Levertijden Canon.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Akumal

Beste forumleden,

ik heb een kleine 2 weken geleden een objectief (Canon 100-400) besteld.
Deze is nog steeds niet op voorraad, ook bij andere winkels.

Ik heb ergens gehoord dat Canon eerst al haar voorraden uit het magazijn e.d. gaat opmaken? Weet iemand hier wat meer over te vertellen?

Geduld is een schone zaak maar toch...........

Thanx Rob.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Er zijn natuurlijk ook een aantal winkels die zelf pas gaan bestellen als hun eigen voorraad weg is.
De fotozaak waar ik mijn spullen heb gekocht die had ook maar een van alles.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Akumal

Dat begrijp ik, dat winkels van bepaalde duren spullen er maar 1 van op voorraad heb.
Maar als ze dan bestellen bij een leverancier dan heb je over het algemeen met een paar dagen de spullen toch binnen?
Of is de voorraad bij de tussen leverancier op en moeten de spullen nu rechtstreeks van Canon komen?


rob.
Gebruikers-avatar
W. Knuever
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Zevenaar

Ik denk dat een en ander te maken heeft met de huidige waarde van de dure Japanse Yen. Wat gaat er gebeuren in deze economisch onzekere en irrationele tijd? Nu voorraad bestellen betekent voor importeurs een groot risico. Wordt de Yen nog duurder – hoewel me dat (als leek) niet zo waarschijnlijk lijkt, ofschoon de dollar op dit moment wel zakt ten opzichte van de Yen – of daalt de Yen flink. Uiteindelijk zal Japan toch ook van zijn spullen afmoeten. Maar in dat geval zit een importeur met te dure spullen die hij aan de straatstenen nauwelijks kwijt kan.
Satius est sero quam nunquam discere.
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Het blijft natuurlijk gissen omdat we niet in de keuken kunnen kijken maar wellicht dat het heeft te maken met het nieuwe financiele boekjaar wat volgende week begint in Japan. Bij Sony kan ik wel kijken en daar staat veel op "rood" met als levertijden heel veel begin/half april. Toeval of willen ze het nieuwe jaar goed beginnen?

Edit: Rob, als de levering echt veel te laat is naar jouw zin dan wil ik de lens wel ophalen en in gebruik nemen (mits je vooruit betaald hebt uiteraard) :D :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Akumal

Is goed Nol, ik zal het geld zo even naar je overmaken. Zal ik voor de zekerheid ook nog ff 2 weekjes een hotel boeken voor je ? :lol: 8) .

Zonder gekheid, Yen verhaal begrijp ik ook wel. Ik heb een beetje het idee dat "iedereen" massaal gaat bestellen, bang voor een volgende prijsstijging.


rob.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Zelf ruim twee weken geleden een 70-200 f/4 is besteld. Ook bijna nergens meer op voorraad, zeker niet voor een leuke prijs. Het betreft overigens niet alleen dit objectief, maar nog een veel groter aantal. Al enkele keren contact gehad met de winkel (KE) en daar steeds te horen gekregen dat ze er totaal geen zicht op hebben. Zelfs Canon kan, volgens KE, geen duidelijkheid geven.
Dat laatste vind ik wel wat vreemd, als importeur heb je toch wel enig idee op welke termijn bepaalde producten binnenkomen. Het kan natuurlijk ook goed zijn dat leveranciers/winkels meerdere kanalen hebben waarlangs ze producten geleverd krijgen (parallel of grijs). Waarschijnlijk zijn die kanalen nog veel minder voorspelbaar. Misschien kunnen ze daardoor nog veel minder een termijn geven.

Hoe dan ook verbaast het me dat ze geen enkele uitspraak kunnen (willen??) doen over een levertermijn, niet eens aangeven of het om dagen, weken of maanden gaat.

Ik blijf maar gewoon iedere week vragen :)

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Hier bij de kamera-express staat ie op direct leverbaar Rob


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Akumal

@ Roel, ja dat is zeker vervelend dat ze geen uitspraken kunnen doen. Her en der is er wel wat op voorraad maar inderdaad vaak tegen een ander prijsje.

@ Ruud, ik wil het objectief wel zelf graag ophalen ipv via de post. Heb hem nu besteld in A-foort, 80 euro goedkoper dan kamera - expr. en iets verder rijden.
Bedankt voor het het meedenken :wink: .

We blijven wachten........
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk hoor Rob ik haal hem ook liever zelf op zeker voor zo,n dure lens
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar