flitsen bij automatische stand eos 450d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Deja
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2008 21:30

Ben helemaal nieuw, qua camera en dus ook op de site. Dus even een misschien voor jullie een simpele vraag.
Klopt het dat wanneer ik in de automatische stand wil flitsen, de flitser eerst een paar keer "afgaat" en wanneer ik de ontspanningsknop geheel indruk de flitser dan afgaat. Het gaat mij hier natuurlijk om het eerste, in de P stand doet de camera dit namelijk niet. Dan flits ie alleen 1x wanneer ik de ontspanningsknop indruk. :?
ronhui

De camera flitst naar mijn weten een paar keer om goed te kunnen scherpstellen. Door het onderwerp een paar keer goed in het licht te zetten wordt de scherpstelling geoptimaliseerd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Alles (nou ja, veel) over Canon flitsers: http://cpn.canon-europe.com/content/infobank/flash.do
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Wat je ziet is rode ogen reductie, de flister gaat eerst een paar keer af om de pupillen te verkleinen van de mensen, in A kun je dit niet beinvloeden, wel op P, hier kun je dit aan of uit zetten.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
kiomfoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Son en Breugel
CONTACTCOLON

Waarschijnlijk staat tie op de rode ogen stand.
Dat kun je in het menu instellen/veranderen.
[size=75]Rob is de naam, Canon 5DM2 + grip, 50D + grip en 400D + grip, 24-105 L IS USM, 70-200 L 2,8 IS USM, 50 1.8, licht, en een zooitje kleinspul. Vakopleiding FVS in Boxtel. Geeft workshops aan beginnende fotografen in Eindhoven.[/size]
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Deja schreefCOLON in de P stand doet de camera dit namelijk niet. Dan flits ie alleen 1x wanneer ik de ontspanningsknop indruk. :?
Nee hoor, ook dan flitst hij 2x: 1x voor de lichtmeting, 1x voor de foto echter gaat dit zo vlug achter elkaar dat je het niet ziet :D
Deze twee flitsen kun je "uit elkaar" trekken door op de * toets te drukken met half ingedrukte sluiterknop, dan geeft de camera de flits voor de lichtmeting, even wachten en dan de sluiterknop doordrukken, dan krijg je de "echte" flits die in de foto gebruikt wordt.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Deja
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2008 21:30

Nou, 2 keer, ik heb het idee, dat het meer keer gebeurt, dan 2 keer, je hoort hem "knetteren" hij "doet dan een paar flitsjes" waar de mensen niet echt blij mee zijn, en daarna flitst ie als ik op de ontspanningsknop indruk.

Maar als jullie zeggen dat dit normaal is in de automatische stand, dan zal dat wel kloppen
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Deja schreefCOLONNou, 2 keer, ik heb het idee, dat het meer keer gebeurt, dan 2 keer, je hoort hem "knetteren" hij "doet dan een paar flitsjes" waar de mensen niet echt blij mee zijn, en daarna flitst ie als ik op de ontspanningsknop indruk.

Maar als jullie zeggen dat dit normaal is in de automatische stand, dan zal dat wel kloppen
Klopt, knettert een aantal keren minstens 5,6,7 maal...maar dat is normaal op auto :wink:
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dit flitsen is niet de rode ogen reductie, dit is puur om scherp te stellen bij weinig licht.
Je kan dit uitschakelen maar het duurt dan aanmerkelijk langer voordat de camera scherp heeft gesteld of de camera kan helemaal niet scherp stellen.
Het uitschakelen kan alleen in de stand "P", "Tv","Av", "M" of "A-Dep".
Als je de camera in één van deze standen zet druk je je menu knop in en je gaat dan naar het één na laatste tabblad, het steeksleuteltje met de drie punten.
Dan ga je naar de optie "Persoonlijke voorkeuze (C.Fn)".
Je ziet dan rechtsboven een cijfer, je moet dan naar blad 7 gaan, dit heet "C.FN 3:Autu focus/Drive AF-hulplicht.
Hier heb je drie opties die voor zich spreken, aan, uit en alleen bij externe flitser.
Als je het hier uitschakelt dan flits hij niet meer eerst voordat je afdrukt.
Let op, dit geld alleen voor de p stand en de andere hier eerder genoemde standen.
In de automatische stand kan je dit niet uitschakelen.
Het is inderdaad irritant maar bij erg weinig licht is het wel handig voor als je snel iets op de foto wilt hebben of als het geen mensen zijn.
Je rode ogen reductie lamp zit naast je ontspan knop, dat is een oranje/geel lampje en veel minder irritant dan het voor flitsen wat je op een hoop camera's tegen komt.

Het is een heel verhaal maar als je het stap voor stap volgt dan kom je er wel uit.

Groeten en succes
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar