KE ten voeten uit.

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Was gisteren even bij KE en verbaasde me wederom weer over de onbeschoftheid van sommige verkopers. Veel mensen die deze zaak kennen weten dat dit een supermarkt is, waar je precies moet weten wat je moet hebben tegen welke prijs.
Er stond een man die een SLR wilde, echter hij twijfelde tussen een Canon 450 en een Nikon D80, hij stond dus te vergelijken en te kijken door de diverse zoekers, echter voor de verkoper duurde deze twijfeling welke hij moest kiezen veel te lang, waardoor de man te horen kreeg of hij op wilde schieten, want er stonden nog meer mensen te wachten, alsof hij stond te twijfelen tussen een broodje kroket of een broodje frikandel, je praat toch over dik 900 euro (ghad er ook wat lenzen bij). trok de hele tijd er ook een gezich bij die boekdelen sprak.
Was weer eens bevestigt wat ik al langer vond over deze zaak, perfect als je precies weet wat je wil hebben met een enorm assortiment tegen uiterst concurerende prijzen, maar ongeschikt voor mensen die niet weten wat ze precies willen hebben.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Is natuurlijk lullig voor diegene, maar het maakt KE voor mij niet minder prettig. Ze zijn vaak wel verrekt goedkoop EN snel!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Het is zeker een drama zaak maar wat heb je in Rotterdam
voor alternatief ??? (behalve Calumet :lol: ).

Zo sta ik nog steeds op de bel lijst voor wanneer de nieuwe
achtergrond doeken binnen komen. Zal zeggen dat is in
Januari al weer een jaar geleden.

Maar eerlijk is eerlijk ze zijn goedkoop...

Groeten,
Ger.
Mijn websites: http://www.roepieroepie.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kom er zelf ook nog net niet wekelijks, maar is en blijft een supermarkt waar honderde euro's letterlijk over de toonbank gesmeten worden. Ze zijn zeker in vergelijking met de doorsnee fotoboer ontzettend scherp in prijs,, maar klantvriendelijkheid is soms ver te zoeken.
Fotograferen is kijken niet klikken.
johanseip
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2007 17:45

Gewoon om negen uur 's ochtends komen dan is de hele zaak leeg en hebben ze meestal wel tijd afhankelijk van wie je treft, maar weet onder tussen wel een beetje wie ik moet hebben. :wink:
400D met een paar glazen ogen erop!
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

ger010 schreefCOLONHet is zeker een drama zaak maar wat heb je in Rotterdam
voor alternatief ???
FOKA?
www.foka.nl
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Herkenbaar en idd FOKA, maar zo doen ze het ook bij Calumet. Als je praat als een pro zelfs met een EOS 300D dan wordt je nog goed geholpen anders minder.

Ik vond het soms ook wat kort door de bocht maar als ik binnen kom krijg ik zeker van 5 verkopers een vriendelijke knik en ik kom er graag. Alles voor handen en tegen een super prijs. De Inruil is wat minder geworden want voor een 30D krijg je geloof ik nog maar 200 euro, zelfs al heb je die camera voor 495 in april dit jaar gekocht :(

En dan komen ze met het marge antwoord, ja duh. Eerst marge op de nieuwprijs dan marge niet geven op de inruil en dus weer marge pakken en daarna weer marge op de verkoop van de 2e of 3e hands.

Maar goed zelden beter getroffen over het algemeen. Calumet vind ik net iets prettiger maar dat kost dan ook wel behoorlijk meer.

Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 18 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Lol, Foka ga ik niet meer heen he, luister mijn verhaal...

Ik probeerde er een flitser te kopen, voor ze je helpen kost het je een
half uur. Daarna was hij een half uur aan het zoeken in het magazijn
terwijl ze gewoon in de winkel lagen... Daarna ging hij terwijl ik stond
te wachten een collega helpen om zo'n glazen ruitje uit de vitrine los
te maken... Ben maar weg gelopen... Grrr...
Laatst bij ze een compact camera voor de vakantie gekocht, weer een
half uur wachten. Ik stap in de auto en denk ik kijk even hoe groot
het geheugen kaartje is dat erbij zit, zit er geen bij WEER terug in de rij...

Gelukkig zal de recessie daar wel een eind aan maken.

Groeten, koop voorzichtig en denk aan mij

Ger.

ps.
Bij Calumet laatste keer geweest was wel duur maar goede service.
Mijn websites: http://www.roepieroepie.nl
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

LOL, dus behulpzaamheid vs wachttijden...

Zelf ga ik altijd naar Konijn in Turnhout, meestal weet ik wel wat ik wil, en ik verwacht daar niet teveel uitleg, bovendien is het altijd maar de vraag met verkopers (niet specifiek Konijn) of ze je werkelijk goed voorlichten of aansmeren waar ze op dat moment genoeg voorraad van hebben of de grootste marge op zit, voor info wend ik mij liever tot internet (oa fora als deze natuurlijk :wink: ).

Toch ligt het er vooral aan wie je treft ,er is er eigenlijk slechts 1 die ik bijzonder onsympathiek vind (om het zachtjes uit te drukken), kenners zullen wel weten wie... De rest is vrijwel altijd behulpzaam, zelfs als het druk is. Dit resulteert idd wel eens in lange wachttijden, maar ja.

Eerlijk gezegd erger ik me daar vaker aan de domheid en veeleisendheid van sommige klanten dan het personeel.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
christiano
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 09:15
CONTACTCOLON

johanseip schreefCOLONGewoon om negen uur 's ochtends komen dan is de hele zaak leeg en hebben ze meestal wel tijd afhankelijk van wie je treft, maar weet onder tussen wel een beetje wie ik moet hebben. :wink:
Die ervaring heb ik dus ook. Buiten de voordelen van prijs en snelheid, is het erg afhankelijk wie je daar treft. Er zitten absoluut mensen bij die klantgerichtheid en advies hoog in het vaandel hebben staan.
EOS 5D Mark III | EF 17-40mm f/4 L USM | EF 24-105mm f/4 L IS USM | EF 50mm f/1.4 USM | EF 70-300 f/4-5.6 IS USM | EF 100mm f/2.8 MACRO USM | Lensbaby Composer | SpL 430EX | Cactus V4 WFT | B+W F-PRO circ.-polar. | RC1 |
drevdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:15

Beginnen ze de praktijken van B+H in New York na te apen? Daar moet je 100% zeker weten wat je wilt hebben, anders willen ze je echt niet helpen. Absoluut een bizarre zaak om een keer te bezoeken :shock: !
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

JackManson schreefCOLON
Eerlijk gezegd erger ik me daar vaker aan de domheid en veeleisendheid van sommige klanten dan het personeel.
Wie klaagt er hier nu ( lange wachttijden en slechte adviesen )
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik klaag niet, wordt altijd netjes en cordaat geholpen, maar ik weet precies wat ik wil hebben en dit soort zien ze het liefst natuurlijk, 5 minuten binnen en een paar honderd (soms meer) achterlatend, ging nu over een klant die twijfelde en naar hun zin iets te lang daarover deed.
Als ze deze nu netjes behandelen dan hebben ze er weer eentje voor de toekomst erbij, weet zeker dat deze mijnheer de volgende keer waarschijnlijk niet meer hiernaar toe gaat, toch een gemiste kans vind ik.
Komt zo een beetje arogant over.
Fotograferen is kijken niet klikken.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Was ook aan mij gericht geloof ik :wink:
Ik klaag ook niet, zo vaak kom ik nu ook weer niet in de fotozaak om nieuwe spulletjes te kopen, en als ik er kom ben ik meestal zo in m'n nopjes dat ik eventuele ergernissen voor lief neem.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Ik ben 1x bij KEgeweest, op een zat.middag :cry: Net na de heropening, allemaal nummertjes trekken en op je beurt wachten.
Ook ik had duidelijk het gevoel dat er geen ruimte voor twijfel was (ik kwam voor een lens, maar die was er niet), "deze dan maar doen, anders nog iets, doeg".
Niks niet leuk verkooppraatje, even proberen of vergelijken met een andere lens. Met je spulletje weer in de rij bij de kassa en verkoper al weer op naar de volgende klant. Volgens mij werken ze op provisie :wink:
Ik ben tevreden met mijn lens, maar zeker niet met de service.

Vorige maand naar CameraNu gereden in Urk. Doordeweekse dag, dus wel minder druk, meer veel plezieriger.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Akumal

Heb zelf geen ervaring met KE in de winkel dan. Wel diverse dingen besteld via internet.
Snel en goedkoop.

Meeste van de spullen heb ik gekocht bij Digitalsteet te Beuningen, is voor mij lekker dichtbij. Ook erg goedkoop, hier wel geduld en goede service. Je kunt hier ook beter doordeweeks gaan dan zaterdag.
Kennis is hier vrij ver te zoeken. Al eens terug geweest voor ruilen en garantie, was geen probleem.

rob.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

bij konijn kunnen ze er ook wat van hoor...

ik heb daar een tijdje terug de 70 300 is usm gekocht, ik dacht ik doe of ik gek ben en vraag even of ze nog goeie alternatieven hadden.

kwam meneer de verkoper met een 2de hands 75-300 is aan. die was "slechts" 375,-euro. daarop zei ik de beste man maar dat de betere (nieuwe!!)70-300 na cashback 400,- euro kost....
"ja die is inderdaad wel veel beter",zei hij toen.:lol:


zo zie je maar dat je niet zomaar alles voor waar moet aannemen.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Njurm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2007 21:44
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,
Ik heb wisselende ervaringen met KE.
Idd als je weet wat je hebben wilt, sta je binnen 5 min. weer buiten.

Laatst vroeg ik telefonisch het daadwerkelijke verschil tussen de spyder3
elite en de pro.
Man aan telefoon las letterlijk op wat er op de website staat, zo slim was ik ook wel, de verkoper aan de bali kwam niet verder dan eeeuh uitgebreidere functionaliteit.
Gelukkig had ik wel mijn huiswerk gedaan via forums e.e.a. opgezocht en had mijn keuze al gemaakt.

In april ging ik (zaterdagmorgen, 10:30 uur) voor een vervanger van de kitlens, stond te twijfelen tussen een 3 tal lenzen.
Verkoper nam rustig de tijd in een volle winkel, haalde de lenzen en een body erbij om e.e.a. te laten zien.
HET KAN DUS WEL...

groet,

Cobus
Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla en Bla
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Men verwacht (1) de beste service (2) zonder te wachten (3) op de drukste momenten voor de (4) prijzen van een online dozenschuiver. Dat zijn vier verwachtingen die nooit met elkaar kunnen matchen. Met de lage marges in de retailmarkt kan men niet meer de service van vroegah verwachten.

Mensen die niet weten wat ze willen? Daar kan de verkoper weinig aan doen tenzij hij ze graag iets aansmeert. Als klant zou ik me meer aan de twijfelaar ergeren dan aan de verkoper. Zeker als mensen te vrijblijvend komen kijken terwijl betalende klanten een eeuwigheid kunnen blijven wachten. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een koper in de winkel een verschil zal merken tussen een gelijkwaardige Canon en een Nikon.
alsof hij stond te twijfelen tussen een broodje kroket of een broodje frikandel
je zal maar net honger hebben en voor je zit iemand een eeuwigheid te doen over zijn bestelling bij de snackbar.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

maar waarom kon dit draadje niet in het bestaande topic over KE?

Verder vind ik over dit soort dingen klagen ook een beetje vreemd, iedereen die bij KE dingen koopt weet wat voor winkel het is, het is een INTERNET winkel die ook afhaalmogelijkheden bied. Op het INTERNET kun je uitgebreid de spullen op papier vergelijken en dat bestel je dan en wordt het verstuurd, of je pikt het op in de winkel. Doordat ze geld besparen op dingen als showrooms, dure verkopers die uitgebreidt de tijd voor je nemen etc kunnen ze de verkoopprijs laag houden.
Men komt daar dus VANWEGE DE LAGE PRIJS, gaan WIJ Nederlanders dan ook nog eens klagen dat de service minder is:?

Sorry hoor, maar wanneer houden we eens op met typisch Nederlander te zijn en gaan we realistisch worden wet wat we mogen verwachten...

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar