Advies gevraagd!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

Canon EOS 450D of 40D

Canon EOS 450D
10
21%
Canon EOS 40D
38
79%
 
Aantal stemmenCOLON 48
Bugsy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2008 12:11
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

Dames/heren,

Graag zou ik jullie advies willen in het volgende geval:

Ik werk momenteel met een Canon EOS 350D, deze kan ik leuk verkopen.
Nu kan ik twee dingen doen:

1. De Canon EOS 450D kopen en dan evt. ook nog voor een nieuwe lens kijken.
2. De Canon EOS 40D kopen en werken met mijn Sigma 18-125 en kitlens met IS


Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor portret, straat, bruiloften en feestfotografie.

Ik heb gisteren bij de Mediamarkt even de body’s vastgehouden en moet zeggen dat de 40D wel absoluut mijn voorkeur heeft, maar is dit ook de beste optie?

Wat is in jullie optiek de beste optie voor mij ?
Alvast bedankt.
Canon EOS 350D | Kitlens 18-55mm | Sigma 18-125 F3.8-5.6 DC OS | Canon 50mm 1.8 II | Canon Speedlite 430ex | Vanguard MG-4 Statief | Crumpler Pretty Boy Back Pack
Silvester
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2007 14:01

in prencipe kan je beter een goede lens kan dan de camera, want heeft de camera nou echt zoveel plus punten tegenover de 450? ( en waar jij wat aan hebt? )

ik denk het niet alleen wat mij bekend is wat echt beter is de ruis, fps,
[color=red]Niet geschoten is altijd mis![/color]
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

gewoon voor de 450d gaan. 2 miljoen (!) meer pixels, betere liveview-mogelijkheden en niet zo zwaar en groot als de 40d.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Welke lens zou je willen dan?

Persoonlijk zou ik toch voor de 40d gaan maar wel gaan sparen voor ander glaswerk. Of de kitlens van de 40d er niet bij nemen maar bv. de tamron 28-75 2.8 Is ook niet meer zo'n hele dure lens en superscherp en 2.8 over het gehele bereik.

Die 2 miljoen pixels heb je niet echt nodig hoor. Liveview ik betwijfel of je het echt ooit zult gebruiken ivm trillingen ed. En het gewicht persoonlijk vind ik als je een wat zwaardere lens hebt is het ook wel fijn als je body wat zwaarder is voor de balans.

groetjes patricia
Laatst gewijzigd door 1 op janay, in totaal 8 keer gewijzigd.
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

40D, betere ergonomie (als je handen wat groter zijn), 2 instelwielen, beter tegengewicht bij grote telelenzen. Minder megapixels (weliswaar minder bit dan de 450D, echter heb ik nog nergens gelezen dat je er bij de 450D ook echt wat aan hebt), dus kleinere bestanden. CF kaarten, en daar heb ik nogal wat GB aan.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou ja zeg, hoe lang heb je de 350D al? En mis je daarbij iets, of irriteer je je aan die camera? Ik heb zelf 3 jaar met de 300D gefotografeerd en op een gegeven moment begon ik me aan dat ding te irriteren en ben voor een echte stap hoger gegaan: de 40D.
Maar voor de tijd irriteerde ik me al eerder aan de kwaliteit van de kitlens en de 55-200, dus heb ik eerst die vervangen voor een aantal kwaliteit lenzen.

Het is dat je nu een 'goed' bod kan krijgen voor je 350D, maar is er niet meer winst te halen bij je lenzen (stoor je je nog niet aan de kwaliteit daarvan)?

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

meer pixels hoeft per definitie niet beter te zijn, de meeste mensen gaan voor meer en meer, heb zelf een 5D (13 miljoen pixels) en een 30D (8 milj. pixels), als ik gewoon binnen bepaalde maten blijf is daar bar weinig van te zien, even buiten beschouwing gelaten FF versus cropcam.
Ik denk dat de meeste mensen hier en daarbuiten zelden een afdruk maken van 50 bij 70, hooguit 30 bij 40, voor dit formaat volstaat zelfs nog gewoon 6 milj pixels, dus wat heb je nodig moet je jezelf afvragen.

Dus als ik zou moeten kiezen, absoluut voor de 40D, doordat de behuizing van een beter materiaal is zijn ook de trillingen beter binnen de camera (met name de trilling die onstaat bij het wegklappen van de spiegel), ook de bediening/ergonomie vind ik veel toegangkelijker op de 40D dan op de 450D, ongeacht of je kleine of grote handen hebt.

Maar het echte voordeel haal je niet uit een 40 of een 450 body maar uit goede lenzen, dit zou dus mijn prioriteit zijn en niet een nieuwe camera.
Met de lenzen die je nu hebt zul je amper verschil gaan zien in kwaliteit.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik stapte van een 30D naar een 1D over. Die 2MP die ik erbij kreeg was wel het laatste wat me eigenlijk interesseerde.

Ik stelde destijds hele andere eissen (en ook nu nog maak ik me echt niet druk om 10 of 8 megapixels)

Met beide camera's kun je portretten maken, op straat fotograferen, bruiloften vastleggen en feest mee vieren.
Dus op dat gebied kan ik niet zeggen dat je voor de een of de ander moet gaan.

Maar wat is er nu mis met je huidige camera?
Als je dingen wilt die je camera niet kunnen, dan moet je overstappen. Anders is er eigenlijk niet echt een geldige reden. (Alhoewel het natuurlijk ook wel fijn is om jezelf af en toe te trakteren :) )
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Waar je het voor gaat gebruiken maakt niet zoveel uit. (portret, straat, bruiloften en feestfotografie). Dat ligt voornamelijk aan je lens.

Ik heb recentelijk voor dezelfde keuze gestaan. Aanvankelijk wilde ik voor de 450D gaan, i.v.m. het SD geheugen. Ik denk dat de 'toekomst' toch meer naar SD gaat. CF is ook duurder.
Maar die bedragen zijn te verwaarlozen.
40D biedt toch echt meer mogelijkheden, dus als je toch een stapje hoger wilt (na je 350D), zou ik voor de 40D gaan. Ergonomie is ook veel beter dan de 450D. Kost alleen wel ietsje meer :s
Die pixels maakt i.i.g. niet zo veel uit (krijg je i.d.d. alleen maar NOG grotere bestanden)

gr,
Jasper
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Hier nog een tevreden 40D-eigenaar, geweldige camera. Wel heb ik eerst gezorgd dat ik objectieven had waar ik tevreden over ben, met een goed objectief op een camera die alweer een paar jaar meedraait ga je waarschijnlijk betere foto's maken als met de nieuwste camera en een slechter objectief.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

kijk ook eens hier...
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=

wellicht is 30D + lens ook een optie?
[size=84]onderschrift[/size]
Bugsy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2008 12:11
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, tips en opmerking. :D

drikj schreefCOLONNou ja zeg, hoe lang heb je de 350D al? En mis je daarbij iets, of irriteer je je aan die camera?
Wat ik eigenlijk 'mis' (handig zou vinden) is de live-view, maar nu ik me daar iets meer in verdiep zijn er volgens mij niet veel mensen die echt met de live view werken.

En verder liggen zowel de 450D als de 40D gewoon beter in de hand.

drikj schreefCOLON(stoor je je nog niet aan de kwaliteit daarvan)?
Momenteel werk ik eigenlijk niet meer echt met me kitlens maar met me Sigma 18-125 die ik opzich wel lekker vind werken, maar hier zijn natuurlijk altijd andere lenzen die mijn voorkeur hebben.

janay schreefCOLONWelke lens zou je willen dan?
Hier heb ik dus eigenlijk geen idee van, maar wil toch zeker nog wel een lens erbij met de tijd.

knoet schreefCOLON kijk ook eens hier...
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=

wellicht is 30D + lens ook een optie?
Ga ik is even naar kijken!
Canon EOS 350D | Kitlens 18-55mm | Sigma 18-125 F3.8-5.6 DC OS | Canon 50mm 1.8 II | Canon Speedlite 430ex | Vanguard MG-4 Statief | Crumpler Pretty Boy Back Pack
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Als ik de adviezen hier lees zou ik bijna concluderen dat een 40D met een minder presterende lens een betere combinatie vormt dan een 450D met een goede lens :lol:

Je geeft namelijk duidelijk aan dat het óf een 450D met een nieuwe goede lens óf een 40D met je huidige lens wordt. Als er niet meer keuzemogelijkheden waren zou ik in dit geval de 450D kiezen met een nieuwe goede lens. Daarmee ga je direct mooiere foto's maken en dat is waar het om gaat.

Misschien ga je nóg mooiere foto's maken als je de 350D een tijdje aanhoudt en het hele budget besteedt aan een paar héél goede lenzen.
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

Closeshooter schreefCOLONmeer pixels hoeft per definitie niet beter te zijn, de meeste mensen gaan voor meer en meer, heb zelf een 5D (13 miljoen pixels) en een 30D (8 milj. pixels), als ik gewoon binnen bepaalde maten blijf is daar bar weinig van te zien, even buiten beschouwing gelaten FF versus cropcam.
Ik denk dat de meeste mensen hier en daarbuiten zelden een afdruk maken van 50 bij 70, hooguit 30 bij 40, voor dit formaat volstaat zelfs nog gewoon 6 milj pixels, dus wat heb je nodig moet je jezelf afvragen.
Meer pixels zijn ook niet beter, maar geven je wel meer mogelijkheden om dmv crop een mooie uitsnede uit je foto te maken.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als je de 350D niet zo lekker in de hand vind liggen zou ik voor de 40D gaan. De 450 blijft toch een doorontwikkeling van de 350, dus dan heb je waarschijnlijk snel hetzelfde probleem.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

GEOS schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONmeer pixels hoeft per definitie niet beter te zijn, de meeste mensen gaan voor meer en meer, heb zelf een 5D (13 miljoen pixels) en een 30D (8 milj. pixels), als ik gewoon binnen bepaalde maten blijf is daar bar weinig van te zien, even buiten beschouwing gelaten FF versus cropcam.
Ik denk dat de meeste mensen hier en daarbuiten zelden een afdruk maken van 50 bij 70, hooguit 30 bij 40, voor dit formaat volstaat zelfs nog gewoon 6 milj pixels, dus wat heb je nodig moet je jezelf afvragen.
Meer pixels zijn ook niet beter, maar geven je wel meer mogelijkheden om dmv crop een mooie uitsnede uit je foto te maken.
als je een goede lens hebt wel tot op zekere hoogte, anders gaat het onderscheidende vermogen van de lens je parten spelen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

GEOS schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONmeer pixels hoeft per definitie niet beter te zijn, de meeste mensen gaan voor meer en meer, heb zelf een 5D (13 miljoen pixels) en een 30D (8 milj. pixels), als ik gewoon binnen bepaalde maten blijf is daar bar weinig van te zien, even buiten beschouwing gelaten FF versus cropcam.
Ik denk dat de meeste mensen hier en daarbuiten zelden een afdruk maken van 50 bij 70, hooguit 30 bij 40, voor dit formaat volstaat zelfs nog gewoon 6 milj pixels, dus wat heb je nodig moet je jezelf afvragen.
Meer pixels zijn ook niet beter, maar geven je wel meer mogelijkheden om dmv crop een mooie uitsnede uit je foto te maken.
Een uitsnede bepaal ik vlak voordat ik op het knopje druk. Wat heeft het wegsnijden van een paar milj. pixels nog met fotografie te maken?
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Closeshooter schreefCOLONals je een goede lens hebt wel tot op zekere hoogte, anders gaat het onderscheidende vermogen van de lens je parten spelen.
Met de 40D weet je in ieder geval zeker dat het altijd de camera zal zijn die wat oplossend vermogen betreft de beperkende factor vormt.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

joboris schreefCOLONEen uitsnede bepaal ik vlak voordat ik op het knopje druk. Wat heeft het wegsnijden van een paar milj. pixels nog met fotografie te maken?
Alles. Een vierkant formaat is vaak immers het mooist.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

ravon schreefCOLONAls ik de adviezen hier lees zou ik bijna concluderen dat een 40D met een minder presterende lens een betere combinatie vormt dan een 450D met een goede lens :lol:
Daar lijkt het inderdaad op. De poll en de vraag stroken dan ook niet echt met elkaar. Als de keuze of 450D of 40D is, dan 40D. Als het 450D+lens (maar dan wel een goede!) of een 40D zonder lens is, dan 450D wat mij betreft. Echter, uit het prijsverschil van 200,= tussen de 450 en 40D ga je geen hele goede lens + de vervangende geheugenkaartjes betalen.
gr Sarpa
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar