De EOS 350D: is er al iemand die er ervaring mee heeft??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Op dpreview ben ik ,naast een aantal positieve ervaringen, veel negatieve ervaringen tegen gekomen, dat ik wel benieuwd ben of er iemand op dit forum al ervaring heeft met deze camera..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Nog even wachten, kreeg vanmiddag telefoon dat ie binnen was. Helaas was de grip er nog niet, maar de spullen worden als alles goed gaat morgen wel opgestuurd, dus donderdag in huis. ( hoop ik )
Met een beetje geluk ga ik dan zondag naar de ring en kan ik de camera meteen goed aan de tand voelen. :D
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

wat voor negatieve :( ervaringen ben je dan tegengekomen?
Zelf heb ik die (nog) niet gezien!

Was van plan om er vrijdag een te halen :D :D :D

pim
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Hier begon het voor mij geloof ik..
Maar zoals ook al geschreven: er staan ook positieve ervaringen..
Het meest gehoorde minpunt is echter de grote.. of eigenlijk het gegeven dat de 350 zo klein is..

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=12645989
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Ja, ik ben ook wel eens benieuwd naar die negatieve ervaringen, lees tot nog toe alleen maar hele positieve dingen over die camera.

Met een beetje mazzel, heb ik maandag of dinsdag de eerste foto's on-line staan die met de 350D zijn gemaakt.
archie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 21:56
WoonplaatsCOLON Uithoorn
CONTACTCOLON

Ik heb 'm gisteren besteld, wordt hopelijk vrijdag bezorgd. Moeilijk hoor, dat wachten.
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Chris 350D schreefCOLONJa, ik ben ook wel eens benieuwd naar die negatieve ervaringen, lees tot nog toe alleen maar hele positieve dingen over die camera.

Met een beetje mazzel, heb ik maandag of dinsdag de eerste foto's on-line staan die met de 350D zijn gemaakt.
Ben benieuwd Chris! Zowel naar de foto's als de camera!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Ik ook Robin, ben zo blij als een kind, en kan bijna niet wachten tot ik hem in handen heb.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Ik hoor iedereen over online bestellen. Aangezien de 350 (nog) niet bij de dealer ligt, wil ik graag wat advies welke online winkels jullie adviseren.

Krijg je geen problemen als er iets mis is. Je kunt immer niet even langs de winkel om het een en ander na te laten kijken.

Graag reactie


Marcel
archie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 21:56
WoonplaatsCOLON Uithoorn
CONTACTCOLON

Ik heb veel naar
http://www.tweakers.net/pricewatch/1071 ... dfilter=Ne gekeken, en uiteindelijk bij de goedkoopste (camerhuis.nl, E749) besteld. Ik was zaterdag bij de mediamarkt, daar dachten ze nog even een 300D te slijten, dus daar vonden ze de verschillen met de 350D maar erg klein. De lokale fotowinkel (combi-keten) gaat 950 rekenen. Vond ik wel erg groot verschil.

Ik hoop maar dat ik met deze net zo vaak terug moet als met m'n andere canons, namelijk niet. :)[/url]
arjen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2005 08:55
WoonplaatsCOLON Hoogland

Hier staat een aardig verhaal over de 350D:
http://www.luminous-landscape.com/revie ... 350d.shtml
Koos55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2005 17:46
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Thedge wrote:
Ik hoor iedereen over online bestellen. Aangezien de 350 (nog) niet bij de dealer ligt, wil ik graag wat advies welke online winkels jullie adviseren.
Er zijn van die online winkels, die het ergste doen vrezen.
Kijk bijv. maar eens op de volgende site

http://www.tweakers.net/shopsurvey/3534

Pixmania mag dan één van de goedkoopste zaken online zijn volgens

http://www.tweakers.net/pricewatch/1071 ... dfilter=Ne

maar gelet op genoemde ervaringen, doe ik daar liever geen zaken mee.

groeten

Koos
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Vandaag de 350D even in mijn handen gehad bij Camex..
Viel me eigenlijk wel mee, al vind ik 'm inderdaad wel klein..mijn Minolta 7i is groter.. Mijn vrouw is er echter wel voor gevallen.. Zij zal 'm w.s. wel kopen.. :lol: Ik ga door sparen voor een 20D.. :wink:
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Heb vandaag de 350D van Chis 350D in de handen gehad. Echt een klein en licht ding maar daarom niet minder mooi. Hij voelt/ziet er degelijker aan/uit dan de 300D. Ik denk wel dat je er echt een grip bij aan moet schaffen, dan heb je toch wat meer in de hand.

Ben benieuwd naar de eerste foto's en bevindingen van Chris.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

Hoi Thedge, Ik heb ook een hekel aan online te bestellen. De batterijen zijn eigenlijk het eerste wat ik online heb besteld. Deze moet ik vandaag binnen krijgen. Ik heb hier wel vertrouwen in gezien de positieve inzendingen op deze site. ook na de reacties per email van Martijn. Nu is een camera echt iets heel anders, ik wil hem eerst in de hand houden en gezien het bedrag wil je toch ook weten waar je hem koopt, hoe is het met de garantie etc. Ik heb alles bij Konijnenberg gekocht een betrouwbare winkel die ook online ontzettend veel doet. Ik woon er redelijk dichtbij en mijn dochter zelfs maar 10 km, dus ik ben er zo. Eigenlijk zou je eerst een winkel uit moeten zoeken en er dan de eerste keer heen gaan om de kat uit de boom te kijken. Het kost wat aan benzine maar ellende achteraf kost meer. Daarbij geef je nu en in de toekomst waarschijnlijk zoveel geld uit voor een een camera dat die paar euro's ook niet meer uitmaken. Investeren in zekerheid of geld weggooien aan ellende. Het is je eigen keuze. Gezien je twijfel koos ik voor het eerste of ik keek naar meerdere goede ervaringen.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

Koos55 schreefCOLONThedge wrote:
Ik hoor iedereen over online bestellen. Aangezien de 350 (nog) niet bij de dealer ligt, wil ik graag wat advies welke online winkels jullie adviseren.
Er zijn van die online winkels, die het ergste doen vrezen.
Kijk bijv. maar eens op de volgende site

http://www.tweakers.net/shopsurvey/3534

Pixmania mag dan één van de goedkoopste zaken online zijn volgens

http://www.tweakers.net/pricewatch/1071 ... dfilter=Ne

maar gelet op genoemde ervaringen, doe ik daar liever geen zaken mee.

groeten

Koos
humor op die site van tweakers:
PIXMANIA.COM IS ...
De N° 1 in de verkoop van elektronica op het Internet in Frankrijk en Europa.
- Meer dan 1 000 000 tevreden klanten,
vooral dat meer dan 1 000 000 tevreden klanten,sprak me tegen,nadat ik de beoordeling las op tweakers
De beste site voor NFL Nieuws: [url]http://www.nflnieuws.nl[/url]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Robin schreefCOLONBen benieuwd naar de eerste foto's en bevindingen van Chris.
Ik ook eigenlijk, maar ik denk wel meer mensen op dit forum...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Robin schreefCOLON
Ben benieuwd naar de eerste foto's en bevindingen van Chris.
Rustig heren! Niet, net als Robin, direct langs willen komen om mijn camera even vast te willen houden. Ik wil niet allemaal van die vieze vetvlekken op mijn apparatuur. :wink:

Ik zal proberen om maandag even wat te schrijven over mijn eerste bevindingen en een link plaatsen naar mijn foto's van zondag.
supernov
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 21:02

Heb ontzettend zitten te twijfelen tussen een 20d en 350d, maar in de winkel toch de keuze laten vallen op de 350d. Voornamelijk vanwege het feit dat het niet zozeer de body is wat het verschil maakt in mooie foto's (technisch gezien lijken ze toch op elkaar), maar vooral de fotograaf en de lens.
De beurs was uiteraard ook een reden. :) Ik vond de verschillen toch net even te klein om er zoveel meer aan uit te geven. En met deze body en een goede Tamron lens kom je toch wat verder voor dezelfde prijs als een 20d met goedkope lens. Is mijn mening dan, ik ben uiteraard geen super-professional welke veel waarde hecht aan een magnesium-body e.d.

Mijn ervaring op de eerste dag is uitstekend te noemen! Ik had verhalen gelezen over de lastige te navigeren menuutjes, maar eerlijk gezegd heb ik daar totaal geen last van gehad. Ok, met veel zon is de selectie van de tabbladen wat onduidelijk te zien, maar echt...het stoorde me niet. Ook het feit dat de iso-setting niet op de monochrome display staat (wel een foutje zou ik overigens zeggen), was niet hinderlijk. Je gebruikt de kleuren display gewoon wat vaker. Het zal op de 20d vast sneller gaan, met een joystickje e.d., maar laten we eerlijk zijn...hoe vaak heb je die snelheid ook daadwerkelijk nodig? Ik ben in ieder geval een persoon die lekker de tijd neemt voor een mooie compositie en dan vallen al die voordelen van de 20d eigenlijk weg. Bovendien vind ik de snelheid van de 350d echt meer dan genoeg voor het vangen van dat ene moment.
Niets dan lof op dit moment! Ook de service ziet er prima uit.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar