wacht jullie reacties af!
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Carol schreefCOLONVandaag was ik bij een fotozaak die een aanbieding had van de 350d incl 18-55 lens voor 899 euro. Is dat een aanbieding waar ik gebruik van moet maken?
Hoi Carol,
Hier een paar zaken waar 't sowieso al goedkoper is...

http://www.progress.nl/index.asp?vervol ... 383B0E3F93} - 835,=

http://www.camerahuis.nl/camhuis/RAPRD/ ... agid=20000 - 859,-
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Je kunt hier kijken voor een prijsvergelijking:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62/top

Groet,

Dirk-Jan
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kortom voor rond de 800 euro kan je ook een Canon EOS 350D + 18-55mm II EF-S krijgen...

Welke versie van de Sigma 28-105 hebben jullie (diafragma-waardes)

Plus 350 euro voor de Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di is niet echt duur... Gemiddelde prijs...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Een 300D is overigens ook wel goedkoper te vinden ( € 686 met lens bij Konijnenberg ). Verdiep je eens in de voordelen van de 350, en bepaal of het prijsverschil voor jouw daarmee gerechtvaardigt wordt.
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Bedankt jongens, ik denk dat als we een camera kopen het de 350D zal worden aangzien het prijsverschil niet echt groot is. Ik weet dat de 300D elders ook voor minder verkocht wordt, dus de 799 is geen aanbieding.

Op de sigma lens staat: 1:4-5,6 UC-II. Ik heb geen flauw idee wat dat betekent want daar weet mijn man meer van. Volgens de verkoper pasten de meeste sigma analoge lenzen op de 350D, maar ik wil het van experts zoals jullie weten. Want een verkoper wil natuurlijk alleen maar verkopen.

Denken jullie dat als we de camers zouden kopen we gelijk de telelens van 350 euro erbij moeten doen?

Ik kijk uit naar jullie reactie!
Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Enkele opmerkingen:

In principe past een redelijk moderne Sigma-lens met Canonaansluiting op een 350D. Er bestaat echter een mogelijkheid dat de software verouderd is en dat de Sigma gerechipped moet worden. Dat doet Sigma soms gratis, maar soms ook niet. Schijnt van de leeftijd van het objectief af te hangen. Beste mogelijkheid om het te proberen is om het betreffende objectief mee te nemen als je de camera gaat kopen. Dat weet je zeker of ze samenwerken of niet.

Je Sigma-objectief is prima voor het fotograferen van kinderen in en buiten huis, op redelijke afstand. Echter, je moet met de 350D (en ook met de 300D) rekening houden met de cropfactor. Die is 1,6 en het betekent dat je de zoom-waarden met deze factor moet vermenigvuldigen om 'm goed te kunnen vergelijken met je analoge camera. Het technisch verhaal is me nu te langdradig. Het komt er op neer dat je 28-105 Sigma-objectief te vergelijken is met een 45-170mm objectief. Je krijg dus gratis meer tele, maar je mist wat groothoek op deze manier. Bij de 350D-kit krijg je een 18-55mm objectief. Deze is vergelijkbaar met een 28-90mm-objectief, oftewel vrijwel gelijk aan de Sigma die je al hebt. Je houdt met de kitlens wel je groothoek, die je zeker binnenshuis wel kunt gebruiken. Als ik jou was, dan zou ik voor het geringe prijsverschil dus voor een 350D-kit gaan. Dat is vergelijkbaar met wat je nu analoog hebt.

De waarden 1:4-5.6 staan voor de maximale diafragma-opening bij groothoek en zoomstand van de lens. Hoe kleiner het getal, hoe lichtsterker de lens is. Waarom is dat interessant? Als je een lichtsterke lens hebt, dan kun je binnen toch nog met redelijk snelle sluitertijden fotograferen bij normale ISO-waarden. Dat houdt de bewegingsonscherpte in toom. Bij de Sigma (diafragmawaarden vergelijkbaar met de kitlens) zul je vooral binnen al wat sneller naar een hogere ISO-waarde moeten, wil je nog met snelle sluitertijden kunnen fotograferen.

Staar je overigens niet blind op lichtsterke lenzen. Een lichtsterke lens heeft bij volledige opening een hele korte scherpte-diepte (het vlak waar de lens scherp is, is heel ondiep) en lichtsterke lenzen zijn duur. Heel duur vaak.

Tenslotte: moet je een telelens aanschaffen? Dat is aan jezelf. Vraag je af wat je wilt fotograferen. Ik heb een telelens tot 300mm (omgerekend op de 300D dus 480mm door de cropfactor) en ik heb kinderen op 25meter afstand beeldvullend erop. Vraag je af of je je kinderen ook vanaf die afstand wilt fotograferen en besluit dan om wel of geen telelens te nemen. Je kunt natuurlijk ook even wachten, gaan fotograferen en tegelijkertijd bekijken welk tele-objectief het best bij jullie situatie past.

Succes met je keuze en ik hoop dat je bovenstaande allemaal begrijpt.
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Bedankt voor alle uitleg, heel helder allemaal.
Ik denk dat we inderdaad maar de 350D voor 899 gaan aanschaffen. De verkoper wilde ons voor 1050 een pakket aanbieden waarin zitten: een extra accu, een filter, een 512 mb memory card extra snel. Is dit echt een aanbieding of adviseren jullie mij om alleen de camera aan te schaffen en de andere onderdelen bij bv Konijnenberg?
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

dus dat is 151 euro voor een cf kaart en een extra bat en een filter,maar wat voor filter UV of Pola?

cf kaart 512mb ultra2 kost bij kamera-expres 59 euro
een extra batterij kost origineel 69 euro maar tzt betaal je nog maar een euro of 10 tot 12
filter is afhankelijk van soort,maat en kwaliteit.

ik zou alleen de 350d kopen voor 899.00
succes
meneer gates,hij hapert steeds!!!
cafeetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 11:28
WoonplaatsCOLON lelystad

pas op met het alleen kijken naar de prijs van een camera. Voor veel winkels in het geen probleem om een 350d voor rond de 850 euro te leveren.
Ik zelf heb een iets duurdere 350d gekocht omdat hierbij ook nog een extra stukje service wordt geboden. Naast de garantie, die bij de meeste winkels 1 jaar is, bij mij 2 jaar, wordt mijn camera ook nog eens 5 jaar lang schoongemaakt. Met name bij de huidige techniek is het schoonmaken van een camera erg belangrijk, stofdeeltjes die in de camera op de censor komen kunnen de boel beschadigen. Ik zelf kan zo'n camera niet schoonmaken.
Verder vind ik persoonlijk dat je ook rekening moet houden met bijkomende koste, als je 200 km verder een camera haalt, tenslotte rijd mijn auto ook niet gratis.
Dus service + een stukje gevoel, maakt samen ook een goede prijs.
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Garantie is wettelijk 2 jaar verplicht op o.a. electronica, dus mocht je na een jaar iets aan je camera krijgen moeten ze dit verhelpen. Europese regels geloof ik. Fabrikanten geven nog wel een jaar op, maar dat klopt dus niet heb ik me laatst laten vertellen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar