Pelicase 1510 als handbagage?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
andy zuidema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 11:53
CONTACTCOLON

Ik vertrek voor een halfjaar naar het buitenland (stage) en ik wil daarom een Pelicase 1510 gaan kopen.

Nou staat er op de site van pelicase wel dat dit de maximum formaat is voor handbagage maar als je bv kijkt op de site van Martinair is het net te groot.

Wie heeft hier ervaring mee?
Yumo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 16:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

ik neem hem altijd mee als handbagage, soms vragen ze wel eens hoe zwaar die is dan til ik hem op als of hij niets weegt. Meestal zijn deze regels vrij soepel, maar dat is bij klm.

Ik weet niet hoe martinair hiermee om gaat..

succes
Sander
Had mij 10 jaar geleden gezegd dat we fotos zouden maken met een luciferdoosje, en ik had je voor gek verklaard......
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mijn ervaring is dat ze meestal niet zo kinderachtig zijn als het ietsje groter is. Maar ja je zal maar net die ene medewerker van de incheck hebben die net van de cursus komt, thuis ruzie heeft en s'morgens een parkeerbon gehad heeft. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Het vervelende van een hard-shell koffer als de Pelicase is dat'ie domweg niet in de bagagekisten past als'ie groter is dan de aangegeven maten. En zo'n ding is dan vaak ook te groot om onder de stoel voor je te mikken. Je loopt dus het risico dat het als ruimbagage mee moet. Als je nu al weet dat'ie groter is dan de maten die de maatschappij opgeeft zou ik het er niet op wagen.

Buitenland, stage. Kan de werkgever niet voor vervoer zorgen? Als wij hiervandaan mensen voor langere tijd naar het hoofdkantoor in Sydney sturen gaat er gewoon een grote doos (of flightcase) per DHL vooruit.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON...er gewoon een grote doos (of flightcase) per DHL vooruit.
Maar daar stop je je foto-apparatuur toch niet in.
De DHL-coureurs komen hier dagelijks en als ik zie hoe ze met de pakketjes om gaan.........
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

JvdH schreefCOLON
jeveos schreefCOLON...er gewoon een grote doos (of flightcase) per DHL vooruit.
Maar daar stop je je foto-apparatuur toch niet in.
Tuurlijk wel. Wat dacht je dat er aan apparatuur de hele wereld over verscheept werd door die jongens? Goed verpakken in een stevige flightcase is de crux - eventueel in zo'n pelicase in een flightcase als je het echt niet vertrouwt. Je fotoapparatuur is niet van suiker hoor.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
andy zuidema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 11:53
CONTACTCOLON

Ik zal vandaag eens contact opnemen met Martinair en anders de andere routes gaan bekijken van vervoer.

Tnx voor de tips
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONJe fotoapparatuur is niet van suiker hoor.
Daar heb je een punt :lol:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Je kunt altijd een 'seat for luggage' nemen. Je betaald dan voor een extra stoel enkel het tarief wat op dat moment beschikbaar is en je kunt dan tot 75 kilo meenemen op de stoel naast je.
Als je veel gear mee moet nemen (en het is voor een redelijk hoog bedrag) zou ik die optie zeker overwegen, aangezien beschadiging, diefstal of €10-14 per Kg extra betalen toch duurder is. :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar