Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Ik heb een vraag.
Ik ben niet erg te spreken over mijn tamron 70-300 lens, als ik het vergelijk met mijn kitlens. De kleuren zijn toch niet echt het zelde ze zijn fletser.
Ik zit dus te denken aan een andere lens, L serie is voor mij niet van toepassing, dus kwam ik op deze lens van canon uit, de Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM .
Deze staat nu bij CameraNu voor €419,-- te koop, volgens mij de goedkoopste die ik kan vinden, en nog net te betalen voor me.
Stabilisatie is voor mijn bibberende handjes :oops: wel een pré.
Wat zijn jullie ervaringen met deze lens?
Kan er ter zijne tijd ook een converter op voor extra mm's?
Ik wil me voorlopig vooral richten op de dieren in de vrije natuur.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar werd daar niet echt wijs uit. :(
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Heb geen ervaring met deze lens, maar kan zeggen dat deze lens goed presteert. Staat genoeg over op het forum (zie zoekfunctie).

Een converter zou in principe passen, als je een van Soligor of Kenko neemt. Dit komt de kwaliteit echter niet ten goede. Bovendien moet je alleen 1,4* converters nemen: alles wat groter is kun je het beste afblijven.
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik heb zelf ook de 70-300 van Canon, Ik vind hem voor het geld wat je ervoor betaald goed. Maar gebruik hem niet op zijn uiterste dan wordt hij soft. Ik blijf altijd onder de 300mm. Je kunt(zover ik weet) op deze lens geen extender gebruiken.Het is een prettige lens om mee uit de hand te fotograferen.Het enigste nadeel vind ik dat de frontlens draait.Ik gebruik hem niet zo heel veel omdat ik ook een 100-400 heb. Maar de 70-300 is een prettige lens om mee op vakantie te nemen. Voor vogelfotografie of echt wild fotografie heeft deze lens echt te weinig mms(of ze moeten echt dicht in de buurt zitten)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het is niet voor niets dat er geen Canon teleconverter te krijgen is.
De kwaliteit gaat sterk achteruit, zeker boven de 200mm.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
hhout
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2009 21:17

Ik heb die lens al enige tijd, zo ongeveer 1 jaar. Ik gebruik hem op mijn 40D en op mij 5DMKII. Hij bevalt mij uitstekend. Ik merk weinig van gebrek aan scherpte op 300mm. Ik zou hem zo weer kopen.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ben ook tevreden over dit objectief. Maar onder zwakkere lichtomstandigheden presteert hij duidelijk minder. Ook niet helemaal uitzoomen. Blijf rond de 280mm!
Maar mooie lens!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Har64
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2007 09:32
WoonplaatsCOLON Zwolle

Het voordeel van deze lens is dat hij licht is. Dat maakt hem tot een ideale vakantielens. Met veel licht, zodat het diafragma naar f8 kan, heb je scherp beeld.
Als je niet het uiterste vraagt (300mm) is het een prima lens. Ik heb geen ervaringen met een converter.
Canon 40D, 17-40 F4L
Gebruikers-avatar
buitenb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 21:23
WoonplaatsCOLON Etten Leur
CONTACTCOLON

Fijne lens en mooie kleuren (er zit een UD elementje in) scherpstellen is niet supersnel maar voldoet prima. Op mijn oude 350D is het scherpstellen soms wat onzeker, op de 40D is deze veel trefzekerder. Alleen het front element draait mee en hij schuift fiks uit bij het lange eind zeker met de zonnekap erop die een must is voor het contrast maar wel los bij gekocht moet worden.
Eos 5D Mark 2, Eos 5D, canon EF 24-105 F4 IS L, Canon 70-200 2.8 L IS, Canon Ef 28 2.8, Canon Ef 50 1.8 ,Lensbaby 2.0 ,Tokina 100 2.8 macro, Canon 430 EX , Kata 3IN30,Canon S90Is
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hier ook niets dan goed ook op 300 mm. Een converter kan, maar dan ga je inleveren aan kwaliteit. Maar ja je kunt voor een dubbeltje nu eenmaal niet op de eerste rij zitten. Op f10 is die met converter nog heel behoorlijk en te vergelijken met de resultaten van je tamron nu.
Ik vind 300mm wel te doen met vogels, maar je moet geduld hebben komen ze vanzelf, en niet altijd beeldvullend, maar in de natuurfotografie heb je nooit genoeg mm's.
Maar zijn echt alleen de kleuren waar je je aan stoort? Of gaat het om contrast en ook scherpte? Want kleur en contrast kun je in de digidoka toevoegen.
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
Ik mis op de tamron vooral de beeldstabilisatie, ook in de natuur als je snel vanuit de hand moet schieten om dat ene moment vast te leggen, en geen tijd heb om een statief neer te zetten.
Verder de kleuren zijn echt wel anders als mijn kitlens, ok dit is wel te verhelpen, nadien, maar ik moet eerst mezelf nog verder verdiepen in de bewerkingsprogramma's.
Tevens werkt het scherp krijgen van de foto's nog niet echt denderend, of lig dat aan mij :( .
Dus die extra mm's moet ik voorlopig maar ff vergeten begrijp ik :( .

Ik heb gisteren de lens met zonnekap besteld, net optijd want s'avonds was de lens een tientje duurder geworden. :D
Nu is het wachten tot de lens binnen is en ik tijd heb om hem uit te proberen.
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik ben benieuwd naar je resultaten JB235, Je laat ons toch wel wat zien wat je"geschoten"hebt met je nieuwe lens ?
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Tuurlijk zal ik wat foto's laten zien die ik met deze lens geschoten heb.
Het probleem is voorlopig mijn werk, daar gaat veel te veel vrije tijd in zitten, zodat ik geen tijd heb om foto's te maken. :(
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar