Een bijzonder beeld + update

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Ik was op dierendag te gast bij een hondenclub waarbij ik uitgenodigd was om een reportage te maken. De foto's uit die dag vind ik personelijk niet showcase waardig. Echter tijdens het werken viel mij een apart beeld op. Een dame op leeftijd zat lekker warm achter het raam met een hond naar haar zoon buiten te kijken welke bezig was met een flyball demonstratie met de tweede hond. De lichtinval trok mij aan om dit tafreel vast te leggen.

[update]Op verzoek ook even naar een andere crop gekeken. Ik heb er nog gemengde gevoelens bij. Ze hebben beiden wat. Wel vind ik dat de eenzaamheid op de eerste wat meer versterkt wordt vanwege de "grotere" ruimte.[/update]

Ik vind hem in ieder geval geslaagd. Maar vinden jullie dat ook?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117308[/img]

De update:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117391[/img]


René
Laatst gewijzigd door 1 op myrddin, in totaal 6 keer gewijzigd.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie lichtval, mooi beeld en goede z/w omzetting. Wat wil je nog meer? Prachtig!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Zoals al gezegd... een prachtplaat... en ik ben blijkbaar niet de enige... LOL
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Jups, hij is heel fijn.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Heel mooi.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Mooi, hier hou ik wel van.
Een tafereel uit het dagelijks bestaan!

Vrouw en hondje kijken naar buiten en die man heeft het in de gaten.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou nou, dat is een plaatje die zo in het boek "het jaar van" kan . Mooi hoor, heel sfeervol.
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Mooie reportage foto.
Misschien iets krapper maken zodat de aandacht echt naar het beeld gaat.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Frank Doorhof schreefCOLONMooie reportage foto.
Misschien iets krapper maken zodat de aandacht echt naar het beeld gaat.
Frank hier heb ik over na zitten denken maar vond die schaduwplek op de grond achter de stoel veel toevoegen. Vandaar dat ik dat net niet gedaan heb. De foto is trouwens wel lichtelijk gecropt (niet veel hoor).
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Ik kan hier erg lang naar kijken. Er is weinig gaande, maar toch blijft het mij boeien. Lichtspel is prachtig.

Gr.
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Frank's opmerking en myrddin's antwoord lieten mij weer naar boven scrollen, om dit nog een keer te zien.

Die schaduw, ja die is op z'n plaats omdat schaduw een beeld natuurlijk maakt.
Maar het is ook dat deel van de wand, met die schilderijen, die een sfeer brengen.

Iets wat maar ten dele in beeld is kan een sfeer weergeven of een setting zijn, zonder teveel aandacht te trekken.

Terug naar Frank's idee, die man buiten staat er helemaal op. Misschien als je de croplijn vlak naast hem, of zelfs iets door hem heen zou trekken ?
Dan gaat alle aandacht echt naar de vrouw + hond ???
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Ja.. en Nee.

Met de update gaat de aandacht meer naar de vrouw. Maar die staan dan meteen weer vrij centraal. De ruimte in de kijkrichting is bij de eerste plaatsing weer mooier.

Jouw gemengde gevoelens zijn niet voor niets, het plaatje is gewoon zo.
Tenzij je de figuur buiten zou willen vervagen :?: , maar dat is een flinke ingreep in de foto.
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Foto 1 geeft voor mij meer dat gevoel van eenzaamheid weer! Het van een afstand bekijken.
(Maar dan wel zonder het gordijntje erboven.)


Bij #2 trekt nu de "buitenstaander :wink: " meer aandacht omdat hij dichterbij is gekomen, hij kijkt nu naar binnen.
Mm, lastig uitleggen.

Mooi moment voor een z/w!
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Foto 1 is gewoon goed zoals hij is. De update vind ik minder krachtig. Gewoon houden zo, m.i.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar