Fotoshoot met model Essio + update

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Heb Woensdag een fotoshoot gedaan met model Essio (via dutchheaven) in het gemeentehuis waar ik werk. Heb daar gebruik gemaakt van de wentel trap en de jaren 70 stoeltje. Leuk spontaan model en bleef geduldig ook toen mijn remote control van mijn flitser niet goed werkte (heb je met dat goedkope Chinese spul) Graag uw mening over de foto's

Foto 1

Afbeelding

Foto 2

Afbeelding

Foto 3

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op mmuetst, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Erwin 350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2008 12:46
WoonplaatsCOLON Jubbega

Foto 1 vind ik erg mooi, ook foto 3 kan mij wel bekoren. Wel had ik het mooier gevonden als het model bij de derde een iets andere, bv uitdagender, gezichtsuitdrukking had gehad. Gezichtsuitdrukking is bij alle 3 de foto's redelijk gelijk.
Foto 2 vind ik niet echt mooi, doordat haar benen recht naar de camera komen, lijken ze in verhouding tot bv gezicht enorm.
[size=67]EOS350D/EF-s 18-55/EF28-105 1:3.5-4.5 II USM/ 430EX[/size]
Doch jo ding en lit de lju rabje
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Erwin 350D schreefCOLONFoto 1 vind ik erg mooi, ook foto 3 kan mij wel bekoren. Wel had ik het mooier gevonden als het model bij de derde een iets andere, bv uitdagender, gezichtsuitdrukking had gehad. Gezichtsuitdrukking is bij alle 3 de foto's redelijk gelijk.
Foto 2 vind ik niet echt mooi, doordat haar benen recht naar de camera komen, lijken ze in verhouding tot bv gezicht enorm.
Das grappig, want dat wilde ik juist bereiken in deze foto. Dat haar blik gelijk is in de drie foto's ben ik met je eens, zal een update plaatsen met een volle lag. bedankt voor je mening

Groeten Michael
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Update van fotoshoot met model Essio (nu met glimlag van oor tot oor :P )

foto 4

Afbeelding

foto 5

Afbeelding

Ga de volgende keer met een witte achtergrond een lamp plaatsen op de achtergrond om zo het model meer los te krijgen van de achtergrond.
Tips, op en aanmerkingen zijn zeer welkom.

Groeten Michael
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Jammer dat er weinig mensen reageren, Wil graag ook de minpunten horen omdat ik daar veel van leer. (complimenten mag ook :wink: )

Alvast bedankt voor de moeite

groeten Michael
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

mmuetst schreefCOLONWil graag ook de minpunten horen omdat ik daar veel van leer.
minpunten ben ik best goed in dus daar gaan we dan:

Foto 1: Door de positie van de camera ten opzichte van het model krijgt ze erg korte vervormde benen.

Foto 2: ik deel de eerdere opmerkinge dat door de psitie van de camera de benen heel groot worden en begrijp niet zo goed waarom je dat juist zou willen want erg mooi vind ik dat niet.

Foto 5: is in potentie een heel goede foto als je veel van het grijze beton links zou weg croppen en eveneens een deel van het zwart rechts.
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Hé heerlijk zo'n zwartkijker :wink:

Bedankt Robert, Ik kan met een aantal punten mee gaan. Foto 1 maakt het model ook wat dikker, die kan ze dus beter uit haar portfolio houden.
De foto met de lange benen, ja daar verschillen de meningen over. Persoonlijk vind ik het zelf wel mooi gezien het model mooie lange benen heeft. Fototechnisch is het misschien buiten het boekje (regels zijn om overtreden te worden). De foto met de trap laat ik ook zoals deze nu is. Misschien haal ik de trapreling weg die nu door haar lijf loopt. Ik plaats mijn foto ook op zoom.nl maar daar zijn mensen al snel tevreden over een foto. Dan krijg je van die keizerz zonder kleren.

Groeten Michael
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik zal ook maar eens reageren, de foto's verdienen het wel.
Foto 1 is al genoeg over gezegd, heb ik ook niet veel meer aan toe te voegen.
Foto 2 snap ik ook niet helemaal. Als het je te doen is om haar mooie benen, dan is dit toch niet helemaal de optimale manier om dat te tonen. Doordat je haar recht van voren ziet, lijken haar bovenbenen veel korter, en daarmee dikker, dan ze zijn. Mooie lange benen moet je laten strekken zodat de lengte wordt geaccentueerd, en het model liefst ook nog op hoge hakken laten staan.
Tijdens mijn workshop van zaterdag vielen mij de lange benen van Dephenic op, en ik heb daar toen deze foto van gemaakt (linkje om jouw topic niet te verstoren).
Foto 3 vind ik erg geslaagd, en mooi lichtgebruik!
Foto 4 is leuk, maar het zwart van haar kleding is op mijn - gecalibreerde - monitor helemaal dichtgelopen. Is wellicht nog wel wat aan te doen?
Foto 5 tenslotte vind ik mooi van lijn. Ik zou de trapleuning dan ook beslist niet wegcroppen! Samen met de 3e vind ik dit de meest geslaagde foto van je serie.

Hopelijk heb je hier wat aan.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar