Axalp 2008

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Goed, maandag morgen vanuit Utrecht met de trein vertrokken richting Interlaken. Ik zou wel eens met een vriend meegaan om vliegtuigen te fotograferen. Dit had ik nog nooit gedaan en het leek mij wel interessant. En ja, ik was op de hoogte van de omstandigheden van de klim naar boven.
Dinsdagmorgen om 06.15 begonnen we dan aan de tocht. Na 100 meter dacht ik; dit ga ik niet halen. Gezien mijn conditie, gewicht en 3 pakjes shag in de week, was dat ook niet zo raar. Maar na een uur lopen waren we dan uiteindelijk van het asfalt verlost en begonnen we aan de klim van de berg. Uiteindelijk zo'n 2 uur later was ik dan toch eindelijk boven op 2200 meter. Gebroken en wel. De beloning die ik kreeg was overweldigend. Wat een uitzicht. Het spektakel van de training was nog niet eens begonnen en was nu al euforisch. In de ochtend werden we getrakteerd op 4 X F-18's en 6 X F-5-en. Ook vlogen er nog wat helicopters voorbij. Na de middagpauze was het programma vrijwel hetzelfde, iets meer spektakel, al leek het meer op een generale repetitie van de demo voor de volgende dag.(door weersomstandigheden is er woensdag en donderdag niet gevlogen)
Ik heb enorm genoten van de gehele dag inclusief de tocht naar boven en beneden. Volgend jaar ga ik weer denk ik. Al heb ik nu nog wel last van spierpijn in mijn benen :)

#1
F-5
Afbeelding

#2
F-18
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Cougar
Afbeelding

#5
Patrouille Suisse
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

en #8
Afbeelding

Ohja, de foto's zijn gemaakt met de 300mm f2.8 en sommige met de 1.4 converter ertussen.

Marco.
Canon 30D / EF 50mm f1.8 Mk I / 24-105 f4 [color=red]L [/color]IS USM / 70-200 f4 [color=red]L [/color]IS USM
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

wat een mooie serie zeg ! voor de eerste keer ? :shock:

mijn favoriet is nr. 4 en leuk dat de piloot op nr 7 even naar jullie knipoogt :wink:

Gr. Jasper
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
V-max
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Enter

Ontzettende gave foto's, en dit voor een eerste keer. :o

Ik geloof dat ik er een nieuwe vakantie bestemming ga voorstellen wij de vrouw.

Tot is nummer 3. alleen de onderkant iets lichter maken zonder de lucht uit te verbleken.
Gebruikers-avatar
Kiwietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2008 02:39

Hele mooie serie!
Ben je toch niet voor niks naar boven geklommen... :wink:
Ik zie deze locatie regelmatig voorbij komen op vliegtuigfora, en is ook nog een toekomstplan voor mij.

De cougar (#4) heb je er heel mooi opgekregen. Mooi de beweging in de wieken gehouden!
En de F-18 (#2) met condensvorming boven de vleugels is ook prachtig!
EOS40D + wat lenzen...
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Mooi serie,
Ik vindt de foto van de cougar ook zeer geslaagd!
als je nog een x gaat ff een brul geven, misschein kunnen we met een groep gaan?
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Ik had ook graag gegaan dit jaar maar er kwam iets tussen.
Nu maar plannen voor volgend jaar.
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Hey Marco!

Wat een leuk verhaal, jammer dat het zo kort is ;) Ik weet mijn eerste keer Axalp in 2003 nog goed, dat was minder euforisch met een sneeuwstorm. Maar de mirages maakten enkele dagen later alles helemaal goed.
Gaaf dat de eerste keer dat je iets met vliegtuigen doet ook maar gelijk Axalp is :D Je had dinsdag trouwens ook bij de blokhut verder op de Nebenstrasse kunnen parkeren he. Dat had je dat uur lopen gescheelt ;)

Mijn persoonlijke favoriet is #4 Cougar. Naar mijn smaak staat de kist, net als je andere foto's trouwens, wat klein in beeld. Technisch goed, mooi bewogen rotorbladen (lijkt op 1/250 ;)) En een goed moment.

Ik ben benieuwd of je nu het virus te pakken hebt... Zien wij in de toekomst nog meer werk van je qua luchtvaart? ;)

Gegroet!
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Birdman schreefCOLONHey Marco!

Je had dinsdag trouwens ook bij de blokhut verder op de Nebenstrasse kunnen parkeren he. Dat had je dat uur lopen gescheelt ;)
Ja, daar kwamen wij ook achter........, na een uur lopen :(
Canon 30D / EF 50mm f1.8 Mk I / 24-105 f4 [color=red]L [/color]IS USM / 70-200 f4 [color=red]L [/color]IS USM
rvf400nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 20:31
WoonplaatsCOLON giesbeek

ik was donderdag's op de axalp.
ik was net uitgerust van de klim,toen we te horen kregen dat het niet door ging vanwege de mist :evil:
volgend jaar maar weer eens proberen.
eos 40D,canon 300 2.8 IS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar