Eerste foto op forum

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

Hierbij mijn eerste foto voor op dit forum. Hopelijk kan ik via deze weg wat nuttige info krijgen wat betreft verbeterpunten in mijn foto's.
Ik ben nogal streng in de selectie wat ik een 'mooie' foto vindt, dus ik zal hier niet al heel veel foto's uitstorten (zijn er ook vaak VEEL te veel, vanwege die goedkope geheugen kaartjes).

Deze foto is afgelopen zomer gemaakt in turkije.

EXIF:
EOS 400D
Sigma 18-200
33mm op F/8 met 1/125

Enkel bewerkt in Aperture voor de belichting en croppen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Alex_M, in totaal 6 keer gewijzigd.
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Welkom op dit zeer leerzame forum,leuke foto,ook in Turkije geweest?
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Welkom op dit forum.

Ik vind dat de boom rechts teveel de aandacht trekt. Deze zou ik eraf gecropt hebben.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Welkom op het forum. Veel plezier met deze verslavende hobby.

Je foto oogt voor mij een beetje vlak. Het was daar uiteraard heel zonnig en ik denk dat je deze foto in de volle zon gemaakt hebt. Hierdoor krijg je weinig diepte. In de morgen en avond heb je mooier licht (noemen ze de "golden hours") en krijg je meer schaduwwerking waar door de foto meer diepte krijgt.

Wellicht dat je er nu nog iets meer aan kan doen in de nabewerking. Ook zou ik iets doen aan de kleuren zodat de verschillende kleuren steen meer gaan spreken.

Succes

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
bennie198
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2008 23:42
WoonplaatsCOLON Groningen

Welkom en veel foto plezier, een leuke foto. :D
Het beklimmen van de hoogste berg begint onderaan.
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONJe foto oogt voor mij een beetje vlak. Het was daar uiteraard heel zonnig en ik denk dat je deze foto in de volle zon gemaakt hebt.

Wellicht dat je er nu nog iets meer aan kan doen in de nabewerking.
Deze foto is inderdaad in de VOLLE zon gemaakt. Zweet liep binnen 5min overal zodra je buiten kwam. Heb de belichting al omlaag moeten bijstellen, aangezien de RAW veel te licht was naar mijn mening.

Heb je nog tips hoe ik de kleuren beter kan krijgen? (Gebruik Aperture voor de nabewerking)
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Gebruik geen Aperture maar Ligtroom maar volgens mij maakt dat niet zo beel uit qua termen.

Het is lastig aan te geven wat je precies moet wijzigen aan de kleuren. Als je de belichting al iets knijpt en het contrast wat verhoogt krijg je denk ik al meer diepte. Met de instellingen van de kleuren zoals Heu, Saturation en Luminace kan je kleuren aanpassen. Dit moet je gewoon proberen en naar eigen smaak aanpassen.

Probeer te zoeken naar iets wat jij mooi vindt en laat dat beoordelen. Probeer het niet zo te maken dat een ander het mooi vindt. Zo creeer je een eigen stijl en leer je snelst.

Succes
Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar