Mandarijn

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jsd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 18:15
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Afbeelding
Canon eos 450d - EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS - EF 75-300 f/4-5.6 IS Canon EF 50mm 1.8 II en een mooie driepoot.

Moet echt nog alles leren en ben echt een beginner.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

allereerst de positieve opmerking : hij is scherp.
Maar de negatieve : ik krijg geen zin in een mandarijn bij het zien van deze foto en dat is bij productfotografie wel de bedoeling.
Belichting teveel van boven, je sensor bevat stofjes en een haartje.

Volgende keer iets meer op ooghoogte je belichting proberen te krijgen, en iets van (bijvoorbeeld) waterdruppeltjes door een plantenspuit, dit werkt meesteal buitegewoon goed bij fruit.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
haja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik denk dat de foto flink kan profiteren van een andere kleur achtergrond. Oranje en blauw zijn complementere kleuren en die zitten elkaar wat in de weg. Met photoshop kun je gemakkelijk wat uitproberen met andere achtergrondkleuren. Ook zou ik een volgende keer het onderwerp iets minder centraal neerzetten.
Canon 40D, Tamron 17-50, Canon 35-105, Canon 10-22, Canon 70-200 F4 L, Canon 1.8/50
https://picasaweb.google.com/HansJansenNetherlands
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik verplaats hem bij deze naar de testcase.

Ik vind dit ook alles behalve een appetijtelijk mandarijntje.
Het lijkt of je witbalans verkeerd zit, je sensor toont wat vuil (komt naar boven door het geknepen diafragma). Het craquelé op de ondergrond is nu ook niet al te fraai (liever daarvoor iets glads te gebruiken)

Een productfoto moet die mandarijn als het ware bij mij al door mijn spreekwoordelijke strot douwen voordat ik er ook maar over nadenk wat het is. Ik moet overdonderd zijn door de foto en daarmee onmiddelijk zin krijgen om een mandarijn te willen eten. Nu heb ik die niet in huis en moet ik dus naar de winkel. En een goede productfoto moet ervoor zorgen dat ik mijn geld uit ga geven. En met deze foto houd ik mijn knaken op zak.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar