Spiders...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Nog een paar foto's die ik vandaag heb mogen schieten, de tweede foto heb ik met de 500D (close up filter/lens) gemaakt.

nr.1
Afbeelding

Deze foto is in een ander formaat:
nr.2
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan en wat kan er verbeterd aan worden ?

Grtz.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
JstN
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2008 18:40
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Aardige foto's. Heb een paar opmerkingen:

1: Naar mijn mening iets te weinig focusdiepte en de witte vlakjes op het lijf zijn iets overbelicht.

2: Mijn favoriet, maar ook iets te weinig focusdiepte en de scherpe stronk aan de rechterkant leidt af van het onderwerp (misschien wegcroppen?)
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie.

Het is idd zo dat de witte vlakjes overbelicht zijn... :oops:

Verder was het idd zo dat de roestige buis aan de rechterzijde erg opvalt....dat komt omdat deze in het scherpte/diepte gebied komt.

Ik heb de foto een beetje gecropt en aangepast dat je de buis niet meer ziet:

Afbeelding

Helaas word de spin nu erg naar rechts gedrukt hierdoor.....maar is dit beter zo?

Grtz.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prima scherptediepte in de foto's vind ik. Foto 2 zou ik niet croppen. De kleur van de spin, het roestige ijzer waar de spin op zit en de blauwe kleur contrasteren heel mooi. Laten zo, zou ik zeggen :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind die aangepaste foto ook minder mooi dan de originele, nu krijgt eigenlijk de boom de meeste aandacht en niet de spin. zo kun je ook weer zien hoe smaken verschillen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Haha ik dacht dat dit een ijzeren voorwerp was, maar zie inderdaad dat het een boomstam is. Helemaal eens met je commentaar trouwens!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Hehehehe.....is toch een oude roestige metalen paal waar hij op zat.

Misschien ken je ze wel....zijn 3 stuks die in de scheidingen staan van weien zodat de mensen er toch door kunnen zonder poorten of het hek te slopen.

Verder was mijn eerste gedachte ook zo dat de oorspronkelijke foto toch mooier was om naar te kijken..... :wink:

Grtz.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Haha het was toch goed geraden, dan! :lol: Zeker mooier hoor, het origineel. Zowel qua kleuren als qua compo. :wink:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Je had idd gelijk..... 8)

Goed gezien.....ik zal ff een (gsm) snapshotje ervan posten.....die mijn vriendin stiekem had gemaakt:

Afbeelding

:oops:

Grtz.
www.fred-clerx.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar