Lege fabriekshallen

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Weet iemand nog aardige lokaties van verlaten, fotogenieke en toegankelijke fabriekshallen in GLD of Z-OV :?:
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Nee helaas niet maar ik weet wel zeker dat ik deze topic in de gaten ga houden!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ben bezig me in het oude Akzo geode in Ede te lulle ;) Das denk ik wel mooi daar.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
JFK
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:00

Als jullie nog iets weten in Brabant qua fabriekshallen dan hoor ik het graag.
We zijn nog op zoek naar een mooie uitwijklocatie voor onze bruidsreportage mocht het weer nu heel erg slecht zijn die dag.
De dag is overigens volgende week vrijdag, de 18e maart...... :D

Thanx

JFK
300D black, Sigma EF 500 DG Super, 18-55 usm, Sigma 55-200, 70-300 USM IS, wat opslag en een fijne imagetank
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Essen, Belgie, net over de grens met roosendaal (breda, bergen op zoom) :D
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ik heb nog ff snel gekeken op http://www.industrieel-erfgoed.nl

Ik kon zelf zo snel niet iets vinden!!! :(.
Laatst gewijzigd door 1 op chja, in totaal 17 keer gewijzigd.
JFK
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:00

Het valt niet mee om een mooie, geschikte, maar vooral ook een toegankelijke locatie te vinden................

Wie weet, vinden we er nog eentje.

Alvast bedankt voor het meedenken.
300D black, Sigma EF 500 DG Super, 18-55 usm, Sigma 55-200, 70-300 USM IS, wat opslag en een fijne imagetank
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

chja schreefCOLONIk heb nog ff snel gekeken op http://www.industrieel-erfgoed.nl

Ik kon zelf zo snel niet iets vinden!!! :(
de oude centrale op utrecht lageweide word gesloopt, een geweldige locatie, maar hoe komen we daar binnen ?
't is een heel mooi (en groot) gebouw, reed er afgelopen week nog langs, toen waren ze met de sloopkogel aan beuken.

http://www.industrieel-erfgoed.nl/sloop/remu2.jpg

mocht er iemand heen gaat stuur me ff een PM of laat het hier ff weten. :D

edit : heb nog eens meer op die site van industrieel erfgoed zitten kijken, als je bij herbesteming op actueel klikt dan zie je een hele lijst met leegstaande oude gebouwen, heel interessant voor de "urban" mensen onder ons
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Papierfabriek "De Toekomst" in Scheemda, Groningen.
abphoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:15
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Voor het betreden van alle sloopfabrieken, neem een zijkniptang mee voor al het gaashekwerk, een koevoet om houten beplating weg te rukken. En een beetje conditie en lenigheid bij het klimmen. Zondags is de mooiste dag, meestal is er dan niemand van de bouw aanwezig, zaterdags soms nog wel. Trouwens als je gesnapt wordt kun je een bekeuring krijgen, voor het nog steeds betreden van eigendom en omdat er vaak machines staan van deze sloopbedrijven en je van te voren vaak gewaarschuwd wordt met borden. Laat staan als je de boel begint te mollen. Sucees :D :D
300D, canon 18-55mm kit, canon 75-300mm USM IS, 50mm 1.8, 420EX flitser, grip bg-e1
Lex Augusteijn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1463
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 14:31
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Of ga gewoon naar Belgie.

Ik kreeg wel de tip van een professioneel fotograaf om daar nooit alleen naar toe te gaan.
Voor je het weet zak je ergens door de vloer om glijdt uit op smeer op een wrakke trap.
En een bouwhelm mee.
Zelf maak ik me ook wel zorgen om mogelijke chemische verontreiniging daar.
Canon 5DII + EF 70-200/4.0L IS USM + EF 24-105mm/F4.0L IS USM + EF 17-40/F4.0 L + EF 50/1.8 + Tamron AF SP 90/2.8 DI + Speedlite 580 EX II
En dat moet ik allemaal meezeulen ...
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

Langs de ijssel Deventer voor Olst links in de uiterwaarden en voor den Nul linksaf naar camping het haasje de weg volgen zijn nog wel een paar oude steenfabrieken, of daar wat te fotograferen is weet ik niet. Ik ga er zeker eens een kijkje nemen. Dan horen jullie het zeker. Er zullen geen spullen meer inzitten want de muren staan er niet meer maar je weet het nooit. Jaren geleden heb ik een autorit uit geschreven en als ik mij goed herinner zijn er nog wel ovens te zien. Een echte lege fabriekshal weet ik in deze buurt zo niet.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

belgië is de plaats waar je moet zijn, ik kom net terug van de een oude fabriek. de pannenfabriek, kortrijk. foto's komen nog. was eerste kennismaking met oude fabriek, en kwas alleen, foto's zijn niet super... dus er moet vervolg komen, de sfeer die je proeft als je een dergelijk gebouw betreedt is ongelooflijk vind ik... adrenaline brr... t zit nog in m'n vel. maar alleen is maar alleen.

belgië heeft heel veel verlaten fabrieksgebouwen. de mooiste vind je volgens mij meer richting luik en zo, op dpz is er momenteel een urban rage. moet je es kijken. le valdor, la chartreuse, ...

eigenlijk moet je niet zo ver lopen hier, ikontdek meer en meer panden, verlaten dingen. maar gaat heel vaak gepaard met verslaafden, criminaliteit enz... maar is heel aanlokkelijk he. die dingen.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Is er iemand die mij wat adressen, routebeschrijvingen e.d. kan toesturen. Ik wil er eens een weekendje Belgie aan wagen maar ik wil natuulijk niet voor Jan L*L gaan.

Onderstaande site is er 1 die routes beschrijft.
http://web.luclodder.net/index.php?opti ... &Itemid=42

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Het gebouw van Radio Kootwijk lijkt me erg mooi...
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Is die verlaten?
TomR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2005 20:02
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

chja schreefCOLONWeet iemand nog aardige lokaties van verlaten, fotogenieke en toegankelijke fabriekshallen in GLD of Z-OV :?:
Van hout, ligt in Mill (net onder nijmegen)
http://web.luclodder.net/index.php?opti ... &Itemid=42
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

De oude Hartman-fabriek in Enschede is volgens mij ook wel een aardige locatie, alleen moeilijk om toestemming te krijgen om naar binnen te gaan en het is ook erg moeilijk om ongezien binnen te komen. Zelf wil ik daar nog eens een keertje rondstruinen.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Op deze site staan veel foto's gemaakt op soortgelijke locaties, misschien is de link al reeds bekend..

http://oboylephoto.com/ruins/

Hier in noordholland kun je zulke gebouwen wel vinden in Zaandam en Amsterdam in het havengebied.
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

als je echt oude gebouwen wil zien, dan moet je toch echt naar belgie toe :wink:

in utrecht staat trouwens ook een leeg fabriekspand "cereol soja fabriek"heet ie
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar