"Batterij leeg" melding 40D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hallo

Weet iemand misschien waarom de batterij melding op de 40d bijna leeg aangeeft, als ik er de grip mét volle accu's onder heb zitten?

Het is vrij irritant... je kunt nooit goed zien wanneer het nou tijd is de batterijen op te laden....

Alvast bedankt.

John
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Kan het je knoopcelbatterij zijn die bijna leeg is ?
Knoopcelbatterij houdt de datum en andere gegevens vast.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

jtolsma schreefCOLONKan het je knoopcelbatterij zijn die bijna leeg is ?
Knoopcelbatterij houdt de datum en andere gegevens vast.
Heeft een 40d een knoopcel dan???

Kan het toch niet zijn?
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Blz. 171 van je handleiding voor de 40D en inderdaad heeft hij een knoopcel.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

jtolsma schreefCOLONBlz. 171 van je handleiding voor de 40D en inderdaad heeft hij een knoopcel.
Zal ik zo es nakijken dan... maar als ik de grip er niet op heb, is het probleem er niet...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Firmware?

Zonder grip hetzelfde?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Doe hem eens in het linker vak. Rechts kan hij idd minder aangeven. Omdat hij dan merkt dat de linker batterij al leeg is.

Daarbij heeft de knoopcel geen moer met de weergave van het LCD en dus het nog aanwezige vermogen te maken.

Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 1 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

jvanarkel schreefCOLONDoe hem eens in het linker vak. Rechts kan hij idd minder aangeven. Omdat hij dan merkt dat de linke batterij al leeg is.

Jeroen
Jeroen, leg eens uit wat je precies bedoelt, de beide accu's zijn paralel geschakeld ze zijn dus met mekaar verbonden met + en -

Enkele mogelijkheden voor de TS.

Als je de accu in de camera doet zonder de grip wat geeft hij dan aan.
Je kan een grip van een ander eens proberen hier kan ook wat fout zitten.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk niet dat het verstandig is om batterijen/accu's parallel te schakelen.
(ongelijke klemspanning en inwendige weerstand)

Het linkervak is toch anders dan het rechtervak want het netspanningsadapterdeel moet in het linkervak.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ben maar een HEAO CEer met Informatica dus weinig T kennis van electriciteit, dus regelmatig kortsluiting gehad vroeger. Wiskunde was de dooddoener want Natuurkunde was ik erg goed in :) Maar de batterij moet in de linker als je er maar een hebt. En er zijn systemen waar de grip het niet doet of minder of minder stroom aangeeft zoals bij TS. Ik weet niet waarom maar 1 batterij, links laden, makkelijker gewoon 2 batteijen en dan duurt het weken voordat ik weer hoef te laden. Trouwens als je een adapter koopt met zo'n snoer dan moet hij ook in de linkerbay, want daar zit dat nokje voor de draad. Er is ooit iemand geweest met wel een HTS achtige opleiding die die grip zo ontworpen heeft. Misschien moet je het hem eens vragen.

Hoe is je Japans overigens :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

In een zeer oud topic werd zelfs gesproken over de aanwezigheid van een aantal dioden in de grip.

Ben te lui om het op te zoeken :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
pro450
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006 18:28
CONTACTCOLON

Even zoeken op diodes. toen kwam ik o.a. hier;

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=3093
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wauw... das een hoop informatie...

Als ik geen grip erop heb, en de accu erin heb zitten, is het gewoon normaal.
Als ik de grip erop doe, batterijen erin doe, aanzet, dan heb ik het probleem. Ook als ik de batterijen omwissel.

Wat is ook apart vind: Ik had pas dat 1 batterij op was. Deed de grip niets meer. Pas toe ik de batterijen omwisselde. was het probleem opgelost. Ik dacht dat de grip beide accu's gebruikte??
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Vreemd maar niet bijzonder. Het indicatortje is namelijk met 2 blokjes erg ruim of juist niet. Maar het wel of niet weergeven van de juiste info is arbitriar. Immers gebruik, temperatuur ed hebben ook invloed. Dus zoals iedere goede fotograaf: volgooien schieten en reserve batterijen meenemen en verder, tja jammer dan.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONVreemd maar niet bijzonder. Het indicatortje is namelijk met 2 blokjes erg ruim of juist niet. Maar het wel of niet weergeven van de juiste info is arbitriar. Immers gebruik, temperatuur ed hebben ook invloed. Dus zoals iedere goede fotograaf: volgooien schieten en reserve batterijen meenemen en verder, tja jammer dan.

Jeroen
ja idd... het zal wel moeten denk ik :)
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Diodes dat wordt op dit Forum gezegd heb ze niet kunnen vinden in de grip van de 400D.

Daar wordt toch over gesproken Jan en die accu's staan Paralel geschakeld misschien verkeerd aangeduid maar + aan + en - aan -
De spanning blijft gelijk maar het Ah verdubbelt.

Ik heb geen zin om een Cannon Accu en de Budget Accu van het Forum te slopen maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde Accu's.
Er zijn gebruikers die deze Accu's gemixt inde grip doen.


JRFOTO zou met die grip naar de zaak terug gaan want met een Accu in de camera is er niets loos maar met de grip wel.
Geen pennetjes verbogen aan de grip, deze zijn voorde bediening via de grip en hebben niets met de spanning naar de camera te maken.
De Grip heeft net als de Accu dezelfde contacten.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik er idd maar mee terug ga.

Bedankt allemaal.

John
Gebruikers-avatar
robb40d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 00:31

Enige tijd geleden ondervond ik ongeveer hetzelfde probleem; vers opgeladen accu's in de grip van m'n 40D (1 jaar oud) gestopt en na 2 foto's kreeg ik al een indicatie dat de accu leeg raakte. Het bleek uiteindelijk dat een accu (notabene de accu die bij de 40D geleverd was, dus pas 1 jaar oud) naar de gallemiezen was. Heel vreemd; ik heb deze accu altijd net zo behandeld als een oude (uit m'n 300D) en een nieuwe imitatie. Ik heb twee nieuwe accu's gekocht (www.aq4u.nl) en voor twee tientjes werkt alles weer....
Canon 40D - EF 17-40 f4 USM-L - EF 70-200 f4 USM-L IS - EF-S 10-22 f3.5/4.5 USM - EF 50 1.8 II - Speedlite 580EX MkII
JRfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 00:05
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hmmmmmm... daar heb ik nog niet aan gedacht.
Maar ik laad ze op, en de indicator op de oplader geeft gewoon bij allebei aan dat hij aan het kaden is, en als de batterij vol is zie ik dat. Had jij dat bij die kapotte batterij ook?
Codacs
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 13:28
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik heb hetzelfde gehad. Bleek inderdaad 1 van de batterijen kaduuk te zijn. Bij gebruik van de originele batterij gaf de camera niet aan dat ie na 2/3 foto's al leeg was, terwijl ze wel gewoon leken te laden (laadindicatie liep gewoon op dus leek het gewoon goed te gaan.)bij alleen gebruik van de 2e batterij, bleek deze gelijk al leeg te zijn.
Had nog een 3e batterij en deze is ook gewoon goed. Ik heb de defecte weggedaan en sindsdien loopt alles weer op rolletjes...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar