De boom uit het bos oplichten

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Pagi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2008 13:47

Even niet direkt met foto's aan de gang, maar vooral met concepten en plannen van aanpak.

Ik krijg een opdracht:
Fotografeer een boom of wat dan ook die gekenmerkt is door 2 zaken:
- Hij is een onderdeel van een massa
- Hij is niet opgegaan in die massa
M.a.w: door het bos de bomen niet meer zien, en vervolgens 1 (één) boom uit het bos oplichten of wat dan ook, opdat hij weer als een boom goed te zien is in dat bos.

Hoe zouden jullie zo'n opdracht aanpakken ?
Fotograferen is vastleggen wat jij mooi vindt

400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik zou niet alleen nadenken, maar vooral ook gaan kijken om je heen. In boomrijke omgevingen, maar 3 bomen kunnen bv. ook al voldoen. Wat maakt dat je een boom door het bos ziet ( :lol: ); is dat door licht, door vorm, door kleur, door combinaties?! Welke invloed speelt het objectief er nog in? Op 10mm doet een boom heel andere dingen met je dan op 200mm. Hoop dat ik je niet verder verwar 8)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad kijken! Bv groep mensen met 1 kleurling, rij huizen met 1 waarvan de kleuren afwijken, stappel pennen met 1 die afwijkt qua kleur, allemaal grijze auto's met bv 1 rode, etc etc.

Moest ook meteen aan deze gorilla denken (ben zelf nogal verzot op gorilla's). Die valt ook op in een groep.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Moet het per sé een boom zijn (heb de schoolopdracht ooit gehad, maar mocht geen boom zijn)

Je kunt anders van alles doen, pak 100 dezelfde dingen in dezelfde kleur (snoepjes of zo) en leg er 1 tussen die anders is

Het kan ook heel controversioneel. Kleed 100 getinte mensen met een leuk badpak en zet er 1 naakte bleekscheet tussen. :lol: Licht dat geheel goed uit en je kunt een schitterende foto maken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Dr. Maddox
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2008 09:45

*knip*
Laatst gewijzigd door 1 op Dr. Maddox, in totaal 1 keer gewijzigd.
Bij gebrek aan beter..
Pagi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2008 13:47

Bedankt tot zover het meedenken.
Mijn opdrachtgever is hier niet relevant, omdat het een school is.

Ik heb eigenlijk meerdere ideeën:
- Mijn bonsai uit 7 Koreaanse haagbeuken
- Een markant gebouw tussen andere gebouwen
- Een portret van iemand tussen andere mensen (hij/zij staat scherp en opgelicht, de anderen wazig en ze lopen om hem/haar heen; ik moet dan wel 2 foto's gebruiken met een normale en extra lange belichtingstijd)

Hier mijn bonsai zoals ik die lang geleden heb vastgelegd. Ik moet dan nog wel ideeën ontwikkelen hoe 1 boom visueel er uit springt uit het bos.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=115865[/img]
Fotograferen is vastleggen wat jij mooi vindt

400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
Dr. Maddox
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2008 09:45

*knip*
Laatst gewijzigd door 1 op Dr. Maddox, in totaal 1 keer gewijzigd.
Bij gebrek aan beter..
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

FotoVakschool module 1 :D



Ik was wel de enigste in mijn klas die geen boom gekozen had, maar dat hoefde ook niet persé.
Even een toelichting op wat Dr.Maddox zegt.. dat zou ik wel ff navragen mocht je dat soort bewerkingen willen doen. Bij de ene docent mag dat wel en bij de andere niet. Een klasgenoot haar foto werd afgekeurd omdat ze een zwartwit foto met kleuraccent had gedaan. En door die bewerking sprong het er echt uit.
Ik heb die bewerking ook wel gedaan, maar dan om het te benadrukken, bij mij waren bijvoorbeeld door de zon alle steentjes op de grond oranje gekleurd.

Gewoon goed om je heen kijken want er is genoeg wat aan die opdracht voldoet.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb net even door mijn relaas van de basisopleiding zitten zoeken, ik weet dat ik de opdracht heb gehad, maar helaas staat de foto er om de een of andere vage reden niet tussen

Zie hier:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... sopleiding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

dejong1racing schreefCOLONIk heb net even door mijn relaas van de basisopleiding zitten zoeken, ik weet dat ik de opdracht heb gehad, maar helaas staat de foto er om de een of andere vage reden niet tussen

Zie hier:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... sopleiding
Bij mij zat hij in de vakopleiding en dan module 1 :)
Bij de basis heb je volgens mij nog niet zulke opdrachten?
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Kan inderdaad ook wel dat hij inde vakopleiding zat, ook dat is inmiddels wel lang geleden :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar