Cashback 40D 20-8 tm 21-9-2008

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Zie:

http://www.canon.co.uk/eos40dcashback/

Volgens de voorwaarden lijkt het te gelden voor inwoners van de EU.
Voorwaarden en formulier staan op de site.

Edit: na het doorlezen van de voorwaarden staat er ook in dat de camera in UK of Ierland gekocht moet zijn. Helaas dus.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Wel raar dat deze actie maar voor 1 maand is.

Of zou de 50D toch geintroduceerd worden op de Photokina?
Gebruikers-avatar
jan jonker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 08:37
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Wel raar dat deze actie maar voor 1 maand is.

Of zou de 50D toch geintroduceerd worden op de Photokina?

Dat gaat dan weer geld kosten :lol:
eos 40D | BG-E2 | ef16-35 1:2.8 L II USM | ef 24-105 1:4.0 L IS USM | ef 70-200 1:2.8 L IS USM | Speedlite 550 ex | Canon converter 2xII | en een Canon rugzak om de hele handel in te proppen
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik snap echt niets van wat Canon met de 40D doet! Is het een wegwerpcamera of zo. Of loopt hij heeel erg slecht? Lijkt me heel erg sterk, je ziet hier op het forum ook een heel groot aantal 40D's en het worden steeds meer. Je ziet ook beginners die gewoon al in de fotografie instappen met een 40D. Of hebben ze de productie op volle toeren draaien en willen ze een veel grotere omzet halen door iedere keer korting te geven. Mogelijk volgt Nederland nog wel met diezelfde cashback?

Ik heb in september vorig jaar zo'n 1100 Euro ervoor neergeteld. En in principe valt de prijs, als je die cashback meeneemt, onder de 700 Euro!! Da's is een KOOPJE met hoofdletters voor zo'n camera, vind ik. Als ik nu in de fotografie zou stappen, zou ik waarschijnlijk toch ook een 40D kopen, i.p.v. een 1000D of 450D. Ik snap nu de markplaatsing niet echt; die 1000D die maar een fractie onder de 450D zit en de 40D die ook steeds dichterbij komt.

Maar een 50D? Maart 2006 kwam de 30D, augustus 2007 kwam de 40D, dus zou ik een 50D pas februari volgend jaar gaan verwachten (PMA-show 2009?).

Ik weet wel, ik koop niet zo snel een nieuw model weer. Een half tot een jaar geduld kan ik nu zeker opbrengen (moet dan een 5D II, of 1D III worden). Ik baal nog niet van mijn 40D.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

http://www.bobatkins.com/photography/di ... s_50D.html

Nog wat extra's
Ik vond trouwens dit interview ook erg interessant:


Citaat:
* A rough estimation via the press centre for the Beijing olympics showed that about 70% of news photographers are Canon users [Quite the same as the number reported by Canon Professional Network for Euro 08]

* Canon has no plans to join the Micro 4/3 industry at the moment. Canon has different sized sensors already, and users have different systems. Most of them don't want to invest for another new system.

* Canon thinks different sensors have their own characteristics, whether or not APS-C will be replaced completely depends on market demand, but Canon takes the upcoming decrease of Full Frame camera cost due to sensor cost dropping as a good sign, which makes FF more affordable.

* The 50 Megapixel sensor is not ready to be used in cameras because other components are to be improved to fit it, for instance, larger sensor demands a larger body. The reason why Canon annouced this news is to prove her technological leadership is 10 years ahead of others. [that's an APS-H sensor in the original announcement BTW]

* On the 1D merging issue, with today's CMOS technology, it is not easy to get "Good quality, high speed" at the same time. Yet Canon tech has been developing rapidly, once the cost is reasonable, we can solve this problem.

* No words on 5D successor, saying that no such information available. But they have received feedback from Chinese dealers saying that people are waiting for a new 5D and 12MP will be enough already.

* About Canon's lack of passion about things like HDMI.... These technologies are not Canon's core ones but developed by others instead, we will buy them and put them in our camera if we found it necessary. We often need to make decisions between different features, for example, there is a company which uses vari-angle LCD on its monitor, this sacrifices the size of the monitor, some may thing it is good, visa-versa, and Canon has to pick the choice which most will appreciate, but not everyone will be satisfied.[this echoes what Chuck Westfall said during CES, with OLED, the display of SLRs will be a part of Canon's core technology, then we will see better monitors on them] Eye-controlled focus, we are not using it because of feedback from the market, but we haven't stop developing it,.

* Canon has noticed market demand of a product with small body but large sensor size, but no development has been carried out yet, Canon focuses on how to combine convenience and quality.[With that said, it may imply that "a product with small body but large sensor size" can not provide a versatile enough focal length range

http://www.northlight-images.co.uk/c...5d2_3d_7d.html

Het feit dat Canon zegt dat de produktiekosten van full frame sensors zo hard omlaag gaan hint mij er op dat de 5D mkII, die er binnenkort ook aankomt, wel eens verrassend goedkoop zou kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door 1 op Niet Kennen, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik begrijp het wel. Ik begrijp alleen de luihied van Canon niet. De 30D was al een marginale verbetering, en de verbetringen zelf zijn meer voro de gevordere fotograaf, tov de 20D. Dat hebben ze iets beter gedaan met de 40D echter de arrogantie om maar een marginale verbetering universel toe te passen met een 10.1Mp sensor is wel erg dom. Want de concurrentie komtm met de D90 en de Sony alfa's, Olympussen enz enz.

Die zijn stuk voor stuk goed en hebben meer of vergelijkbare resultaten maar meer Mp en onboard stabilisatie. Dan het achter blijven van de 40D bij de D300 en een Echte 5D tegenhanger als in de D700. Tja dan MOET Canon wel met een 5DMkII komen en met een 50D die men gewoon symultaan met de concurrentie op 12 of 14Mp had moeten leveren.

Ik weet dat Pixelpeepen niet nodig is en dat je met 6 of 8 Mp ook goede foto's kunt maken, maar het verkoopt beter bij het klootjes volk en croppen met meer Mp's is ook een prettige bijkomstigheid.


Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jvanarkel schreefCOLON...en croppen met meer Mp's is ook een prettige bijkomstigheid.
Een ander argument: meer (kleinere) pixels maken de ruis ook minder zichtbaar als je afdrukt of bekijkt op hetzelfde formaat.
Maar het moet niet te gek worden: ISO 25600 van Nikon is alleen te pruimen op een afdruk van postzegelformaat :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Bij een electronica winkel vertelde men mij dat de Pentax en de Sony op dat moment de meest verkochtte. Dat was half jaartje terug of zo.
Misschien dat Canon daarom op deze manier probeert om zoveel mogelijk instapper probeerd te vinden. De 1000D, de 450D en dan voor de mensen die het allemaal wat groter willen aanpakken de 40D.
Maar vooral op de 40d zullen ze daarbij wel ook wat duren lenzen aanbevelen! Of je nu mensen hebt die voor weinig een 450D kopen en er dan budget glas aanhangt, of mensen die voor ook weinig een 40D kopen, maar er dan L lenzen aan hangen, denk dat de netto winst dan van de 40D hoger ligt.
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Nagtie schreefCOLONBij een electronica winkel vertelde men mij dat de Pentax en de Sony op dat moment de meest verkochtte. Dat was half jaartje terug of zo.
Misschien bij één winkel.
Maar kan niet geloven dat Canon en Nikon niet op 1 en 2 of 2 en 1 staan.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Nee, maar Sony heeft eind vorig jaar gezegd dat ze aan het einde van DIT jaar de nummer 2 wilde zijn. EN Canon gaat/ging ervan uit dat hun hegemonie wel vanzelf in stand zou blijven. Welnu wij blijven wel maar als ik nu zou moeten beginnen met een merk dan denk ik dat ik bij Sony uit zo komen. Intern dezelfde spullen als Nikon en net zo goed als nikon en Canon maar met IS onboard. Of zou ik toch voor Canon kiezen ivm het meer voorradig zijn van spullen en relatieve lage prijzen voor professionele lenzen.

Tja moeilijk. Maar een 17-40L en een 70-200L beide f/4 dat zie bij geen enkele fabrikant voor dat geld en die kwaitleit.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Yep, met zo'n 40D kan de lenzenverkoop gepushed worden. En die L-lenzen zie je niet zo sterk dalen in prijs (alleen de 70-200 heeft een forse stap gemaakt, net nadat ik hem had gekocht).

En gezien die 50D geruchten. Tjonge, die zien er echt uit, dus dan zal het er binnenkort wel van komen, maar ik had het een half jaar later verwacht. Maar ja, jullie hebben ook gelijk dat een bult klanten alleen voor de grotere getallen kiezen en het dus ook vreemd vinden dat een 450D een 12 en een 40D een 10 Megapixel sensor hebben. Of mogelijk zien ze de grotere getallen dus bij een concurrent. En dan is het z.s.m. dag dag 40D.
Voor mij is 10 MP eigenlijk wel genoeg (die RAW's zijn dan ook al 10 MB en zo'n 4GB kaartje is met zo'n 280-300+ foto's al vol). Ook al zou je met meer MP makkelijker een crop kunnen maken.

Zo snap ik beter wat Canon met de 40D doet. Dank jullie.

Maar voordat een 50D aangekondigd zal worden volgt vast eerst nog een cashback (in heel Europa), of teruglopende voorraden bij winkels.

Ik zie wel, de groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONNee, maar Sony heeft eind vorig jaar gezegd dat ze aan het einde van DIT jaar de nummer 2 wilde zijn. EN Canon gaat/ging ervan uit dat hun hegemonie wel vanzelf in stand zou blijven. Welnu wij blijven wel maar als ik nu zou moeten beginnen met een merk dan denk ik dat ik bij Sony uit zo komen. Intern dezelfde spullen als Nikon en net zo goed als nikon en Canon maar met IS onboard. Of zou ik toch voor Canon kiezen ivm het meer voorradig zijn van spullen en relatieve lage prijzen voor professionele lenzen.

Tja moeilijk. Maar een 17-40L en een 70-200L beide f/4 dat zie bij geen enkele fabrikant voor dat geld en die kwaitleit.

Jeroen
Klopt dat is opzich het grote voordeel van Canon meer keuze in lenzen.

Pentax heeft dacht ik een 17-70 F4 uitgebracht voor ongeveer eem veel als een 17-40 trouwens ;)
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jvanarkel schreefCOLON... en relatieve lage prijzen voor professionele lenzen.
Canon 600/4 IS USM
EUR 6699
Nikon 600/4 VR AFS
EUR 8595
+ 28%

Canon 500/4 IS USM
EUR 4995
Nikon 500/4 VR AFS
EUR 7299
+ 46%

Canon 400/2.8 IS USM
EUR 5899
Nikon 400/2.8 VR AFS
EUR 7450
+ 26%

(Om maar wat te noemen)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Ik mis de tegenhanger nog van de EF 1200 F5.6 L ;) O, het prijskaartje is slechts 65535 euro :D
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Hoop toch niet dat die 50D ingebouwde IS heeft. Heb niet niks voor niks allemaal duur L glas aangeschaft met IS (24-105/70-200/100-400).

Afbeelding
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

in de voorwaarden staat dit:



This promotion is only available on purchases of the Canon EOS 40D (any configuration) in the UK or the Republic of Ireland from participating retailers

dus mocht je in de UK wonen... :wink: veel succes

en geen ingebouwde IS in de 50D...

"UPDATE: Though the machine translation seems to be saying that IS is in the camera, my friend and colleague Shun Cheun (who speaks and reads Chinese) informs me that the text says the stabilization is, in fact, in the lens."
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

marcedwin schreefCOLONHeb niet niks voor niks allemaal duur L glas aangeschaft met IS (24-105/70-200/100-400).
In-camera IS werkt toch niet tot nauwelijks boven (pakweg) 75mm :wink:
Bovendien lijkt het te slaan op de sensorreiniging en niet op IS.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Kijk dit is nu een onderschrift...
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

In cam IS verwacht ik niet zo snel bij Canon.

Heeft in cam IS ook nadelen? Er moet toch een reden zijn dat fabrikant A het wel doet en B niet.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar