Firmware 1D[s]mkIII plus NIEUWE AF-fix.

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

1Ds mkIII:
This firmware update (Version 1.1.4) incorporates the following fixes.

Corrects a phenomenon in which a displayed image becomes pitch-black if it is zoomed in on during Live View shooting.
Corrects a phenomenon in which "busy" may continue to appear on the camera if the USB cable is disconnected during USB communication.
Changes the error indications that are displayed on the camera. The error indications are further clarified to make the causes of errors easier to identify, and so that adequate support can be provided to our customers.
1D mkIII:
This firmware update (Version 1.2.5) incorporates the following fixes.

Corrects a phenomenon in which a displayed image becomes pitch-black if it is zoomed in on during Live View shooting.
Corrects a phenomenon in which "busy" may continue to appear on the camera if the USB cable is disconnected during USB communication.
Changes the error indications that are displayed on the camera. The error indications are further clarified to make the causes of errors easier to identify, and so that adequate support can be provided to our customers.
http://www.canon.com/eos-d/
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 3 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONAI Servo Auto Focus Manual:
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos1dm3af/index.html
Kijk, daar hebben we nog eens iets aan!

Tot nu toe gebruikte ik voor voetbal de instelling 1 naar links uit het midden (slower) en menu en C.FN-III ( 8 ) op nul en C.FN-III (4) op 1. Ik was sowieso al niet ontevreden over de resultaten, maar nu ga ik dit eens proberen. :D

Uit de voorbeelden mag ik trouwens concluderen dat alle focuspunten gebruikt worden? Ik schiet in AI-servo ook altijd uitsluitend met het middelste focuspunt. Doe ik er dus goed aan om bij sport alle focuspunten te gaan gebruiken met bovengenoemde instellingen (zoals in het voorbeeld op de Canon website)?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tip! Helaas bevestigt het dat ze die AF tot nu toe toch niet helemaal op orde hadden, al valt ie beslist niet tegen en is vele malen sneller en preciezer dan zijn voorganger. Toch zit hij er heel af en toe totaal naast. Dat gebeurt niet vaak, maar kan toch knap vervelend zijn voor actiefotografie.

Ik had er al van gehoord en de 'fix' is best wat meer omvattend dan het fixen van de buitenliggende AF-punten. De service centra beschikken weer over totaal nieuwe software om de AF opnieuw af te stellen.

Wel toevallig dat dit nieuws samen met de nieuwe firmware komt ...

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

musicjohn schreefCOLONDoe ik er dus goed aan om bij sport alle focuspunten te gaan gebruiken met bovengenoemde instellingen (zoals in het voorbeeld op de Canon website)?
Volgens mij niet. Ik gebruik wel de hulppunten, maar blijf verders gewoon bij 1 hoofdfocuspunt. Dit ligt overigens niet altijd in het midden (vooral niet bij portretjes van coaches e.d. langs de kant van de lijne)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zit zo even te denken, maar die mirror-fix heb ik al gehad.
Was inderdaad het probleem dat wanneer ik drukte, er niks gebeurde en de err-99 in beeld sprong.

Camera is twee keer weggeweest en de tweede keer heb ik een compleet nieuw spiegelhuis gekregen.
Denk dus niet dat ik dat nu weer zal krijgen.

AF-aanpassing is natuurlijk altijd leuk.

Wel frapant dat Canon iedere keer iets up-grade of ik problemen heb zodra de camera vuil genoeg is voor een goede reiniging :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON
Camera is twee keer weggeweest en de tweede keer heb ik een compleet nieuw spiegelhuis gekregen.
Denk dus niet dat ik dat nu weer zal krijgen.
]

Dat was die standaard fix. Had iets met het dempingsmatriaal t.b.v. de spiegel te maken. Hij stuiterde te veel. Vandaar dat je de foucus kwijt raakte.
Ben wel benieuwd of de problemen nu 100% zijn opgelost. Ze zijn wel tamelijk voorzichtig met het onderkennen van het probleem.
Maar, het is enblijft een beest van een camera. Heb hem nu slechts 2 weken ...

Gr,

Bas
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb hem nog niet heel erg lang, dus ben ik ook nog niet tegen die problemen opgelopen (maar valt mijn 1D dan niet onder de 'affected products'?). Maar heb ik het goed begrepen dat iedereen hem gratis in kan leveren via CPS bij zijn aangewezen service point voor een check op die problemen en kosteloze verhelping ervan? Want dan moet ik maar even rap de formulieren invullen, want het zal wel druk gaan worden.

Of kan ik eerst op de één of andere manier testen of mijn camera ook er last van heeft?

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Volgens mij hebben ze er allemaal 'last' van, in meer of mindere mate ...
Zou het wel even laten doen. Baat het niet,dan schaadt het niet.

Gr,

Bas
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou ja... bij de AF-fix wordt gewoon vermeld dat er ook een 'free accuracy check' wordt uitgevoerd. Dus dan controleren ze sowieso of je er last van hebt. Maar bij die Err99 staat dat niet, dus komen er mogelijk onderzoekskosten bij?? Je moet namelijk bij het formulier aangeven waar je last van hebt: AF of Err99 of AF + Err99. En dat weet ik nu nog niet, dus denk ik dat ik voor de zekerheid dan die laatste optie in zou geven.

Groeten,
Hendrik
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON
Wel frapant dat Canon iedere keer iets up-grade of ik problemen heb zodra de camera vuil genoeg is voor een goede reiniging :lol:
Ja dat komt wel goed uit :lol:
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

musicjohn schreefCOLON
boels069 schreefCOLONAI Servo Auto Focus Manual:
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos1dm3af/index.html
Kijk, daar hebben we nog eens iets aan!

Tot nu toe gebruikte ik voor voetbal de instelling 1 naar links uit het midden (slower) en menu en C.FN-III ( 8 ) op nul en C.FN-III (4) op 1. Ik was sowieso al niet ontevreden over de resultaten, maar nu ga ik dit eens proberen. :D

Uit de voorbeelden mag ik trouwens concluderen dat alle focuspunten gebruikt worden? Ik schiet in AI-servo ook altijd uitsluitend met het middelste focuspunt. Doe ik er dus goed aan om bij sport alle focuspunten te gaan gebruiken met bovengenoemde instellingen (zoals in het voorbeeld op de Canon website)?


C.FN-III ( 8 ) zou ik op 2 zetten. Dan heb je met hulp AF punten erbij 1 groot AF punt ;) Bij AI servo spelen vooral C.FN-III (2, 4 en 8 ) een rol. En C.FN-III (5) als je een onderwerp fotografeert tegen een lichte achtergrond. Zet die dan op 1, want anders gaat de camera al snel out of focus.

Iets anders, hier een handig overzichtje van alle menu's onder C.FN 8)
http://www.canon.co.jp/imaging/eos1dm3/html/17.html
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

De eerste camera's worden vrijdag a.s. gedaan bij Etbas. Ben benieuwd naar de resultaten.
Gebruikers-avatar
Ryan Debacker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 237
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 11:23

Nature Reflections schreefCOLONDe eerste camera's worden vrijdag a.s. gedaan bij Etbas. Ben benieuwd naar de resultaten.
Ik kreeg deze middag een telefoontje van EtB voor de aanmelding van m'n camera ( heb me zelf nog niet eens aangemeld ? ) maar ze waren blijkbaar de lijst met CPS leden aan het bellen ofzo... Ze wilden m'n cam morgen al ophalen maar ik zou zoiezo maar de checkup krijgen tegen 23 maart, ze stelden dan zelf voor om hem 20 maart op te halen en tegen 26 maart zouden ze hem dan terug afleveren. Was eerst van plan om er niks te laten aan doen omdat ik eigenlijk niet direct problemen heb maar ik ga er vanuit van baat het niet dan schaad het niet... We zien wel.
1D3/5D2
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Ik ben benieuwd welke nr's er last van gaan hebben.
Vorig jaar augustes in 1 al een nieuw spiegelhuis gekregen.
Sinds een maand in bezit van een 1d uit de canon outlet, en inderdaad, afgelopen zaterdag 1 maal err 30 en het idee dat de spiegel niet helemaal wil.
We wachten maar weer af, gelukkig regelt ETB vervoer en is ie maar een weekje weg.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

1 mei komen ze de mijne halen, ze hebben het een beetje druk vertelde de mevrouw van ETBASS me. Ik vind het wel terecht als de professionals als eerste aan de beurt zijn. Natuurlijk wil je een product dat 100% in orde is maar als het zo weer opgelost wordt vind ik het toch netjes van Canon.
http://jeandeboo.jalbum.net/
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Hoe lang duurt het dan? En krijg je een vervangend model?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

Digilike schreefCOLONHoe lang duurt het dan? En krijg je een vervangend model?
Duurt ongeveer een week zeiden ze. Ik heb geen vragen gesteld over vervangende body, hoewel ik hem liever niet een week mis overleef ik het wel.
http://jeandeboo.jalbum.net/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar