Tips bruidsfotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Usher
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2008 21:34
WoonplaatsCOLON Susteren

Hallo Allemaal,

Ik ben vandaag gebeld door een bruidspaar die vrijdag gaan trouwen en de fotograaf heeft vandaag laten weten dat hij/zijn niet kan op de grote dag.

Ik ben geen fotograaf maar doe er wel al heel wat mee. Ze hebben gevraagd of ik foto's wil maken die dag. Dat wil ik wel doen voor ze.
Nu is mijn vraag heeft iemand tips voor me waar ik op moet letten.

Ik heb een cannon eos 400d met kitlens en een externe flitser 430 Ex.

Dan heb ik nog een vraag. op welke stand moet ik een foto maken met het bruidspaar op de voorgrond en de achtergrond dan wazig heb.
Ik heb dit al zo vaak geprobeerd met andere dingen maar het lukt me niet.

Ik geloof ook dat het andersom moet kunnen bruidspaar wazig en de achtergrond scherp??

Ik hoop dat iemand mij nog snel wat tips kan geven.

Groetjes usher
canon eos 400d - 430 EX Speedlite - EF 50mm 1.8 - Ef 24-105mm 1:4 L IS USM
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Je bent geen fotograaf en je wilt wat tips met onder andere het bruidspaar op de voorgrond scherp en de achtergrond waazig en dat voor vrijdag? :)

Ik zou zeggen, doe wat je gevoel je in geeft en ga lekker schieten.

Schiet in de AV-stand of in de P-stand.
Een kleine diafragma opening van b.v.b F9 geeft veel scherpte in de voorgrond en achtergrond.

Een grote diafragma opening van b.v.b. F3.5 geeft minder scherpte op de achtergrond.

Eigenlijk onmogelijk voor ons hier allemaal om jou voor vrijdag het ea. uit te leggen en ik zou daarom zeggen fotografeer lekker in de P-Stand dan zit je altijd wel "goed".

Good luck vrijdag en het komt allemaal goed :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.