Kortebaandraverij

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Maandag heb ik voor het eerst foto's gemaakt van paardenkoersen. Ik was hier in het dorp op de kortebaan-draverij. Het ging allemaal waanzinnig hard, dus was het erg lastig om goed scherp te kunnen stellen.
De Iso stond op 400, omdat het bewolkt was en ik anders niet zo'n hoge sluitertijd kon kiezen. Ik heb gekozen voor 500 tot 1000.
Helaas zijn de meeste foto's op snelheid toch nog mislukt. Gelukkig werd er ook in een minder hoog tempo warmgelopen op de baan, en daar heb ik wel wat plaatjes van gemaakt.

Het zijn dus mijn eerste koersfoto's en ik ben er zelf niet ontevreden over. Maar allicht zijn er verbeterpunten, dus hoor ik heel graag wat jullie ervan vinden.

1. Ik heb de horizon rechtgezet op de bomen op e achtergrond. Leek me een mooier gezicht dan het paard recht en de bomen scheef.
Afbeelding

2. Horizon rechtzetten is zo te zien niet helemaal goed gelukt, zie ik. Ik heb geprobeert recht te zetten op de vrachtagen (de blauwe bak) op de achtergrond.
Afbeelding

3. Beetje donker.
Afbeelding

4. Deze foto ben ik het meest tevreden over, vind hem zelf erg mooi (hopenlijk zijn jullie het met me eens :wink: )
Afbeelding

5. Is deze foto helemal sscherp op het oog?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Als liefhebber van paardensport mag ik dit graag voorbij zien komen :wink: Ik vind ze erg goed en mooi scherp en uit ervaring weet ik hoe lastig het is om deze snelle sport er goed op te krijgen.

Ik heb helaas nog geen weinig tot geen tips gekregen dus bij deze maar bij jou te raad:

Welke lens gebruik je? Heb je ook alles op tv stand geschoten? Scherpstellen op welk punt?
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Dank je. Het was de eerste keer dat ik koersen gefotografeert had, maar ik heb wel al een par keer rennende renpaarden in de wei gefotografeert. Had er dus wel een heel klein beetje ervaring mee, met de snelheid

Ik heb de 18-55 lens en de 100-300 lens allebei gebruikt.
Alles op TV stand
Scherpstellen op groot vlak.
Gebruikers-avatar
marcelvdbos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 08:17
WoonplaatsCOLON Lisse

leuke foto's voor al nr 2 vind ik er mooi !

volgende maand bij ons in het dorp ... verheug me er nu al op ;-)
40D | 350D | 70-200mm L 2.8 | 50mm f1.8 | 17-85 | 16-35 | Lowepro trekker tassie en nog wat spul...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar