Keuze Tas...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
@lex
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2008 19:58
WoonplaatsCOLON Twello
CONTACTCOLON

Goedemorgen,

Op dit moment bezit ik een Kata 3N1-30 voor mijn camera en objectieven.
Een Super tas voor het grijpen van de camera en er past veel in.

Alleen nu merk ik dat ik eigenlijk ook een schoudertas wil zodat ik gericht spullen kan meenemen en dan ook snel kan wisselen van objectief ed.

Mijn spullen die ik nu mee neem in de tas zijn:

5D + Grip
17-40
24-70
70-200 F4
Flitser
incl zonnekappen.

Als ik weg ga wil ik eigenlijk de camera +lens en de flitser meenemen. (af en toe een extra objectief.)

Een schoudertas lijkt mij prettig vandaar wat ervaringsvragen, heb menig topic gelezen maar door de grote hoeveelheid heb ik geen duidelijk beeld.

Bedankt

@lex
600D/50 1.8/15-85/430 EX II/8 Gb HD Video/UV MRC Nanon XS-Pro
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Hey Alex.

Ik zit met het zelfde probleem, ik heb de Nova 5 en de 3 de 5 gebruik ik om mijn spullen op te bergen en met vakantie de 3 om op pad te gaan maar is heel beperkt ik moet thuis beslissen welke lens ik er op zet ruimte voor extra lens is er niet :oops:

Ik ga dit even volgen

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik heb al jaren tot volle tevredenheid een Lowepro Stealth Reporter 200 AW tas. De standaard uitrusting die er in mee gaat is een 5D met grip, gemonteerd op een 24-70/2.8. Verder een 17-40/4, een 70-200/2.8 en tenslotte nog een 550EX flitser. Past prima. Verder zit er in de voorvakken meestal nog een PDA, een mobiele telefoon, de nodige batterijen, filters en klein grut. Past allemaal perfect, maar dan is'ie ook vol (en niet echt comfortabel meer uren achtereen te dragen, maar dat zal geen enkele schoudertas meer zijn). Aanrader - 't Is de enige tas die tot noch toe nog nooit vervangen is (slingshots, backpacks en kleine tassen - ik heb 't allemaal geprobeerd en die Stealth Reporter blijft).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Johnalb

Kijk ook eesn op de wel bekende site http://www.cambags.com
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Crumpler heeft een flink aantal schoudertassen. Een voordeel is dat deze er niet zo nadrukkelijk als fototas uitzien.
Ik heb de pretty boy xxl, daar past een camera met lens, twee extra lenzen en een flitser in.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ik heb de tenba P675. Erg lekkere tas, draagt goed en kan alles in. Niet te groot, maar wel om zo even mee te nemen.

Maar het kleine broertje daarvan, de P655 is misschien iets. niet te klein, niet te groot. 85 euro bij FK (tevens importeur geloof ik)...
http://www.tenba.com/pc-540-12-protrave ... -p655.aspx

Domke F2 of F3 zijn erg mooi en klassiek, maar wel prijzig
[size=84]onderschrift[/size]
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik denk ook op zoek te zijn naar een nieuwe tas. Ik heb nu een rugtas van Lowepro, prima ding voor de tochten, alleen begint hij wat krap te worden en ook vind ik hem enorm uitsteken.

Ik zit te kijken naar de Lowepro Stealth Reporter 200AW, omdat ik voor de foto-opdrachten voor de krant soms snel moet wisselen en dan is de rugtas van Lowepro die ik nu heb, niet zo handig. Tevens lijkt een schoudertas me wat comfortabeler voor sommige momenten. Omdat ik geregeld buk, door mijn knieën ga, hoop ik natuurlijk niet dat hij steeds van mijn schouder zakt. Is dit wel het geval en hoe is de overstap van rugtas naar schoudertas over het algemeen?

Ik heb nu een 40D met grip, een 400D met grip en een 17-40mm (binnen een week), 28-135mm en een 70-300mm. Met het oog op de toekomst wil ik ook rekening houden met een 70-200 F2.8 voor in deze tas. Gaat dat ook makkelijk passen, zo deze twee body's met grip? Eventueel nog een DV-videocameraatje (klein model)?

Alvast dank voor het advies!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

Ik heb geen SR200AW, maar wel een Nova 5 en kan je vertellen dat dat vrij makkelijk gaat passen.

Momenteel zit er in mijn Nova 5 het volgende gepropt:
5D + 1D + accu's voor beide
17-40 + zk (zonnekap)
24-105 + zk
70-200 + zk + statiefgondel eraan
Mets 54

Past makkelijk... Als ik wil, kan ik zelfs mijn 400mm erbij gepropt krijgen, maar dan moet één body eruit...

Op de vakantie neem ik deze ook mee, maar ook de hoezen van de witte lensjes, die hang ik dan aan een riem. Scheelt ook weer in gewicht aan m'n schouder... Gaat perfect...
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Ik heb een LOWPRO NOVA 4 AW en daar heb ik ik wat onderaan staat, moet wel zeggen dat het krap is. Ik vind het een handige schoudertas, niet te groot en past toch aardig wat in.

Zelf wil ik voor de komende zomervakantie deze aanschaffen omdat er ook een laptop mee moet. Iemand ervaring met dit merk?

http://www.cameranu.nl/artikel/10040/Ta ... Zwart.html

Hoe dan ook de ideale tas bestaat niet, grote tassen worden weer te zwaar en kleine tassen past weer te weinig in. De beste optie is een grote tas die voor je gedragen wordt. :lol:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar