Even wat geoefend...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Met een Tamron 70-300mm lens.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op *Deborah*, in totaal 2 keer gewijzigd.
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Niek-b
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2008 14:00
WoonplaatsCOLON Andijk

*Deborah*

De eerste 2 foto's zijn wel erg donker en het onderwerp staat naar mijn idee te centraal op de foto. Probeer wat meer ruimte link of rechts naast het onderwerp te laten.

Het is ook makkelijker om de foto's even te nummeren zodat commentaar geven makkelijker is.

De laatste foto vind ik het beste, het is wel een foto die totaal afwijkt (reeks) van de eerste 2 foto's .

Als je even aan het oefenen bent plaats dan je foto's eerst in Testcase...

Mvgr. Niek
Canon EOS 50D | Canon EOS 40D | Canon EF-s 10-22 F3.5-4.5 USM | Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 50mm F1.8 II | Sigma 120-400 F4.5-5.6 HSM OS |
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk! Al was ik over de eerste 2 juist wel tevreden! :roll: :)

Bedankt voor je commentaar :wink:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Vhall
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2008 22:49
WoonplaatsCOLON Meerlo (L)

De composities en onderwerpen op zich vind ik niet verkeerd en vooral de laatste foto vind ik leuk,
niet overdreven scherp, de hond heeft een mooie blik en de achtergrond is vrij rustig.

Wat betreft het gecentreerde onderwerp, ben ik het wel met Niek eens,
de foto krijgt wat meer sfeer als het onderwerp wat verder naar links of rechts staat (afhankelijk van het onderwerp natuurlijk)
Foto's 1 en 2 zijn wel vrij donker, terwijl de bloemen zo lekker geschikt zijn om ze er uit te laten springen, zeker met een donkere achtergrond.
Toegegeven; de sfeer is niet verkeerd op de eerste twee foto's :D

Gr. Vhall
[size=75]EOS 450d ll EF-S 18-55mm IS ll EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM ll Hoya Pro1 Filterspul ll Lowepro Rover AW II ll Manfrotto 055XDB + 804RC2 ll [url=http://www.flickr.com/photos/vhall/]Flickr[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Flyinghigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 17:27

Grappig, ik heb onlangs hetzelfde geprobeerd! :lol:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109876[/img]
Canon 40D, 17-85mm IS USM, 70-200 f4 IS USM
Gebruikers-avatar
Vhall
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2008 22:49
WoonplaatsCOLON Meerlo (L)

Grappig, ik heb onlangs hetzelfde geprobeerd! :D + foto
Mooie foto, alleen vraag ik me af of het nodig en netjes is om dat bij iemand in een topic te plaatsen...
Misschien ben ik in in dit geval aan het miepen, maar vind het persoonlijk niet nodig als het niets concreets toevoegd...
Lees: feedback/verbetering/hulp etc.

My 2 cents...
[size=75]EOS 450d ll EF-S 18-55mm IS ll EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM ll Hoya Pro1 Filterspul ll Lowepro Rover AW II ll Manfrotto 055XDB + 804RC2 ll [url=http://www.flickr.com/photos/vhall/]Flickr[/url][/size]
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vhall schreefCOLONDe composities en onderwerpen op zich vind ik niet verkeerd en vooral de laatste foto vind ik leuk,
niet overdreven scherp, de hond heeft een mooie blik en de achtergrond is vrij rustig.

Wat betreft het gecentreerde onderwerp, ben ik het wel met Niek eens,
de foto krijgt wat meer sfeer als het onderwerp wat verder naar links of rechts staat (afhankelijk van het onderwerp natuurlijk)
Foto's 1 en 2 zijn wel vrij donker, terwijl de bloemen zo lekker geschikt zijn om ze er uit te laten springen, zeker met een donkere achtergrond.
Toegegeven; de sfeer is niet verkeerd op de eerste twee foto's :D

Gr. Vhall
Mijn hond is inderdaad niet overdreven scherp, het is ook zo moeilijk aangezien hij nooit even stil kan zitten :lol:

Ik zal eens kijken of ik een lichtere foto heb van de Orchidee.

In ieder geval bedankt voor je reactie, daar heb ik wel wat aan.

Gr Deborah
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Flyinghigh schreefCOLONGrappig, ik heb onlangs hetzelfde geprobeerd! :lol:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109876[/img]
Hele mooie foto zeg! Inderdaad veel mooier als hij lichter is.

@Vhall

Maakt niet uit hoor. :lol:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Vhall
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2008 22:49
WoonplaatsCOLON Meerlo (L)

Haha, dat verhaal van je hond is herkenbaar, ik heb zelf een labrador en die zit ook nooit stil...
Het lijkt wel of ze het er om doen wanneer ze zien dat je de camera tevoorschijn haalt...:D

En als jij het niet erg vind, dan ben ik de laatste die dat zou moeten vinden :wink:

Gr.
[size=75]EOS 450d ll EF-S 18-55mm IS ll EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM ll Hoya Pro1 Filterspul ll Lowepro Rover AW II ll Manfrotto 055XDB + 804RC2 ll [url=http://www.flickr.com/photos/vhall/]Flickr[/url][/size]
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vhall schreefCOLONHaha, dat verhaal van je hond is herkenbaar, ik heb zelf een labrador en die zit ook nooit stil...
Het lijkt wel of ze het er om doen wanneer ze zien dat je de camera tevoorschijn haalt...:D

En als jij het niet erg vind, dan ben ik de laatste die dat zou moeten vinden :wink:

Gr.
hahaha ja erg hé! Die 2 van mij beginnen al te zuchten als ik mijn tas tevoorschijn haal :lol:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar