Anna @ Sabrina

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Vandaag kwam Anna bij mij in de studio. Van haar vriend kreeg ze voor haar verjaardag een shoot bij mij.
Ik vond deze zelf wel gaaf geworden in zwartwit.. :)
Jullie?

Afbeelding
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Sabrina,

Wat betreft de belichting vind ik hem okee en vind ik het ook wel een mooie foto.

Mindere puntjes vind ik toch wel de oorbellen, vooral aan de linker armzijde van het model. Misschien zou je deze weg kunnen shoppen, moet te doen zijn. En misschien kun je ze allebei helemaal wegshoppen.

Verder zou ik de wilde haarsprietjes bovenop ook nog even wegshoppen.

Het idee met de ketting over haar rug gedrapeerd vind ik leuk gedaan.

Al met al vind ik hem geslaagd maar door die kleine puntjes, voor mij persoonlijk, niet helemaal perfect.

Hopelijk heb jij er wat aan?

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik heb er zeker wat aan, bedankt voor je reactie (je bent de enige :wink: )
Alleen is het een betaalde opdracht dus het model heeft ervoor gekozen om die oorbellen te dragen dus dan shop ik ze niet weg..
Al ben ik het volledig met je eens :wink:
Dat haartje zal ik nog wel ff aanpassen.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

de punten van MGP vielen me niet op. Maar haar oorbel moet wel vrij hangen.
Ik vind dat er op haar rug aan de rechterkant onderaan een rare kleur of huid vorm ontstaat.
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ja, ik ben idd de enige maar de avond is nog niet om.

Wat betreft de oorbellen, als zij hetzelf zo wil is dat haar keus. Je zou in ieder geval wel aan haar de foto kunnen laten zien als de oorbel aan haar linkerarmzijde weg is. Kan ze zeggen of ze hem dan mooier vind of toch zo te laten zoals deze nu is.

Het is maar een tipje, vaak zien mensen die fotograferen een foto anders dan wanneer je er minder in thuis bent. Maar gaan ze de twee foto's dan vergelijken zien zij wat wij ook zien.

Groet van Marco
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Mooie foto, mooie verlichting, bekende pose ;) (inside grapje tussen Sabrina en mij hoor mensen).
Afgezien van de oorbellen (ben het er ook mee eens dat ze er niet bij passen, ook niet zo bij die ketting trouwens) zou ik er aan de onderkant heel iets afcroppen, zodat de lijn van de rug (links) geen bocht meer maakt. Net in de taille dus, ik denk dat dat mooier is.
Het is natuurlijk haar standaard gezichtsuitdrukking, maar de naar beneden gerichte mondhoeken geven niet direct de indruk dat ze het leuk vind?
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Bedankt voor de reacties..
@ MGP: ik heb nog even geprobeerd de oorbel weg te shoppen, maar ik ben daar nog niet zo heel goed mee moet ik eerlijk zeggen. Het lukt mij in ieder geval niet mooi.. je blijft het zien.
Ik laat hem zo.

@ Fokkedeboer: ik heb dat stukje afgecropt.. lijkt op het eerste gezicht mooier qua vorm maar ik vind haar rug dan zo 'kort' lijken.. lijkt een beetje mismaakt vind ik :wink:
Over de gezichtsuitdrukking, inderdaad wel jammer. Er zaten heel veel foto's bij waar ze zo kijkt. Behalve de foto's waar ze echt op lacht.

Ik heb nog zoveel te leren over studiofotografie dat ik soms de kleine puntjes vergeet en niet goed oplet tijdens het fotograferen. Ik ben soms nog zo bezig met belichting, compositie, poses bedenken dat dingen als die oorbellen mij even niet opvallen, totdat ik ze op de computer bekijk.
Maargoed, dat zal vanzelf wel komen :wink:
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hetzelfde als Fokke viel mij ook al op :(, jammer van de gezichts-
uitdrukking. Verder een nette foto, had denk ik de ketting weggelaten ;).
I'm not going to change my identity, to be perfect
DCRoyer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2008 14:27
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

leuk idee,
jammer van de oorbellen zoals de anderen al eerder hebben aangeven en kleine dingen zoal haarsprietjes.
wat ik nog wel jammer vindt is haar nek, door deze pose zie je die plooien erin, misschien het model niet zo extreem laten draaien, (wel dat je het gezicht in profiel ziet).
de ketting zou ik juist laten, anders wordt het zo leeg.misschien de tatoeage wegschoppen als het mag.
maakt het misschien wat rustiger om naar te kijken.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik ga met de rest eens, de foto is heel mooi, de setting enz. niks op aan te merken maar haar gezichtsuitdrukking is inderdaad niet zo mooi, dat is jammer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar