Konica Minolta?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Een viendin van mij heeft nog een analooge Konica Minolta met lenzen er bij weet iemand op welk merk camera deze zouden passen, kan er vrij wijnig tot niets over vinden of kan ze beter kijken voor een EOS
Laatst gewijzigd door 1 op richard14, in totaal 27 keer gewijzigd.
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Sony hanteert tegenwoordig de alfa-vatting, zij hebben konica-minolta over genomen een paar jaar geleden.
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sony. Of alles past/werkt weet ik niet.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

ja ik dacht al zo iets, zal het tegen haar zeggen

bedankt
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Inderdaad sony heeft Minolta overgekocht.

Wil ze nog iets met de lenzen dan kan ze het best een Minolta dynax 7d kopen de body kost nu tweede hands 350 euro daar zit standaard een stabilisator in de camera en heel veel knoppen aan de buiten kant zonder dat je het menu in moet , ik heb er ook nog een bevalt ook nog steeds goed, als de zoveelste extra camera .
:wink:
Groeten Cor.
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Een analoge camera van Konica Minolta :shock:

Alle analoge camera's zijn Minolta camera's, alle digitale camera's zijn Konica Minolta. Sony heeft de camera afdeling van Konica Minolta gekocht, inclusief het uitvoeren van reperaties: mijn 7D is deze maand onder garantie gerepareerd (hulde voor Sony).

Ten aanzien van camera's:
De KM 5D en 7D zijn mooie camera's - de 7D is nogal een zware camera, maar met veel mogelijkheden. De 5D is een 7D light. Er zit in beide camera's echter een ontwerpfout en die wordt wel gerepareerd door Sony, maar het is een hoop gedoe. Ik raad daarom de Sony A100 aan, die kun je goed vinden voor beneden €300. Wil je liever nieuw, de A200 is ook een optie. Als je vriendin gewend is om liveview (=een digi compact) te gebruiken: de A300 en A350 hebben de best bruikbare liveview op de markt!.

Tenslotte nog twee links die wellicht nuttig zijn:
http://www.mi-fo.de is een Duits Minolta/Sony forum
http://www.dyxum.com is een site/forum met een schat aan informatie - vooral ook over lensen!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar