Eerste stapjes in de studio (update)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Afgelopen zaterdag bij Martinus geweest om te kijken hoe zijn studio eruit zag en of ik daar ook mee uit de voeten kon. Naast de ontzettende gezellige en leerzame dag (ik heb SG een mail gestuurd om te leveren, dus ik ben om Martijn!) ook nog diverse foto's geschoten waarvan ik er toch eentje met jullie wil delen. Wellicht volgt er nog een serie, maar ik moet ze allemaal nog even sorteren en enigszins opfrissen...

Wederom de fout gemaakt om de foto eerst te bewerken en dan pas te verkleinen, ik moet daar toch een keer aan gaan denken :oops:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128243[/img]

Cheers,
Arnold
Laatst gewijzigd door 1 op Nol77, in totaal 18 keer gewijzigd.
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Nol77 schreefCOLON

Wederom de fout gemaakt om de foto eerst te bewerken en dan pas te verkleinen, ik moet daar toch een keer aan gaan denken :oops:
Nou Arnold, dit gebeurt mij nou ook altijd :oops: maar de foto aan zich vind ik wel weer mooi vooral de ogen.

en natuurlijk de favoriete knuffel, volgens mij heeft elk kind wel eentje, die jongens van mij zijn ook onafscheidelijk van hun knuffel.

groet,

Dirk 8)
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Eerlijk gezegd bewerk ik ook altijd mijn foto's voordat ik ze verklein. Misschien dat je bedoelt dat je verscherpt hebt voor het verkleinen? Dat kun je idd het beste doen na het verkleinen.
De compositie van je foto vind ik heel erg fijn om te zien, daar zit wel vaart in zo. Het houdt de foto spannend. Ik denk alleen dat je witbalans niet helemaal klopt, het jochie ziet nu wat roze.
Maar tof plaatje hoor!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

mooie plaat, het kleurtje klopt idd net niet!
Ik bewerk altijd eerst, ik verscherp ook wat, voor het verkleinen, en dan nog ene heel klein tikje na het verkleinen
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Over het kleurtoontje hebben meerder al iets opgemerkt, dus doe ik dat nu maar niet meer. :wink:
'k Wil wel zeggen dat ik het plaatje wel heel aandoenlijk en mooi vind :D

Foto's bewerken(opfrissen) doe ik ook vóór het verkleinen en daarná verscherpen. Wat me wel opvalt (en waar ik in het vervolg meer rekening mee ga houden) is dat wanneer de foto na verscherping op je beeldscherm mooi/goed is, het op een afdruk vaak nét iets teveel is.
Valt anderen dat ook op?
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Arnold, het is een hele fijne uitsnede en daardoor een erg mooie foto geworden. De roze gloed hebben we het al over gehad en dat kun je nog wel een eind wegkrijgen. Hoe dat nou te voorkomen en de juiste witbalans te vinden vind ik een van de moeilijkste dingen hoor. Ik ben niet altijd tevreden met de witbalans van een grijskaart, De camera instellen op 5500 of 5600 K geeft bij mij de beste resultaten, maar soms toch ook deze roze gloed. (niet altijd). Wellicht zijn hier nog tips voor.
Van de flitsset zul je geen spijt krijgen hoor.
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Iedereen bedankt voor de reacties. Erg leuk om te doen, merk wel dat ik met de uitsnedes en composities nog wat spannender mag gaan schieten. Als ik de hele serie bekijk (140 foto's) is ruim de helft toch wel standaard geworden (wat overigens niet zegt dat het minder leuk is) dus ik kan haast niet wachten tot ik de set binnen heb om lekker te gaan oefenen, die trigger uit verweggistan zal wel het meeste tijd in beslag nemen :?

Ik had de witbalans ook op 5600K staan inderdaad en ik heb de foto toevallig gisteravond op A4 uitgeprint en dan vind ik hem wel prettig ogen eerlijk gezegd. Zal vanavond even kijken of ik dit topic nog kan aanvullen met wat andere foto's van die dag.

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Over het verscherpen en de rozige tint is al genoeg gezegd...en ben ik het mee eens.
Je verdeling van het beeld vind ik erg lekker kijken! Ik weet niet of het op de afdruk storend is maar ik vind rechts het wit wat onrustig overkomen... lijkt vlekkerig bij de arm...
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ja, thanks Marian, ik had dat voor de afdruk al bijgewerkt, ik had het ook gezien inderdaad, dat stukje was ik vergeten. Het bewerken blijft toch altijd opletten en ook al controleer je alles 5x, soms zie je iets echt niet...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

oke :wink: voordat ik een vergroting/poster laat afdrukken, laat ik toch eerst altijd een 10bij15 afdrukken...voor de zekerheid, want idd soms check je 5 keer en kan je er toch overheen kijken.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
digijoke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 11:10
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Ja, wat kan ik dan nog zeggen, ik vindt de foto echt mooi, prettig dat het onderwerp niet centraal op de foto staat waardoor de spanning inderdaad verhoogt wordt, ben benieuwd naar de andere foto's na het bewerken.
En wat een fotomodel hé, maar dan ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld. :roll:
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Wederom de fout gemaakt om de foto eerst te bewerken en dan pas te verkleinen, ik moet daar toch een keer aan gaan denken
Lijkt me geen fout hoor anders moet je twee keer al de bewerkingen doen die je van plan was, dan blijf je bezig. beetje naverscherpen is meer dan genoeg (mi)
Leuke foto gezichtje zoals gezegd misschien een tandje te rood.

Meestal lees ik de eerdere reacties van te voren netjes door en probeer ik niet te veel in herhalingen te vallen bij eerder gegeven reacties nu wel dus.
blijft over: leuke foto!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Onder het motto alle begin is moeilijk hier nog 2 foto's die ik even erbij wil zetten omdat ik ze ook leuk vind, foto technisch zijn ze iets minder dan de eerste, maar goed...kijk maar. Jullie commentaar is welkom.

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128593[/img]

3, weer veel te rood, maar weet niet hoe ik dit moet verbeteren zonder de foto te vernaggelen. Iemand een tip?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128594[/img]

Voor mij wel duidelijk dat ik een stoel met witte stoelpoten niet prefereer in de studio met een witte achtergrond, dit is het beste wat ik er van kon maken na een uurtje shoppen....

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Die rode kleur is in Photoshop wel aardig goed te krijgen zonder veel aan de foto te verknoeien hoor.
Ik heb het even geprobeerd en met het gereedschap kleurbalans kom je al een heel eind in de goede richting. Verschuif het rood (bovenste schuifregelaar) een stukje naar links, richting cyaan en de onderste een beetje naar links van blauw naar geel. Dan komt er al een heel acceptabele foto tevoorschijn :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Inderdaad, daarmee had ik nog niet gewerkt, zal nog wel niet perfect zijn maar even een snelle indicatie:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128596[/img]

Bedankt voor de tip, hier moet ik nog even mee gaan spelen hoe het het beste kan, maar dat is een kwestie van MORGEN even proberen, nu is het tijd om de mand in te gaan. Ik zie trouwens dat hij een nieuwe groene trui heeft :D

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar