Marokko

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
joeie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 23:13

Hallo,

ben net terug van een week Marokko. Ik vond het een erg indrukwekkend land met een mooie cultuur. Ik heb genoten. Toch moet ik zeggen dat je met een bepaald vooroordeel over Marokko en de Marokkanen het vliegtuig in stapt. Het is zo'n groot verschil met het beeld van Marokkanen in Nederland en Marokkanen in eigen land. Ik ga er zeker nog een keer terug.

Hieronder wat fotos. Ik wil ervan leren, dus ik sta open voor kritiek, maar liever voor feedback ;)

#1: scheppen maar!
Afbeelding

#2: buiten is het maar eng!
Afbeelding

#3: een sjaal voor in de winter?
Afbeelding

#5: schepje bij?
Afbeelding

#6: vissersbootjes taghazoute
Afbeelding

#7: en soms is er uren niks te doen...
Afbeelding

#8: weer eens wat anders dan grafiti.
Afbeelding
[size=75].:: http://www.joeie-online.nl ::: Canon EOS 40D ::: Canon 17-55 mm F2.8 ::: Tokina Fisyeye 10-17 mm F3.5-4.5 ::: Sigma 100-300 mm F4 APO IF :: Sigma 14mm F2.8 ::: SPL Waterbehuizing Canon 40D ::.[/size]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Prachtig mooie foto's ..... Als je tenminste door te tekst heen weet te kijken. De eerste vind ik minder in de serie, maar de rest mooie plaatjes...
Bij de foto's met de sjaals lijkt de belichting niet helemaal goed dus die is de minst favoriete...

Ik begrijp dat je een copyright en sitevermelding wil gebruiken, maar ik zou je aanraden dit te doen in een kader. Nu gaat een boel van de foto's verloren door de tekst die er doorheen staat.
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

eens met de voorganger. Als je de 1e vanuit een lager standpunt had genomen dan was eea beter uitgekomen denk ik. Voor de rest een leuke serie. Hou alleen niet zo van z/w icm kleur.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
joeie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 23:13

Aangezien er nog ruim 300 anderen 'plaatjes' hebben zitten kijken ben ik jullie erg dankbaar voor de tips!


Copyright:
Was mij niet opgevallen, maar inderdaad, ik snap dat je je er aan kan storen. Zal eens kijken wat ik hieraan kan doen. ben zelf niet zo van kaders en om nou te zeggen dat de tekst zo groot is...

lager standpunt:
zoals foto #5 bijvoorbeeld? of daar ergens tussenin?

belichting sjalen:
zou je daar iets duidelijker in kunnen zijn? kan hem niet helemaal volgen.


mochten er andere tips of aanvullingen zijn, dan hoor ik het graag.
[size=75].:: http://www.joeie-online.nl ::: Canon EOS 40D ::: Canon 17-55 mm F2.8 ::: Tokina Fisyeye 10-17 mm F3.5-4.5 ::: Sigma 100-300 mm F4 APO IF :: Sigma 14mm F2.8 ::: SPL Waterbehuizing Canon 40D ::.[/size]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

joeie schreefCOLONAangezien er nog ruim 300 anderen 'plaatjes' hebben zitten kijken ben ik jullie erg dankbaar voor de tips!


Copyright:
Was mij niet opgevallen, maar inderdaad, ik snap dat je je er aan kan storen. Zal eens kijken wat ik hieraan kan doen. ben zelf niet zo van kaders en om nou te zeggen dat de tekst zo groot is...
Het punt is, je hebt mooie plaatjes. Neem bijvoorbeeld foto 2. Dat vind ik persoonlijk mooi bekaderd etc, alleen staat daar dan net onderaan in de foto die tekst. Dat is jammer.
Hetzefde met foto 5, en 6 en 8. Je compo's daar zijn mooi, maar de tekst verstoort de compo weer. Als je die in een kadertje gooit (moet geen joekel zijn, maar subtiel genoeg) dan kijk je eerst naar de foto en de tekst lees je achteraf wel.
joeie schreefCOLONlager standpunt:
zoals foto #5 bijvoorbeeld? of daar ergens tussenin?

Inderdaad zoals bij foto 5. De vloer en schappen op de achtergrond storen nu het plaatje. Dit is gewoon een registratie van wat er op de grond staat. Niet echt spannend allemaal....
joeie schreefCOLONbelichting sjalen:
zou je daar iets duidelijker in kunnen zijn? kan hem niet helemaal volgen.
Onderin en links en rechts onderin is het donker(der) dan bovenaan. Het is niet egaal belicht met het flitslicht. Als ik het zo bekijk lijkt het me dat je de flitskop naar boven gericht hebt om te bouncen. Het plafond was volgens mij of te hoog of niet sterk genoeg om het licht tot aan de onderste sjaals te bouncen.
Het kijkt gewoon niet lekker weg, hoewel je hier met al die kleurtjes een knallende plaat van had kunnen maken...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

2,5, en 7 voor mij. Over de tekst is al genoeg gezegd :D
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar