Diertjes...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ziet er niet onverdienstelijk uit hoor!
De eerste 3 hebben een mooie achtergrond en hebben een mooie scherpte en kleurverzadiging. Misschien had de tweede iets minder krap gekaderd mogen worden!
De andere foto's lijken wat minder!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mooie foto's, Ik ben alleen geen fan van de dikke kaders. Want dan krijg je dat dat je oog meer op de kaders valt dan op het onderwerp.

Foto 1 is net jammer dat het stukje boven de snavel overbelicht is. de scherptediepte is bij deze wel mooi. het is wel jammer dat je jezelf in oog van de vogel weerziet. dat maakt hem een beetje doods. Lager standpunt of verder af gaan staan.
Foto 2 idemdito met oog. Je ziet jezelf erin terug. Scherptediepte vind ik van deze iets minder, Iets meer onderbelichten zou mooier zijn geweest(witte rand vogel)
Foto 3 iets meer scherptediepte was mooier geweest dan had je ook iets meer van de rest van het verenpak van de vogel gezien en niet alleen een scherpe kop en een beetje vaag verenpak.
Foto 4 ietsjes meer onderbelichten en hij was er scherper opgekomen.
Foto 5 mooie foto,ook iets onderbelichten kwam het wit op de kop er mooier uit. Kader vind ik minder. jammer van de lichtjes in de ogen(geflitst ?)
Foto 6 ook een mooie foto, jammer dat je het bovenste stukje van de nek/hals weggelaten hebt. Ook het kader voegt niet veel toe(te dik)
Foto 7 Vind ik de mooiste van de serie, ook mooie scherptediepte.
Foto 8 Jammer dat het voorste deel van de kop overbelicht is. iets meer scherpte diepte was denk ik iets mooier geweest. Kader vind ik er wel bijpassen door de donkere achtergrond.
Laatst gewijzigd door 1 op BossA, in totaal 24 keer gewijzigd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
G.J. Spijkerboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 20:54
WoonplaatsCOLON Terwolde
CONTACTCOLON

Hele mooie foto;s hoor. Ik zit helaas nog niet op z'n niveau dat ik het kan beoordelen zoals BossA maar als ik het lees kan ik me er iets bij indenken (zo leer ik ook weer wat :lol: ). Ik vind persoonlijk de kaders bij 1,2,5 en 8 wel mooi. Al met al een mooie serie hoor!
Eos 400D / 100-400 mm L IS USM / Sigma DC 18-200 mm / Sigma DG 105 mm / Redged RTA 428 / Redged RMC 528
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar