eerste keer modellen fotografie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Ik heb kans gehad om voor het eerst modellen te fotograferen, en zou graag willen weten wat jullie van deze platen vinden. Alvast bedankt!

Groetjes,
Blossom

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110455[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110456[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110457[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110458[/img]

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110459[/img]
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke serie van een mooi model met als mijn persoonlijke voorkeur foto #5. Als ik per foto wat persoonlijke opmerkingen mag geven dan als volgt.

Foto #1 Leuke pose, het gele vlak vind ik wat te storend en de ketting hangt er i.m.o. wat nutteloos bij.

Foto #2 Mooie actiefoto, niets op aan te merken.

Foto #3 Leuke pose maar zoals ik hem zie vind ik het model iets te donker en lijkt de foto niet helemaal scherp.

Foto #4 Ook een leuke pose en het model wat lichter dan de vorige foto.

Ik denk alleen dat ik persoonlijk bij foto #3 & 4 andere oorbellen had gekozen, vind ze wat te veel aanwezig.

Foto #5 Vind ik de beste uit de serie, als je kunt photoshoppen zou ik alleen kleine oneffenheden zoals dat touwtje van haar kleding bij haar oksel wegpoetsen. Verder vind ik de ketting en de sjaal tesamen wat teveel maar dat is een questie van persoonlijke smaak. En als laatste had ze het bandje van haar BH? onder de andere bandjes kunnen verstoppen of deze uitdoen, heb je daar geen last meer van. Maar afgezien van die dingen mijn favoriet uit de serie.

Als dit je eerste keer was ben ik benieuwd naar jouw vervolg.

Mooie foto's en goed scherp in beeld gebracht.

Groet van Marco.
stef1980
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2008 14:28
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik sluit me aan bij mijn voorganger, maar ik moet zeggen dat dit me op wat nieuwe ideeën heeft gebracht voor mijn volgende strandshoot.

Nice work!
Canon EOS 400D + Grip, 430 EX flitser, 18-55 MM kitlens, 28-105 EF USM II, 50MM F1,8 en 55-200 EF en UV filters voor alle objectieven en mono- en tripod manfrotto statieven en nog wat andere leuke spulletjes....
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

blossomgirl schreefCOLONIk heb kans gehad om voor het eerst modellen te fotograferen, en zou graag willen weten wat jullie van deze platen vinden. Alvast bedankt!

Groetjes,
Blossom
Als dit jouw eerste keer is,dan vind ik dat je daar goed in geslaagd bent.
Gewoon lekker je eigen stijl ontwikkelen.
Ik vind er een stukje kunst in,mag dat wel :wink:
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nou, nou... hele fraaie serie hoor en zeker als het je eerste is. Je bent wel geholpen door een model die het duidelijk niet voor het eerst deed, maar dan nog heb je er mooi werk van gemaakt.

Paar kleine puntjes. Foto 2 zou ik wat krapper kaderen. Poses van 3 en 4 vind ik meer in een studio passen dan in de sfeer van ruimte, wijdsheid en de elementen. Daarvoor zijn ze wat te stijfjes. In tegenstelling tot 3 heb je het model bij 4 wel mooi uit het midden gehouden.

Foto 5 is ook zwaar mijn favoriet. Alleen iets minder dof zou hem nog beter hebben gemaakt. Maar ik wil de gelegenheid aangrijpen om iets te zeggen n.a.v. de opmerking van MGP; niet persoonlijk bedoeld hoor! Maar er wordt zo vaak iets gezegd over bh-bandjes die weggeshopt zouden moeten worden of zelfs bh's die uit zouden moeten vanwege het bandje. Bij die hele gelikte, strakke glamourachtige foto's - niet mijn smaak - maar kan ik me iets bij voorstellen. Bij heel veel ook niet. Sterker nog, bij deze foto zou ik het bandje er zelfs onderuit gehaald hebben als het onder haar shirt had gezeten. Zo'n heerlijke naturelle ongesofte foto van een vrouw met een hele geraffineerde, uitdagende blik met een hele vrouwelijke, nonchalante uitstraling, haren lekker wild... jeetje dat is de kracht van de foto. Het is geen studiofoto en hier hoort zo'n nonchalant typisch "vrouwelijk" bandje juist bij! Met modellen buiten werken is toch een andere tak van sport dan in een studio. Althans, dat is mijn mening/manier van werken.
ron h
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2006 06:21
WoonplaatsCOLON Leens
CONTACTCOLON

foto 2 spreekt mij erg aan, ik ga dit proberen na te doen met mijn dochter. puik idee.
Canon 350D, Canon 18-55, Sigma 24-70, Sigma 55-200, BG-E3 Grip, Lowepro Rover AW II, Canon 430EX.
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Dank jullie wel voor je reacties. Ik ben wel blij dat ze een beetje in de smaak vallen!

@ Marco: Over kleding, oorbellen enz had ik het helaas niet voor het zeggen. Ik liep een beetje mee met andere mensen. Maar als ik het volgende keer wel kan zeggen, dan zal ik je tips wel onthouden. Dank je wel. Nummer 3 is trouwens wel scherp als ik naar de originele kijk. Misschien dat ik het nog een keer moet verscherpen na het verkleinen.

@stef: Dank je wel!

@Pandora: Ik vond het hartstikke leuk om te doen, en hoop dat ik snel nog een kans zal krijgen. Ga het zeker op mijn eigen manier blijven doen! Dank je wel voor je reactie.

@Ton: het was ook de eerste keer voor de model... zij heeft het onwijs goed gedaan, en ik ben haar echt dankbaar. Volgens mij is ze een natuurtalent, al weet ik niet zo heel veel ervan. Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben over dat BH bandje (en BH bandjes in het algemeen). Ik vind het een beetje erbij passen in deze foto. Maar dat touwtje bij haar oksel ga ik wel wegshoppen, natuurlijk.

@ron: het idee kwam van de model zelf. Ik vond het wel een goeie!

Nogmaals bedankt iedereen.
Groetjes, Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
xxcisxx
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2008 21:15
WoonplaatsCOLON Dordrecht

foto 2 is inderdaad leuk gedaan!
Zeker als het voor het eerst is dat je zoiets doet... Mijn eerste foto's waren in ieder geval een stuk minder interessant. Hahaha!
mooi gedaan hoor!

Liefs, Cindy
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Dank je wel, Cindy!

Groetjes,
Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Foto's 1, 2 en 5 zijn helemaal super! Het vrij grote oranje vlak is een beetje jammer, maar heel erg stoort het me niet. Wel vind ik de pose van het model helemaal geweldig!
De actiefoto van 2 is ook erg goed getimed, heel goed gedaan.
En die blik van 5, die is onweerstaanbaar natuurlijk :)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Heel erg bedankt voor de complimenten, Fokke!

Groetjes,
Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Anoniem 4

blossomgirl schreefCOLONIk heb kans gehad om voor het eerst modellen te fotograferen .....
Complimenten voor deze leuke serie, temeer omdat het jouw eerste keer is.

Ik heb geen model, ook geen dochter (mijn zoon in deze poses zal ik jullie besparen). Ik zal eerst nog wat oefenen, met zo’n opblaasmevrouw misschien. Dan wordt het wellicht met mij ook nog wat.

Veel succes met jouw verdere ontwikkeling. Ik kijk uit naar het vervolg.
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Dank je wel, Illuminatus. Je zoon in deze poses zou wel raar zijn, maar misschien een paar andere poses zou kunnen - als hij mee wil werken! Een opblaasmevrouw zou volgens mij ook niet zo makkelijk posen, hoor! :wink: Misschien heb je een geduldig en behulpzaam buurvrouw die mee zou werken? :)

Groetjes,
Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

je hebt bij foto 5 een mooie plaat neergezet!
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Dank je wel, Ben!

groetjes,
Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

De verplaatsing naar testcase kan ik wel begrijpen (al vraag ik me af of ze verplaats zou zijn geweest als ik niet zelf aan had gegeven dat het de eerste keer was :?: ), maar ik zou wel graag geinformeert willen worden, dat ik niet naar mijn foto's moet zoeken. :?

Groetjes,
Blossom.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

modedit: mijn excuses, Ik heb gister meerdere 'eerste keren' mensen verplaatst omdat we dit verzuimd hadden. Aan de andere kant hebben wel richtlijnen die redelijk aangeven waar bepaalde topics geplaatst zouden moeten worden. Een eerste keer proberen is eigenlijk altijd testcase. Dus als plaatser zou het ons veel verplaatsingswerk (en pbtjes vanwege het verplaatsen) schelen als dit goed overdacht wordt
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Ik zal er voortaan beter op letten waar ik foto's plaats! :)

Dank je wel, Veldje.

Groetjes,
Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar