Walvishaai

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Wat foto's van mijn vakantie vorig jaar in Thailand.
We gingen voor een deep dive van 30 meter en plots was ie daar; de walvishaai. Iedereen in rep en roer en gelukkig had ik mijn camera bij (Canon G9) in mijn net aangeschafte onderwaterbehuizing.
De foto's zijn misschien niet geweldig, de ervaring om zo'n machtig dier tegen te komen onder water was dat wel, daarom wil ik ze toch even laten zien.

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=116076[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=116077[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=116078[/img]

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=116079[/img]
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

Dit is echt een wens van vele duikers.
Ik heb zelf ook eens dit machtige dier mogen zznschouwen tijdens een duik en weet wat voor gevoel het geeft.

Helaas toen geen camera bij de hand
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prachtig moment! Dit lijkt me wel heel speciaal? :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

indrukwekkende reeks,vooral de laatste erg mooi.
grt,bouk.
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

Ik heb in mexico ermee mogen snorkelen.... Zijn er toen 8 tegengekomen in de lengte van 8 tot 15 meter.

Daar zwommen ze net onder de waterlijn. Je kon ze dus als je wilde aanraken... had toen alleen een onderwaterwegwerpcamera bij me

Mooi ook die schildwachten om hem heen
Kijk eens wat vaker door je camera....
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Dank voor de reacties, was inderdaad een onvergetelijke duik (niet in de laatste plaats doordat ik nadat we tot 30 meter waren afgedaald zonder zuurstof kwam te zitten door een kapotte 'regulator' :)
louisvdd76 schreefCOLONIk heb in mexico ermee mogen snorkelen.... Zijn er toen 8 tegengekomen in de lengte van 8 tot 15 meter.

Daar zwommen ze net onder de waterlijn. Je kon ze dus als je wilde aanraken... had toen alleen een onderwaterwegwerpcamera bij me

Mooi ook die schildwachten om hem heen
8 stuks van die lengte?!, tja je kunt natuurlijk altijd nog meer geluk hebben :)

Ik was al heel blij met eentje van ongeveer 6 meter, deze zat trouwens ook op ongeveer 3 meter onder de waterspiegel, alleen hadden we erg veel moeite hem bij te houden laat staan aan te raken
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
SRV
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 22:34
CONTACTCOLON

Aaah gaaaf zeg, die wil ik ook zo graag nog een keer tegen komen tijdens het duiken. Prachtbeesten zijn het! Ben nou al redelijk wat keren in Thailand geweest, maar steeds in het verkeerde seizoen om een mooie duik te maken in de Andaman zee.

Zijn deze foto's toevallig genomen bij de duikstek 'Hin Daeng'?
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

JackManson schreefCOLON8 stuks van die lengte?!, tja je kunt natuurlijk altijd nog meer geluk hebben :)

Ik was al heel blij met eentje van ongeveer 6 meter, deze zat trouwens ook op ongeveer 3 meter onder de waterspiegel, alleen hadden we erg veel moeite hem bij te houden laat staan aan te raken
Wij waren eind juni in Mexico dan trekken ze daar altijd langs. De kleintjes zijn inderdaad niet bij te houden.... Ik zag alleen een staartvin op en neer gaan maar de grote de gaan alleen op de stroming vooruit dus zwemmen amper. Daar kun je zelf richting de kop zwemmen....

Onvergetelijk was dat.
Kijk eens wat vaker door je camera....
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

SRV schreefCOLONAaah gaaaf zeg, die wil ik ook zo graag nog een keer tegen komen tijdens het duiken. Prachtbeesten zijn het! Ben nou al redelijk wat keren in Thailand geweest, maar steeds in het verkeerde seizoen om een mooie duik te maken in de Andaman zee.

Zijn deze foto's toevallig genomen bij de duikstek 'Hin Daeng'?
Nee, dit is bij Ko Tao (Chumphon Pinnacle) dus in de Golf van Thailand.
Maar in de Andaman zee is het toch het hele jaar mooi duiken?
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
gert-jan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 665
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2007 03:19
WoonplaatsCOLON nunspeet
CONTACTCOLON

hoi,
prachtig, deze reus. ik duik nooit, maar kan me voorstellen hoe machtig dit is.
de foto´s vind ik heel mooi, alleen bij nr. 3 stoort de (anker?)lijn heel erg. misschien is hij weg te clonen?
gert-jan.
canon eos 7d en 40d, 17-55mm 2.8 IS usm, 100-400 en 500 f/4 [color=#FF0000]L[/color] is, Sigma macro 50mm 2.8, Soligor tussenringen, extender ef 1.4x II, feisol statief ct3371 met manfrotto 393 schommelkop
http://www.natuurplaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SRV
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 22:34
CONTACTCOLON

JackManson schreefCOLON
SRV schreefCOLONAaah gaaaf zeg, die wil ik ook zo graag nog een keer tegen komen tijdens het duiken. Prachtbeesten zijn het! Ben nou al redelijk wat keren in Thailand geweest, maar steeds in het verkeerde seizoen om een mooie duik te maken in de Andaman zee.

Zijn deze foto's toevallig genomen bij de duikstek 'Hin Daeng'?
Nee, dit is bij Ko Tao (Chumphon Pinnacle) dus in de Golf van Thailand.
Maar in de Andaman zee is het toch het hele jaar mooi duiken?
In de Golf van Thailand kan je wel het gehele jaar goed duiken, maar helaas is duiken in de Andaman zee seizoen gebonden. En die is redelijk kort, beste tijd is van december tot april. Met in maart en april de meeste kans op Walvishaaien en Manta's.
Een paar jaar geleden was ik eind april op Koh Lanta maar helaas was toen het duikseizoen al vroeg afgelopen......duikscholen verlaten, tjsa dan wordt het lastig duiken :)
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

JackManson schreefCOLONonvergetelijke duik (niet in de laatste plaats doordat ik nadat we tot 30 meter waren afgedaald zonder zuurstof kwam te zitten door een kapotte 'regulator' :)
Ik neem aan dat je met perslucht hebt gedoken en niet met zuurstof ;-)

Leuke serie hoor, super dat je een camera bij je had. Deze plaatjes mogen er zijn, onder water is het toch allemaal niet zo eenvoudig.

(Sarpa herinnert zich de kick van het meeliften op 2 walvishaaien in Indonesie na 10 jaar nog steeds en mijmert even verder...)

Niet meer moois onderwater gefotografeerd?

gr Sarpa
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

"Niet meer moois onderwater gefotografeerd?"

jawel, ik zal tzt er nog wat posten
Niet al te veel onderwaterfoto's hier op dit forum trouwens, of heb ik iets gemist
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar