maximale verzend grootte van het beeld bestand

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

weet iemand het meest gebruikerlijk, maximale verzend bestand van het toeleveren van een foto voor bedrukking op canvas?
voor een fraaie kwalliteit..
het geschiet per zending op de site zelve.
canvas grootte is 65 x 45 ..

Ik zit nu met een bestandsgrootte van 65 mb (PSD).. best veel dunkt mij..)

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je hebt nu een psd-bestand, maar in welk formaat willen ze het aangeleverd hebben? Ik zou het eerst eens daarna omzetten en kijken wat je dan aan bestandsgrootte overhoud.
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

hoi geert... dat heb ik al gedaan.... kijk bij jpeg dendert de kwaliteit omlaag en kan je natuurlijk best wel tot 5 mb terug halen alleen weet ik niet of dit nu wel de goede manier is...
ze willen hem best als PSD bestand hebben.. alleen weet ik niet in hoeverre ik moet gaan zakken met de bestandsgrootte...
ik hem ook nu op tiff formaat, dat is ook rond de 50 mb...

bedankt voor de reactie..

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Maar is er iets vermeld over hoe groot het bestand mag zijn? Ik ken een drukkerij waar je via ftp mag uploaden. en dan kan je bestanden van x00MB aanleveren. Dat jij het een groot bestand vind, prima. maar als er geen limiet is, waar niet zo groot mogelijk en zo weinig mogelijk comressie?
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Als ze psd-bestanden accepteren zou je bij hun kunnen vragen wat de limiet is, want voor ons is het enkel gokken zo. We weten niet eens over welke drukker het gaat...
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLON.... want voor ons is het enkel gokken zo. We weten niet eens over welke drukker het gaat...
Inderdaad, je geeft te weinig info voor de vraag. Maar de basale reactie is reeds gegeven, ga ten rade bij de drukker die je wil gaan gebruiken.
Kan die je niet helpen, dan is het niet de drukker die jij wil hebben.
(Althans, ik zou het niet doen)

Zelf zou ik btw gaan voor Profonet en werken met hun profielen, maar ik weet niet of ze die hebben voor Canvas
Kijk dit is nu een onderschrift...
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

huppekees schreefCOLONhoi geert... dat heb ik al gedaan.... kijk bij jpeg dendert de kwaliteit omlaag en kan je natuurlijk best wel tot 5 mb terug halen alleen weet ik niet of dit nu wel de goede manier is...
ze willen hem best als PSD bestand hebben.. alleen weet ik niet in hoeverre ik moet gaan zakken met de bestandsgrootte...
ik hem ook nu op tiff formaat, dat is ook rond de 50 mb...

bedankt voor de reactie..

plezier.. :wink:
Gewoon omzetten naar jpeg, kwaliteit niveau 12 aanhouden.
Misschien dat het bestand 30 mb kwijt is, maar dat kan best.
Voor de rest: overleg met de drukker. Voor de rest zou ik niet liever psd aanleveren, ergens in mij knaagt het idee dat de psd door de drukker wordt geconverteerd naar jpeg en dan wordt afgedrukt.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Maar hebben we het over emailen of langsbrengen op cd/data stick.

Ik moet er niet aan denken om 50MB te moeten verzenden/ontvangen....... :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mat2005
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 16:24

Als je het converteer naar png heb je geen kwaliteitsverlies (losless).
Canon Eos 40d, 70-200mm F4[color=red]L[/color], 28-105 F3.5-F4 USM, 18-55 IS F3.5-F5.6, 580EX II 430EZ, Lowepro Nova 3AW, Lowepro Slingshot 300 AW
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

PNG? Misschien, maar dat is een formaat waar maar weinig drukkers mee bekend zijn. TIF, eventueel LZW of ZIP gecomprimeerd, is dan een stuk meer voor de hand liggend.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar