Nieuwe monitoren......

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Even vooraf, ik weet niet of dit topic in de juiste rubriek staat. Mocht dat niet het geval zijn, dan SORRY en vraag aan moderator om het te verplaatsen.

Mijn vraag: ik heb 2 identieke TFT monitoren aangeschaft (Belinea 1925, 19 inch breedbeeld)
Is het zinvol / aan te raden om deze schermen gelijk te callibreren ( Spider2express) of kan ik beter een half jaartje of zo wachten totdat de schermen "in conditie" zijn :roll:

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Callibreren hoor je regelmatig te doen, zeg om de 2 weken. Dus nu beginnen en blijven herhalen!

Edit: Je weet dat de Spider2express bedoeld is voor 1 monitor? Niet voor 2 schermen aan 1 PC.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik heb nu nog 1 monitor en de Spyder2express. Hoe moet je dat dan regelen als je 2 monitoren op 1 PC gaat gebruiken?
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

mcr77 schreefCOLONIk heb nu nog 1 monitor en de Spyder2express. Hoe moet je dat dan regelen als je 2 monitoren op 1 PC gaat gebruiken?
Die vraag heeft mij ook bezig gehouden.
Ik heb weliswaar 2 ( verschillende) beeldschermkaarten in de PC en ik HAD daaraan 2 verschillende merken schermen hangen.
Ik heb toen geprobeert om met de Spyder beide schermen te callibreren maar het probleem was dat de software maar voor één scherm werkt en dus ook maar een profiel aanmaakt. Toen heb ik dat profiel gewoon gekopieerd naar de locatie waar het profiel van de 2e kaart staat.

Nu heb ik echter 2 exact dezelfde schermen, dus volgens mij moet deze methode ( callibreren en vervolgens het profiel kopieren) nu zeker werken.

Hoe een en ander te werk gaat bij één beeldschermkaart waar twee monitoren aan te hangen zijn, weet ik niet precies. Maar ik vermoed dat dan een en hetzelfde profiel wordt gebruikt voor die kaart en beide schermen :roll:

Mocht iemand een betere ( werkende) methode weten dan hoor ik ( en waarschijnlijk ookm anderen) dit graag. :lol:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
vtuinen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 23:09

Erik Mulder schreefCOLON
mcr77 schreefCOLONIk heb nu nog 1 monitor en de Spyder2express. Hoe moet je dat dan regelen als je 2 monitoren op 1 PC gaat gebruiken?
Die vraag heeft mij ook bezig gehouden.
Ik heb weliswaar 2 ( verschillende) beeldschermkaarten in de PC en ik HAD daaraan 2 verschillende merken schermen hangen.
Ik heb toen geprobeert om met de Spyder beide schermen te callibreren maar het probleem was dat de software maar voor één scherm werkt en dus ook maar een profiel aanmaakt. Toen heb ik dat profiel gewoon gekopieerd naar de locatie waar het profiel van de 2e kaart staat.

Nu heb ik echter 2 exact dezelfde schermen, dus volgens mij moet deze methode ( callibreren en vervolgens het profiel kopieren) nu zeker werken.

Hoe een en ander te werk gaat bij één beeldschermkaart waar twee monitoren aan te hangen zijn, weet ik niet precies. Maar ik vermoed dat dan een en hetzelfde profiel wordt gebruikt voor die kaart en beide schermen :roll:

Mocht iemand een betere ( werkende) methode weten dan hoor ik ( en waarschijnlijk ookm anderen) dit graag. :lol:

Daar heb ik heel eerlijk gezegd mijn twijfels over aangezien dat zou betekenen dat beide monitoren exact de zelfde specs zouden moeten hebben. Aangezien bij de productie nogal een ruime marge bestaat in deze prestaties zal de calibratie bij de ene monitor precies goed zijn, maar bij de gekopieerde niet exact.

Volgens mij dien je de SpiderPro te kopen welke meerdere profielen kan aanmaken
Canon 40D - Canon 10-22 - Sigma 17-70 - Canon 70-200 F/4 L - Canon 50 mm 1.8 mkII - Kenko 1.4x - Speedlite 430EX
Frostbeard
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2008 12:11

Anders gewoon op 1 scherm de daadwerkelijke bewerkingen uitvoeren en alle toolbars en andere schermpjes die nodig zijn in photoshop naar het andere scherm verplaatsen.
EOS400D - Sigma EX 24-60 2.8 - Sigma EX 105 2.8 Macro
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar