Eerste landschappen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Mijn vader en ik zijn vorige week op fotojacht geweest in een natuurgebiedje in Wassenaar. We hebben heel veel plaatjes geschoten. Hier zijn de landschappen.
Vel ervaring met landschappen heb ik niet, dus alle commentaar is welkom :)

1. Deze vind ik zelf wat te donker. Ik kreeg heb niet lichter geshopt, zonder dat de foto erg flets werd.
Afbeelding

2. Een drinkplaats voor de koeien en de paarden
Afbeelding

3. Bruggetje speciaal voor mensen (de dierensporen liepen er gewoon omheen)
Afbeelding

4. Achter de wolken schijnt de zon
Afbeelding
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Aardige reeks foto's.

#1: Tja. Het enige dat je hier aan kunt doen is: Of een HDR maken (meer opnamen achter elkaar op statief), dan krijg je meer doortekening OF een ND grad filter gebruiken. Ik zou de foto nog wel rechtzetten. Helt naar links over. Zo lijkt het in elk geval. COmpo is verder dik in orde.

#2: Nog steeds hetzelfde probleem met die lucht eigenlijk... Verder helt deze meer naar links over. En ik mis iets dat mij diep de foto in trekt. Ik blijf nu een beetje voorin hangen.

#3: Dat bedoel ik bij 2. Hij had alleen wat verder naar links moeten beginnen. VOlgens mij had dat ook wel gekund :) Lucht zie 1.

#4: Lekkurrrrrrrrr.... Iets meer belichten mag trouwens. Of met een programmaatje de vignettering links weghalen. Ik zou iets meer belichten :) (maar dat komt omdat ik vignettering in heel veel gevallen (zo ook nu) mooi vind).

Leuke serie, waarbij 1 en 3 potentie hebben en 4 een heel mooie plaat kan worden.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Dank je voor je reactie :D

Wat is vignettering?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Vignettering is donkerder gedeelten. In elk geval in de hoek. Je kunt er op googelen en hier ook wel op zoeken denk ik.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De eerste vind ik niet onaardig, ik word mooi door de foto heen geleid richting het huisje. Bij de eerste 3 vind ik het wel jammer dat de luchten zo licht zijn, dat zou je kunnen oplossen door een grijsverloopfilter te gebruiken.
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Ah. Ja, ik zie wat je bedoelt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar