Camera keuze

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Richardnismo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Hoi mensen, ik ben in het bezit van een 450D en nu wil ik toch een stukje robuuster gaan....
Voor mij zijn er 2 keuzes, een 50D of wachtten op de 500D. iemand tips??

Groeten Richard
Laatst gewijzigd door 1 op Richardnismo, in totaal 13 keer gewijzigd.
Spullen ;)
www.opdefoto.com
www.RST-Photography.nl
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

500D zal dezelfde formaat gaan worden als wat je nu hebt.
dan blijft de 50D over.
Toch wil ik je adviseren ook wat revieuws en vergelijkingen te gaan bekijken tussen de 40 en 50D, deze verschillen niet heel veel namelijk.
En goed inlezen, dan had je kunnen weten dat de 500D een opvolger is van de 450D.

Groet
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Richardnismo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Ik snap dat de 500 een opvolger is. Maar het gaat ,mij meer om het verschil tussen de 500D en de 50D aangezien ze bijde een DIGIC4 processor hebben en bijde 15.1 mp Cmos. vraag me alleen af wat de rest dan zo verschillend maakt.
Spullen ;)
www.opdefoto.com
www.RST-Photography.nl
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Als je dat al niet weet zou ik de 450D nog maar een tijdje aanhouden. :idea: :idea:
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

Inderdaad jan, dat is wat ik een beetje bedoelde te zeggen.
blind staren op MP zegt helemaal niets over het toestel zelf en de verdere mogelijkheden
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
d3debian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2008 11:35

De verschillen en overeenkomsten tussen de 50D en 500D zijn vrij eenvoudig te vinden op internet.
Als jij wat meer concreet kunt omschrijven wat je bedoelt met "een stukje robuuster" dan komt de ideale kandidaat d.m.v specificaties vanzelf naar voren.
Bedoel je met robuuster hoe de camera in de hand ligt en wil je er ook tentharingen mee in de grond slaan, dan zal de 50D jouw ding zijn.

Wat doet de 450D niet wat je graag zou willen?
Wanneer zowel de 50D en 500D bieden wat je nu mist met je 450D dan heb je een luxe-probleem.
Dan komen ze allebei in aanmerking.

Hier een vergelijking

http://www.dpreview.com/reviews/compare ... d&show=all
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

Jan Vos schreefCOLONAls je dat al niet weet zou ik de 450D nog maar een tijdje aanhouden. :idea: :idea:
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
digipietje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2009 19:52
WoonplaatsCOLON haarlem

Hoi Richard,
Je hebt het over de 50d of de 500d , denk ook is aan de 40d , ook een prima dlsr , want uit div testen komt naar voren dat de 50d vooral in de hogere iso waardes meer ruis blijkt te produceren dan de 40d en dat komt mede misschien wel omdat op het zelfde formaat sensor wel 5 miljoen meer pixels schijnen te zitten (50d) en staar je ook niet blind op de hoeveelheid megapixels want meer is niet altijd beter , dat willen de verkopers je maar al te graag laten geloven , daar komt nog bij dat je van de 15,1 miljoen pixels wel grotere afdrukken kan (laten) maken maar welke particulier maakt grotere afdrukken als A4 formaat ? Daar heb je dus echt geen dlsr voor nodig van 15,1 miljoen pixels.
Ik denk dat je beter bijv een 40d kan kopen (iets voordeliger dan de 50d)en dan daarbij beter glaswerk , want beter een iets simpeler kamera met goed glaswerk dan een dure uitgebreide kamera met goedkope simpele lenzen.
Maar goed , een dure kamera alleen maakt nog geen mooie / goeie foto's , jij bent degene die op de ontspanknop drukt , Succes!!
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Om een vergelijking te trekken;

- Van 450D naar 500D: van Opel Astra Hatchback naar Opel Astra Stationwagon
- Van 450D naar 40D/50D: van Opel Astra Hatchback naar Volvo V70

Waarom Opel blijven rijden, vraag ik mij af. :D
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Richardnismo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Thnx deos, dan heb ik net de V70 gekocht, maar voor mij voelt het nog als een V70 T5R. was in mijn haast vergeten te vertellen dat mijn 450 raar doet sinds er een glas water over heen is gekomen en daarom een degelijker model zocht.aangezien ik toch niet er van houd om op vakantie te gaan is dit wel een aardige besteding al dacht ik het zelf. en zo af en toe laat ik wel eens foto`s op a3 uitdraaien, dus daarom toch maar een 50D gekocht. ga nu hard sparen voor goed glaswerk zoals digipietje het noemt.

groeten Richard
Spullen ;)
www.opdefoto.com
www.RST-Photography.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

XXXD = Opel
XXD = Volvo
XD = ???? Een tank die beide verpletterd ????

Als robuustheid en vooral whaetersealed hetgeen is wat je zoekt dan heeft Canon daar natuurlijk de camera voor, de 1D serie.

Heb je de 50D gekozen vanwege de extra pixels (gezien je opmerking over A3 afdrukken)? Wist je dat de daadwerkelijke resolutie van de 450D hoger is ? Zie ook de testen op DPreview. De 450D heeft namelijk een zwakker AA filter :wink:
Het verschil is waarschijnlijk niet te zien, maar beeldkwaiteit kan niet de reden zijn voor een overstap.

Maar iig succes met je nieuwe camera, we zijn benieuwd naar je foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar