[Verzamel] TT van Assen 2008

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Koenpuntorg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 13:43
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Goedemiddag allemaal!

Dit weekend wordt in Assen de welbekende TT verreden.
Donderdag heb ik de trainingen bezocht, het was weer genieten.
Het weer liet zich van zijn beste kant zien, bijna de gehele dag zon gehad.

Tevens het eerste evenement waar de 100-400 lens van Cosina werd getest.
Kort gezegd is de snelheid en accuratie niet te vergelijken met de 70-200 van Canon, maar het enorme bereik maakt een hoop goed!
Het is wel even wennen aan het pannen op 400mm, de sluitertijden moeten toch wat omhoog om uiteindelijk een scherp plaatje over te houden.

Genoeg gekletst, hieronder de resultaten:

Meer foto's zijn hier te vinden.

#1 - ISO 100, 1/125, F9, 200mm
Afbeelding

#2 - ISO 100, 1/250, F11, 400mm
Afbeelding

#3 - ISO 200, 1/320, F14, 400mm
Afbeelding

#4 - ISO 200, 1/2500, F4.5, 35mm
Afbeelding

#5 - ISO 200, 1/160, F18, 200mm
Afbeelding

#6 - ISO 200, 1/1250, F8, 255mm
Afbeelding

#7 - ISO 200, 1/160, F14, 135mm
Afbeelding

#8 - ISO 100, 1/125, F18, 200mm
Afbeelding

#9 - ISO 200, 1/320, F14, 400mm
Afbeelding

#10 - ISO 200, 1/200, F18, 400mm
Afbeelding

Groeten,
Koen

Ps. Gezien het (zeer) grote aantal fotografen die ik donderdag al zag, heb ik er maar een verzameltopic van gemaakt.
Bezoek ook eens [url=http://www.fotokoen.com]mijn site[/url].

Canon 350D | BG-E3 | EFS 18-55 mm | EF 50mm f/1.8 II | EF 70-200 f/4L | Naneu Pro U-110
Gebruikers-avatar
arend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2005 20:47
WoonplaatsCOLON Middelburg
CONTACTCOLON

Ik vind ze gaaf hoor, alleen spreekt foto 4 mij niet zo aan.
Ik maak geen perfecte Foto's, maar ik doe wel mijn best.
[color=red] Neem eens een kijkje op mijn Site
www.arendbevaart.nl [/color]
king-of-the-hill
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2008 20:24

mooie foto's hoor!!

bij foto 6 lijkt het net alsof hij uit stilstand omvalt :lol: heel vreemd

moeilijk shot, niks aan te doen :wink:
Canon EOS 20D - Tamron 17-50 f2.8 - Canon 70-210 f3.5-4.5 - Canon 28-105 f3.5-4.5
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Mooie foto's en mooi gepande foto's :D Met name 2 en 10 vind ik erg goed geslaagd qua compo. Foto 4 maar snel deleten, dat is niks zo scheef vind ik persoonlijk.

Moet alleen zeggen dat ik niet kapot ben van de scherpte van de foto's. Zijn vaak beetje wazig... Ligt dat aan de lens?
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
Koenpuntorg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 13:43
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

@ arend: Dank u! Foto 4 is voor de afwisseling, érg schuin :oops: , maar recht vond ik het meer een snap-shot, keuzes, keuzes...

@ king-of-the-hill: De shot's recht van voor en recht van achter hebben dat effect allemaal een beetje, ik moet nog eens een manier gaan vinden om ook die snelheid mee te geven.

@ dexter: Ook jij bedankt voor je compliment.
De originelen zijn 100% scherp, neem foto 3, ik denk dat ik zelden zo'n goeie plaat heb geschoten, zelfs op een 100% crop nog scherp. Totdat ik de foto's verklein en op mijn site plaats! :evil:
Met deze foto's heb ik geprobeerd ze niet met de software voor m'n site te verkleinen, maar met Photoshop. Opgeslagen in kwaliteit 8 (ongeveer 100kb per foto), toen onverkleind en onverscherpt op m'n site. Maar ook nu inderdaad een 'softe' foto. Als er iemand is dit hier handig in is... HELP!

Met de lens is niets mis, die heb je zelf ook (70-200 F4 L van Canon), de andere lens (100-400 van Cosina), levert minder precisie en ´hunt´ veel, maar áls hij goed zit, levert ook deze lens mooie plaatjes!

Koen
Bezoek ook eens [url=http://www.fotokoen.com]mijn site[/url].

Canon 350D | BG-E3 | EFS 18-55 mm | EF 50mm f/1.8 II | EF 70-200 f/4L | Naneu Pro U-110
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

[offtopic] ik upload de foto's naar m'n site altijd met een ftp programma (bijv ws_ftp), foto's doe ik meestal 800pixels breed opkwaliteit 12. Niks kwaliteitsverlies. [/offtopic]
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Hallucinator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 15:02

Heeel erg mooi foto's hoor, en netjes dat je ze zo scherp hebt gekregen.
Op welk deel van het circuit heb je die close-ups geschoten?

Ben er zelf gisteren ook geweest en heb ook een aantal foto's geschoten, maar merkte wel hoe moeilijk het is om de motoren mooi vast te kunnen leggen vanaf de tribune. Heb op heel veel foto's prikkeldraad ervoor zitten of zijn net niet scherp. Merk wel dat ik nog veel moet oefenen haha. Hier toch even wat foto's waar ik wel redelijk tevreden mee was:

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

#9.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
steldat
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 14:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Hier mijn kleine bijdrage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rvf400nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 20:31
WoonplaatsCOLON giesbeek

wat een mooie platen :D :D

hier een paar foto's van mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
eos 40D,canon 300 2.8 IS
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Wat een schitterende foto's, ben er stinkend jaloers op.
Heb zaterdag ook een poging gedaan tot het schieten van wat mooie platen, maar durf ze niet te plaatsen na deze gezien te hebben.

Hoe krijgen jullie die kleuren toch zo mooi?
Is dat misschien toch sterk afhankeljk van welke body cq lens er wordt gebruikt? Of kan dat ook met mijn materiaal? (zie onderschrift)

Een kameraad van mij die mee was had ook al zo'n mooie kleuren met zijn Nikon D300.

Nogmaals: schitterende foto's!!!
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
Hallucinator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 15:02

Olivier71 schreefCOLONWat een schitterende foto's, ben er stinkend jaloers op.
Heb zaterdag ook een poging gedaan tot het schieten van wat mooie platen, maar durf ze niet te plaatsen na deze gezien te hebben.

Hoe krijgen jullie die kleuren toch zo mooi?
Is dat misschien toch sterk afhankeljk van welke body cq lens er wordt gebruikt? Of kan dat ook met mijn materiaal? (zie onderschrift)

Een kameraad van mij die mee was had ook al zo'n mooie kleuren met zijn Nikon D300.

Nogmaals: schitterende foto's!!!
Dit vraag ik mij ook af.. Die kleuren spatten werkelijk van je scherm af.
De foto's die ik hierboven gepost heb zijn met een 40D geschoten met Sigma 18-200 lens, kan dat de oorzaak zijn dat ze zo "flets" zijn?

En vanaf waar hebben jullie geschoten?
rvf400nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 20:31
WoonplaatsCOLON giesbeek

Olivier71 schreefCOLONWat een schitterende foto's, ben er stinkend jaloers op.
Heb zaterdag ook een poging gedaan tot het schieten van wat mooie platen, maar durf ze niet te plaatsen na deze gezien te hebben.
niet bang zijn,gewoon posten die foto's.
mijn foto's zijn ook niet altijd even mooi.
eos 40D,canon 300 2.8 IS
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

@ Steldat: hele lekkere platen zeg :shock:
Welke lens?
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
rvf400nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 20:31
WoonplaatsCOLON giesbeek

toch maar keer een 300 mm lens kopen :(

Afbeelding
eos 40D,canon 300 2.8 IS
Gebruikers-avatar
steldat
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 14:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Olivier71 schreefCOLONWat een schitterende foto's, ben er stinkend jaloers op.
Heb zaterdag ook een poging gedaan tot het schieten van wat mooie platen, maar durf ze niet te plaatsen na deze gezien te hebben.

Hoe krijgen jullie die kleuren toch zo mooi?
Is dat misschien toch sterk afhankeljk van welke body cq lens er wordt gebruikt? Of kan dat ook met mijn materiaal? (zie onderschrift)

Een kameraad van mij die mee was had ook al zo'n mooie kleuren met zijn Nikon D300.

Nogmaals: schitterende foto's!!!
De camera is een 1D MKIII en de lens een 300 2.8 IS. De foto's schiet ik in RAW zodat ik in het bekende photoshop alle mogelijheden heb om alles naar de hand te zetten. De lens is natuurlijk retescherp en razendsnel, maar ik denk dat kleuren, contrast etc ook met een 400D, 10-40D mogelijk zijn.

Ben altijd blij met het RAW formaat want daar kan ik heel veel meer uit de foto's halen. Standaard hebben de foto's ook vaak niet de kleur en contrast zoals ik zou willen. Ik denk dat ik 50 % van de kwaliteit, aangaande kleur, helderheid, witbalans en contrast haal uit nabewerking.

Wat ik nou niet wil zeggen dat dit met JPG niet mogelijk is, maar ik heb voor mezelf een bepaalde methode via RAW waar ik uitstekend mee kan werken.

Voor de rest is het pannen, een klusje wat ik ook nog steeds niet 100 % onder de knie heb, ook voor mij zitten er nog veel missers tussen, maar ook vele haarscherpe exemplaren. Soms vroeg ik me ook wel eens af, is het de camera of ben ik de foute factor. Dus denk niet dat niet meteen dat je met een 1D en een 300 2.8 altijd maar toppers maakt. Ik heb een aantal jaren terug een 10D gehad en ook daarme heb ik mooie racefoto's gemaakt. Maar de camera met deze lens zijn natuurlijk wel een droom om mee te werken. De foto's op vol formaat zijn ook gewoon echt scherp.
Gebruikers-avatar
steldat
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 14:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

keen schreefCOLONook maar een keer wat posten dan :P

350D + sigma 70-300 apo dg
Denk dat je echt het pannen wel aardig onder knie hebt. Voor de camera en de lens echt mooie platen. Maar er is nog meer uit te halen, en dat allemaal dankzij het mooie Photoshop. Ik ben zo vrij geweest om een van je foto's eens te bewerken. Hoop dan ook dat je het niet erg vind... Met name de witbalans is niet helemaal juist, er zit een soort geel zweem over je foto's.




http://www.xs4all.nl/~dinkipi/Pedro2.jpg

http://www.xs4all.nl/~dinkipi/Pedro1.jpg

mod-edit Dejong1racing; Ook hier maximaal 900 pixels per foto
Laatst gewijzigd door 1 op steldat, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

@Steldit: Ben onder de indruk van je nabewerking erg mooi, misschien dat een photoshop cursusje voor mij ook niet geheel overbodig is.

De stoute schoenen maar aangetrokken en mijn resultaten ook even posten.
Ik denk inderdaad dat de techniek (van de fotograaf, ondergetekende 8)), de grootste factor is in het mislukken van de meeste foto's.

Ben benieuwd naar jullie (dit forum kennende) opbouwende kritiek.

Alvast bedankt voor reacties en/of t kijken.
Onderstaand de foto's (lichtjes nabewerkt met PS elements, verkleind en een kadertje eromheen gezet)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Groeten :D
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
keen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2006 21:55

steldat schreefCOLON
keen schreefCOLONook maar een keer wat posten dan :P

350D + sigma 70-300 apo dg
Denk dat je echt het pannen wel aardig onder knie hebt. Voor de camera en de lens echt mooie platen. Maar er is nog meer uit te halen, en dat allemaal dankzij het mooie Photoshop. Ik ben zo vrij geweest om een van je foto's eens te bewerken. Hoop dan ook dat je het niet erg vind... Met name de witbalans is niet helemaal juist, er zit een soort geel zweem over je foto's.
Op de één of andere manier doe ik dat elke keer weer.

Ik hou wel een beetje van warme kleuren.
maar als ik dan zo die foto's naast elkaar zie heb je helemaal gelijk, de onderste ziet er duidelijk beter uit.
Hallucinator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 15:02

steldat schreefCOLON
keen schreefCOLONook maar een keer wat posten dan :P

350D + sigma 70-300 apo dg
Denk dat je echt het pannen wel aardig onder knie hebt.

Misschien een hele rare vraag, maar ik ben echt net begonnen met fotografen: Wat is dat "pannen" waar je het over hebt? :oops:

Thnx,

Richard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar