Marielle by Picture@RT

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Foeke Elzinga
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 14:54
WoonplaatsCOLON Hengelo (OV)
CONTACTCOLON

Naast het vorige model was zaterdag jl. ook Marielle aanwezig voor een shoot. Zij en de visagiste wilden wel eens wat anders. En dat is het mijn inziens ook geworden. Al met al een hele leuke en geslaagde middag.

Graag jullie feedback!

Model; Marielle
Visagie; Suzanne
Studio; LIVS

Foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=120282[/img]

Foto 2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=120283[/img]

Foto 3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=120284[/img]

Foto 4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=120285[/img]
EOS 400D / Canon EF-S 18-55mm 1:3.5 – 5.6 II / Canon EF 50mm f/1.8 II / Canon EF 85mm 1.8 USM / Sigma 55-200mm 1:4 – 5.6 DC / Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM / Sigma 170-500mm f/5-6.3 DG APO
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind foto 1 en 2 heel erg geslaagd! Super!
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

grappige reeks met een hoog K3 gehalte.
grt,bouk.
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Idee is leuk, compo van 1 is goed.
De scherpte vind ik in het algemeen tegenvallen.
Ook zouden de kleuren, in deze "K3" achtige setting krachtiger mogen zijn.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb het idee dat de scherpte niet ligt waar het zou moeten, de ogen.
Qua belichting ben ik er niet kaopt van, vlak en futloos, das jammer.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Dr. Faustus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hm. In tegenstelling tot je andere serie vindt ik dit helemaal niks, sorry.

De expressie/kleding/make-up is geforceerd om het geforceerd zijn. Mij ontgaat de bedoeling.
Verder vindt ik de belichting erg vlak en eendimensionaal en aan scherpte ontbreekt het ook op alle foto's behalve 4.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Dr. Faustus schreefCOLONHm. In tegenstelling tot je andere serie vindt ik dit helemaal niks, sorry.

De expressie/kleding/make-up is geforceerd om het geforceerd zijn. Mij ontgaat de bedoeling.
Verder vindt ik de belichting erg vlak en eendimensionaal en aan scherpte ontbreekt het ook op alle foto's behalve 4.
Toen ik dit las had ik zoiets van: Eens kijken naar het profiel van Dr. Faustus, om een indruk te krijgen hoe zijn werk is.
Tot mijn verbazing geen foto's, geen site, eigenlijk geen informatie buiten dat hij uit Amsterdam komt.
Dan maar even op berichten zoeken. En daar staat héél wat. Goede kommentaren en ook minder goede.

Ik zou heel graag eens wat werk van deze gebruiker zien, want op dit moment komt bij mij alleen het spreekwoord over die stuurlui bovendrijven.
Ik kan me natuurlijk vergissen, en dat hoop ik ook, maar ben erg benieuwd.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
rjoosen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008 09:54
WoonplaatsCOLON Prinsenbeek

Moet je iets beter kunnen om commentaar te mogen geven? Ik denk het niet.
Canon EOS 450D + Canon 18-55 IS + Canon 55-255 EF/S IS
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

rjoosen schreefCOLONMoet je iets beter kunnen om commentaar te mogen geven? Ik denk het niet.
Beetje kort door de bocht denk ik. :roll:
Je kunt op z'n minst ook jezelf laten beoordelen, en beter zijn hoeft echt niet.
Maargoed, nutteloos deze discussie denk ik. :wink:
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Een mening is natuurlijk altijd persoonlijk.

Iemand kan het te licht vinden of te donker.
En dat is oke dat kun je krijgen wanneer
je een foto post(zelf doe ik dat dus bijna nooit).

Zelf hoef je lijkt mij niet beter te zijn, maar
een opmerking als, "dit vind ik helemaal niks"
zal nergens naar leiden/lijden lijkt me.

Moet zeggen vond de serie grappig en
ik zie dat er zeker een hoop tijd en werk in zit.

Groeten,
Ger.

ps. heb zelf ook niet veel in mijn album staan
maar kijk gerust.
Mijn websites: http://www.roepieroepie.nl
Gebruikers-avatar
Foeke Elzinga
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 14:54
WoonplaatsCOLON Hengelo (OV)
CONTACTCOLON

Altijd prettig om feedback te krijgen op de foto's die je wilt delen met alle anderen hier. En natuurlijk heeft een ieder zijn of haar voorkeuren.

Mijn reactie op dit alles;
Er is wel degelijk zorg besteedt aan kleding, make-up en dergelijke. Het is grappig bedoeld, een idee van model en visagiste. Iets waar ik in de aanhef ook aan refereer.

Voorts lijken de kleuren idd wat flets, dit heeft denk ik te maken met het feit dat ze niet in SRGB zijn omgezet voor plaatsing hier. Voor mij een leerpunt.

Nogmaals dank voor jullie feedback.
EOS 400D / Canon EF-S 18-55mm 1:3.5 – 5.6 II / Canon EF 50mm f/1.8 II / Canon EF 85mm 1.8 USM / Sigma 55-200mm 1:4 – 5.6 DC / Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM / Sigma 170-500mm f/5-6.3 DG APO
Evyy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2008 20:01
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik vind foto 4 het meest geslaagd, ook al is het wat vlak met licht. iets meer contrast zou de foto misschien wel wat krachtiger maken.
Bij foto 3 mis ik inderdaad wat scherpte bij 1 oog en ook hier wat vlak maar verder niet zo veel op aan te merken.
en foto 1 en 2 vind ik eigenlijk gewoon een beetje eng :oops: , ik krijg er de kriebels van. opzich leuk idee maar vooral foto 1 en 2 vind ik iets te gemaakt en de ogen gewoon eng overkomen
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik vind het idee erachter best leuk, alleen mis ik sowieso de knallende kleuren, het geheel ziet er een beetje dof uit..

En inderdaad de scherpte is niet helemaal lekker.
Gebruikers-avatar
Dr. Faustus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
WoonplaatsCOLON Amsterdam

mariussuiker schreefCOLON
Dr. Faustus schreefCOLONHm. In tegenstelling tot je andere serie vindt ik dit helemaal niks, sorry.

De expressie/kleding/make-up is geforceerd om het geforceerd zijn. Mij ontgaat de bedoeling.
Verder vindt ik de belichting erg vlak en eendimensionaal en aan scherpte ontbreekt het ook op alle foto's behalve 4.
Toen ik dit las had ik zoiets van: Eens kijken naar het profiel van Dr. Faustus, om een indruk te krijgen hoe zijn werk is.
Tot mijn verbazing geen foto's, geen site, eigenlijk geen informatie buiten dat hij uit Amsterdam komt.
Dan maar even op berichten zoeken. En daar staat héél wat. Goede kommentaren en ook minder goede.

Ik zou heel graag eens wat werk van deze gebruiker zien, want op dit moment komt bij mij alleen het spreekwoord over die stuurlui bovendrijven.
Ik kan me natuurlijk vergissen, en dat hoop ik ook, maar ben erg benieuwd.

Groetjes, Marius

:shock:
Niet dat ik me op een of andere manier verplicht voel om verantwoording af te leggen voor het door mij gegeven commentaar op foto's die niet eens de uwe zijn;
maar wie bent u dan helemaal dat u meent zich dit soort aanmatigende teksten te kunnen permitteren?

Ongelooflijk, wat een misplaatste arrogantie.
:roll: :?
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
Gebruikers-avatar
Foeke Elzinga
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 14:54
WoonplaatsCOLON Hengelo (OV)
CONTACTCOLON

Jammer dat deze topic gebruikt wordt om frustraties over en weer uit te sprekn;

Feedback is welkom, smaken verschillen maar mijns inziens gaat dit niet meer over foto's maar over je wel of niet aangesproken voelen. Misschien in het vervolg een reactie per pb!
EOS 400D / Canon EF-S 18-55mm 1:3.5 – 5.6 II / Canon EF 50mm f/1.8 II / Canon EF 85mm 1.8 USM / Sigma 55-200mm 1:4 – 5.6 DC / Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM / Sigma 170-500mm f/5-6.3 DG APO
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Voor het uitspreken van onderlinge frustraties graag de PB gebruiken en niet het topic van Foeke Elzinga vervuilen!

Iedereen mag feedback geven. Toespelingen op een mogelijk gebrekkige kennis van zake bij de user die feedback geeft,
is een drogreden die niet gewaardeerd wordt op het forum.
Daarnaast verwachten we ook dat u rekening houdt met de toonzetting van uw feedback op de foto's in een topic.
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Zoals al beschreven is..

Het idee is super leuK! Maar de uitvoering kan vele malen beter.

Zo moet je denken aan betere nabewerking en meer spelen met het licht.

Het is nu erg vlak allemaal.
Zo te zien heb je met 2 lampen (softboxen) gewerkt? (kan zijn dat ik het verkeerd zie hoor).

Maar ik zou zeggen... Probeer eens te werken met 1 lamp/softbox aan de zijkant van het model op 45 Graden. En een andere lamp om de achtergrond te belichten.
Op deze manier kun je het model mooi los laten komen van de achtergrond en kun je meer dynamiek in de foto creeeren.

Succes met de volgende shoots! :)

Greetz
Yvo
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

kan me vergissen, maar zijn ze allemaal underexposed?
ik zou verwachten dat vrolijke foto's stuk helderder zijn.
dat scheelt al veel denk ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar