Sigma Saga

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

Interessant nieuwtje uit de Dpreview forum spelonken:

Ik was er persoonlijk al achter dat ik nooit meer een Sigma wilde. Hier een waarschuwing van één van de grootste lens-leen bedrijven:

http://www.lensrentals.com/news/2008.09 ... sigma-saga

En hieronder een leuk lijstje met lenzen die releatief veel kapot gaan :-):

http://www.lensrentals.com/news/2008.09 ... ir-data-10

Doe er je voordeel mee :-)
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik las het ook (met enige instemming) :wink:

Maar als je een goed exemplaar treft ben je goedkoper uit.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hmmm mijn lens van canon staat boven aan in de lijst, gelukkig ben ik er na een jaar nog tevreden over en doet hij het nog perfect !!! wel een mooie handige lijst
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zie de bui alweer hanger hiero :wink:
Nou ik heb regelmatig Sigma in huis gehad en nog nooit problemen mee gehad, sterker nog de 2 die ik nu heb overtreffen zelfs mijn eigen verwachtingen, denk dat je zoals met alles gewoon geluk moet hebben.
Fotograferen is kijken niet klikken.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Zo'n bericht over Sigma gaat er bij sommigen altijd goed in.

Dat verhuurbaasje mist een kans om professioneel over te komen. Ten eerste is het niet zo handig om op zo'n manier met leveranciers om te gaan want je hebt elkaar altijd nog weleens nodig, ten tweede zeggen percentages niet zoveel als de absolute aantallen niet bekend zijn en ten derde moet hij gewoon stoppen met het verhuren van Sigma als hij daar niets aan verdient.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja Sigma bashen :twisted: 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Closeshooter schreefCOLONzie de bui alweer hanger hiero :wink:
Ja, maar het verzwijgen van kennelijk evidente feiten is niet aardig :wink:
Het was me de laatste maanden al opgevallen in nieuwsgroepen/forums dat er iets mis was.
Daarom heb ik vaak gesuggereerd: testen voor het kopen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

boels069 schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONzie de bui alweer hanger hiero :wink:
Ja, maar het verzwijgen van kennelijk evidente feiten is niet aardig :wink:
Het was me de laatste maanden al opgevallen in nieuwsgroepen/forums dat er iets mis was.
Daarom heb ik vaak gesuggereerd: testen voor het kopen.
Het ongefundeerd bashen van een leverancier is ook niet aardig. Zoiets lijkt me typisch iets voor mensen die verder niets zinnigs om handen hebben.

Laat ze maar eventjes zien, die "kennelijk evidente feiten". Ik heb wel zin in een lolletje.
bakker_dennis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2007 10:48
WoonplaatsCOLON Groningen

Heeft iemand het stuk The Sigma Saga wel gelezen? Daarin legt hij alleen maar uit aan zijn klanten, waarom hij bepaalde Sigma objectieven niet meer verhuurd. Stukje uitleg naar je klanten toe lijkt mij prima. Hier is geen sprake van Sigma bashing.
Canon EOS 400D met kit lens, Canon EF 24-105 f/4L IS USM, Canon EF 50 f/1.8 II, Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM en Sigma EF-530 DG Super in een Slingshot 200 AW
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bakker_dennis schreefCOLONHeeft iemand het stuk The Sigma Saga wel gelezen? Daarin legt hij alleen maar uit aan zijn klanten, waarom hij bepaalde Sigma objectieven niet meer verhuurd. Stukje uitleg naar je klanten toe lijkt mij prima. Hier is geen sprake van Sigma bashing.
Weet je zeker dat jij het stukje ook gelezen hebt? :wink:
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Sigma bashing of niet, als een verhuurbedrijf de klachten ziet toenemen en de omzet ziet afnemen dan ga je toch vragen stellen bij het merk wat die klachten en omzetdaling veroorzaakt :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Gaat gelukkig niet over de nr 1 in macro lenzen(sigma) :lol:


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ravon schreefCOLONLaat ze maar eventjes zien, die "kennelijk evidente feiten". Ik heb wel zin in een lolletje.
Ze zijn op te zoeken:
http://www.photozone.de
http://www.slrgear.com
http://www.the-digital-picture.com
http://www.dpreview.com
Veel plezier :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ravon schreefCOLONHet ongefundeerd bashen van een leverancier is ook niet aardig.
Het gaat om een fabrikant.
ravon schreefCOLONZoiets lijkt me typisch iets voor mensen die verder niets zinnigs om handen hebben.
Slaat dat op het verhuurbedrijf?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

boels069 schreefCOLON
ravon schreefCOLONLaat ze maar eventjes zien, die "kennelijk evidente feiten". Ik heb wel zin in een lolletje.
Ze zijn op te zoeken:
http://www.photozone.de
http://www.slrgear.com
http://www.the-digital-picture.com
http://www.dpreview.com
Veel plezier :wink:
Je had ook het hele internet als bron kunnen vermelden. Kennelijk is het minder moeilijk om een mening te verkondigen dan om die mening te onderbouwen.

Goed. Je kunt op photozone.de onder meer het volgende lezen:

Verdict
The Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L proved to be a worthy representative of the pro grade lens league ... if you can get a good sample. During the last two years four lenses has seen the lab with only one within specs - this is disappointing especially for a lens of this price class. If you´re lucky enough to get a decent sample you can expect a very high performance level, especially when stopped down a bit.

Verdict
The Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L IS is a very good performer with few weaknesses ... that's assuming you get a good sample - the first tested sample was mediocre whereas the second one performed very fine.

De quotes over Sigma lenzen kun jij vast en zeker wel ergens vinden :wink:

Nog een:
Op het fredmiranda forum loopt een vermakelijke draad over de nieuwe Sigma 50mm lens. Die lens doet het perfect op cropcamera's maar zou AF problemen geven op 5D bodies. Heel vervelend allemaal en uiteraard wordt Sigma tot op de grond afgebrand. Totdat iemand op het idee komt om ook eens een andere prime op zijn 5D te schroeven en dan blijkt die 5D het probleem te zijn.

QC problemen zijn van alle merken.
Laatst gewijzigd door 1 op ravon, in totaal 23 keer gewijzigd.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

boels069 schreefCOLON
ravon schreefCOLONHet ongefundeerd bashen van een leverancier is ook niet aardig.
Het gaat om een fabrikant.
ravon schreefCOLONZoiets lijkt me typisch iets voor mensen die verder niets zinnigs om handen hebben.
Slaat dat op het verhuurbedrijf?
Een fabrikant is ook een leverancier en die andere opmerking - die ik misschien een beetje harder heb geformuleerd dan noodzakelijk - mag je jezelf aantrekken. Het valt mij namelijk op dat je hier graag en vaak een kritische mening over Sigma opschrijft en ik vind het jammer dat je mijn vragen om onderbouwing van die mening telkens ontwijkt.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ravon schreefCOLONKennelijk is het minder moeilijk om een mening te verkondigen dan om die mening te onderbouwen.
Helemaal waar, maar ik weet ook dat iemand in een ontkenningsfase niet te overtuigen is. :wink:
ravon schreefCOLONQC problemen zijn van alle merken.
Dit keer krijgt Sigma wat aandacht.
Een volgende keer zal het wel over Canon, Tamron of Tokina gaan (of misschien zelfs Carl Zeiss).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

boels069 schreefCOLON
ravon schreefCOLONKennelijk is het minder moeilijk om een mening te verkondigen dan om die mening te onderbouwen.
Helemaal waar, maar ik weet ook dat iemand in een ontkenningsfase niet te overtuigen is. :wink:
Ik sluit niet uit dat jij gelijk hebt en dat de QC van Sigma slechter is dan die van andere merken, ik verwacht dat je dat wel zelf even laat zien.

Overigens wordt mijn subjectieve mening (die ik in deze draad niet relevant vind) over Sigma gesterkt door de prestaties van mijn nieuwste aanwinst maar dat had je vast en zeker al gezien :wink:
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik heb flink wat niet Canon lenzen en over het algemeen vind ik Tamron en Tokina heel solide merken. Sigma kan soms wat minder zijn, maar vergeet niet hoeveel gelukkige 17-70 gebruikers er rondlopen! Zonder dit soort goedkope lenzen hebben beginnende amateurs het probleem dat als ze kwaliteit willen, dat dat meteen erg duur is. Zo'n 17-70 (en ook nog een aantal anderen, dit is een voorbeeld) voegt wel degelijk wat toe.

Ik zal even advocaat van de duivel spelen; bij onze buren loopt een draadjeover de 24-70L... klinkt ook niet best.
Mijn advies over deze lens: Test heel goed voordat je 'm koopt, het is een hele dure lens waarvan je ook heel veel mag verwachten. Helaas worden de verwachtingen, zo blijkt uit dat topic, meer dan eens tekort gedaan.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ravon schreefCOLON.... door de prestaties van mijn nieuwste aanwinst maar dat had je vast en zeker al gezien :wink:
De Sigma 50mm?
Prachtig objectief en dat zijn eigenlijk alle primes/macro-objectieven van Sigma.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar