Spoorbrug Culemborg 's nachts

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

Mijn eerste nachtopname...
Vinden jullie het wat?
(welke kleurtemperatuur stel je eigenlijk in voor de nacht? Deze foto: auto)

Gr.
Chris

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=114703[/img]
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Leuke foto. Auto is waarschijnlijk een goede optie. (Kheb geen andere ervaring..) Ben heel benieuwd hoe de foto er uit ziet als je geen Reflextie van de 2 rode seinlampen in het water hebt...

Volgende keer ook even een plaatje met een voorbij razende trein ?

Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

<met voorbijrazende trein...> : zoiets?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=114706[/img]

(Deze foto heb ik vierkant gemaakt omdat er links erg veel zwart van bomen was...)

Gr.
Chris
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
roysnoek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Aalsmeer

Leuke platen, maar waarom heb je voor zo'n hoge iso gekozen?
Ik maak foto's in RAW dus is de kleur temp iets wat ik eigenlijk achteraf bekijk tijdens het bewerken. Ik vind de kleuren wel gaaf in deze platen.
Eos 40D+grip / 17-70 / 70-300IS / 50mm 1.8 / 300mmF4 / Canon1.4xTC / speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

ISO stond dus op auto... :oops: Vandaar ook de wat kortere tijden. Ik had wat meer strepen van de sterren gewild. Maar goed... Volgende keer iets waar ik i.i.g. aan denk! Thanx!

Chris
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Chris53 schreefCOLON<met voorbijrazende trein...> : zoiets?

(Deze foto heb ik vierkant gemaakt omdat er links erg veel zwart van bomen was...)

Gr.
Chris
Gaaf !!! Hier hou ik wel van... :lol:

Nog commentaar op mijn commentaar over die rode lichtjes op het water ?
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Mooie foto's en dat zeker voor een eerste keer?

Instellingen die ik gebruik bij nacht foto's en dat heb ik niet van mezelf maar ook hier op het forum geleerd.
ISO100 (minder kans op ruis) f/8 of liever nog wat hoger i.v.m. stervorming verlichting
sluitertijd maakt niet uit je werkt toch met statief, en witbalans laat ik ook altijd op auto.
geen UV Filter, IS uit (indien aanwezig) en wel een zonnekap gebruiken tegen flairs, het is al een tijdje geleden hopelijk ben ik niks vergeten.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

<...over die rode lichtjes op het water ?> :

Ja eh, ik vind, als ik er zo naar terugkijk die rode "vlekken" ook best opvallend! Toen ik daar zo stond maakte ik ze juist een onderdeel van de compositie... maar nu komen ze wel erg rood over he?

Ik zou natuurlijk dezelfde foto kunnen proberen als het wat meer waait (golfslag), maar dan waaien de bomen natuurlijk weer onscherp... :(

Ik ga zeker door met deze brug...

Gr.
Chris

@ Bram: Thanx! hier kan ik voorlopig verder mee! (Mooie site+apparatuur!)
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Chris53 schreefCOLONIk zou natuurlijk dezelfde foto kunnen proberen als het wat meer waait (golfslag), maar dan waaien de bomen natuurlijk weer onscherp... :(
Maar dan kan je ook weer hele mooie effecten me creeren.
Hier heb ik een topic gevonden waar je een mooi avond (bij zonsondergang) beeld van de brug hebt.
En op deze link alles over nachtfotografie.
Blijven oefenen en niet opgeven :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

JvdH schreefCOLON
Chris53 schreefCOLONIk zou natuurlijk dezelfde foto kunnen proberen als het wat meer waait (golfslag), maar dan waaien de bomen natuurlijk weer onscherp... :(
Maar dan kan je ook weer hele mooie effecten me creeren.
Hier heb ik een topic gevonden waar je een mooi avond (bij zonsondergang) beeld van de brug hebt.
En op deze link alles over nachtfotografie.
Blijven oefenen en niet opgeven :wink:
Dankje! Prachtige serie van een plaatsgenoot! Veel goede tips erbij waar ik wat aan heb!

Groets,
Chris
(wat een mooie hobby hebben we toch he?)
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
Gerard_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2006 12:38
WoonplaatsCOLON Hoeven

De weerspiegeling van de rode seinlichten in de eerste foto "doen" het hem vind ik. Probeer ook eens een foto te maken met bijv 1 stop overbelicht 's nachts. Ik maak vaak foto's van 1 stop onderbelicht, normaal belicht en 1 stop overbelicht, en dan zie je duidelijk verschil. Nu vind ik dat er in de foto's weinig details is.

Succes ermee!
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Chris53 schreefCOLON@ Bram: Thanx! hier kan ik voorlopig verder mee! (Mooie site+apparatuur!)
Dankje Chris.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

Gerard_B schreefCOLONDe weerspiegeling van de rode seinlichten in de eerste foto "doen" het hem vind ik. Probeer ook eens een foto te maken met bijv 1 stop overbelicht 's nachts. Ik maak vaak foto's van 1 stop onderbelicht, normaal belicht en 1 stop overbelicht, en dan zie je duidelijk verschil. Nu vind ik dat er in de foto's weinig details is.

Succes ermee!
Thanx! Dat vind ik dus ook.
Dat spelen met belichting gaakdoen...
Met details bedoel je in de bomen?
Ik ga zeker vaker 'terug naar de brug', met een hele bagage aan tips...

Groets, Chris
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
Gerard_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2006 12:38
WoonplaatsCOLON Hoeven

"...Met details bedoel je in de bomen? ..."

Ja - de details in de bomen, nu is het redelijk zwart. Ik denk ook als je iets eerder gaat (rond het tijdstip dat de lantaarns aangaan en het uurtje daarna) dat het dan minder donker is (anders aan de andere kant van de brug gaan staan als de zon daar onder gaat) en je dus meer details ziet in je foto. .

Gerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar