Graag jullie mening

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Objectief, en ik zou graag jullie mening horen over de volgende Objectief; Canon EF 75-300 mm F/4-5.6 USM III (M)?

Is dit een goede lens na mijn standaard 18-55 mm kitlens?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Deborah :wink:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Hey,

Ik heb die ook (alleen dan in IS versie). Ik heb die er ook bijgekocht toen ik de cam gekocht heb. Het is een geweldige lens (al kan het zijn dat ik er geluk mee heb) en je kan in de spotters showcase een topicje vinden van mij met deze lens geschoten...

Het is een prima aanvulling op je kitlens. Hoewel... Ik heb een paar keer foto's moeten maken in een interieur en daar miste ik bij de kitlens net dat voorbij de 55 en met de 75 erop zat ik net te dichtop... Naar achter stappen is een optie, alleen als er dus een muur staat heb je dat geluk niet. Naar voor gaan was toen ook geen optie omdat ik dan iedereen stoorde die naar het spektakel aan het kijken was dat ik aan het fotograferen was...

Ik heb dan de kitlens ook maar vervangen...
Het is wel een prachtlens maar of je die 20 mm overlapping gaat missen is misschien alleen maar door jou te beantwoorden gezien ik niet goed weet welke foto's jij maakt en waar...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

om direct een antwoord op je vraag te geven : nee.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Closeshooter schreefCOLONom direct een antwoord op je vraag te geven : nee.
Da's wel heel direct! :lol:
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

weet, ik maar ze vraagt is dit een goede lens, dan moet ik zeggen, nee het is geen goede lens, het is een matige lens. Voor dit geld kun je beter voor de sigma Apo versie gaan, kost nagenoeg net zo veel is is iets beter.
Wil je een goede lens zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.
Zo zijn daar de 70-300 IS versie, de 70-200L F4 versie enz.., dat zijn goede lenzen.
Zo beter ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLONHey,

Ik heb die ook (alleen dan in IS versie). Ik heb die er ook bijgekocht toen ik de cam gekocht heb. Het is een geweldige lens (al kan het zijn dat ik er geluk mee heb) en je kan in de spotters showcase een topicje vinden van mij met deze lens geschoten...

Het is een prima aanvulling op je kitlens. Hoewel... Ik heb een paar keer foto's moeten maken in een interieur en daar miste ik bij de kitlens net dat voorbij de 55 en met de 75 erop zat ik net te dichtop... Naar achter stappen is een optie, alleen als er dus een muur staat heb je dat geluk niet. Naar voor gaan was toen ook geen optie omdat ik dan iedereen stoorde die naar het spektakel aan het kijken was dat ik aan het fotograferen was...

Ik heb dan de kitlens ook maar vervangen...
Het is wel een prachtlens maar of je die 20 mm overlapping gaat missen is misschien alleen maar door jou te beantwoorden gezien ik niet goed weet welke foto's jij maakt en waar...
Hey,

Ik heb net je foto's bekeken en ik vind ze erg mooi.

Ik maak zelf graag foto's van mijn honden, landschappen, bloemen enz.
Eigenlijk gewoon alles wat ik tegenkom :lol: en mooi vind.

Pff ik vind het zo lastig om een passende lens uit te zoeken.
Misschien is het dan verstandiger om een 55 200 mm lens aan te schaffen, (Canon EF-S 55-250 mm F/4-5.6 IS) of (Canon EF 55-200 mm F/4.5-5.6 II USM)

Ik mis bij mijn standaard 18-55 mm kitlens gewoon een zoom.
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONweet, ik maar ze vraagt is dit een goede lens, dan moet ik zeggen, nee het is geen goede lens, het is een matige lens. Voor dit geld kun je beter voor de sigma Apo versie gaan, kost nagenoeg net zo veel is is iets beter.
Wil je een goede lens zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.
Zo zijn daar de 70-300 IS versie, de 70-200L F4 versie enz.., dat zijn goede lenzen.
Zo beter ?
Zo haha inderdaad heel direct, maar wel een duidelijk antwoord :lol:

70-300 IS versie is ook nog wel te doen, volgens mij is deze lens rond de 450 euro ?

Maar een Sigma? Ik ben eigenlijk alleen nog maar bezig met Canon.
Ik zal er eens over lezen. :wink:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Beste ben je af met een 70-200L F4, als je je honden bij wilt houden met AF zul je in ieder geval aan de USM moeten, een wat snellere lens dus, met name de sigma's en tamrons in deze prijsklasse zullen deze viervoeters niet bijhouden.
Maar de 55-250 IS is best een goede lens voor dit soort bezigheden, komt redelijk goed uit de bus.

p.s.
heb er eentje (70-200L F4) te koop voor 450,-, in absolute nieuwstaat.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONBeste ben je af met een 70-200L F4, als je je honden bij wilt houden met AF zul je in ieder geval aan de USM moeten, een wat snellere lens dus, met name de sigma's en tamrons in deze prijsklasse zullen deze viervoeters niet bijhouden.
Maar de 55-250 IS is best een goede lens voor dit soort bezigheden, komt redelijk goed uit de bus.

p.s.
heb er eentje (70-200L F4) te koop voor 450,-, in absolute nieuwstaat.
70-200 L F4 zijn volgens mij objectieven van tussen de 600 -1000 euro is het niet? :roll:

Misschien ga ik dan toch voor de 55-250 mm dat is om mee te beginnen wel even voldoende denk ik

Ik denk nog even na over je aanbod oke :lol:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

yep, maar wel in dat bereik de top, snel en retescherp, maar de 55-250IS is om te beginnen zeker geen slechte keus, zeg er alleen bij dat na verloop van tijd je hoogstwaarschijnlijk toch bij de L serie uit gaat komen, is een kwestie van tijd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONyep, maar wel in dat bereik de top, snel en retescherp, maar de 55-250IS is om te beginnen zeker geen slechte keus, zeg er alleen bij dat na verloop van tijd je hoogstwaarschijnlijk toch bij de L serie uit gaat komen, is een kwestie van tijd.
Zo gaaf hoor die zou ik best willen hebben, maar daar wacht ik nog even mee! (Inderdaad een kwestie van tijd) :)

Ik zal eens gaan kijken voor een passende lens met USM/IS.

Bedankt voor je hulp. :wink:
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zou zeggen wat let je 450,- en hij komt naar je toe, is echt in nieuwstaat en als je hieronder even klikt zie je wat voor scherpte/kleur je ermee kan krijgen
(de serie van de dierentuin burgers zoo en de voetballertjes is met de 70-200LF4 gemaakt)


http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... &start=380
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONzou zeggen wat let je 450,- en hij komt naar je toe, is echt in nieuwstaat en als je hieronder even klikt zie je wat voor scherpte/kleur je ermee kan krijgen
(de serie van de dierentuin is met de 70-200LF4 gemaakt)


http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... &start=380
O prachtige foto's zeg! Het is wel heel erg verleidelijk :shock:

Waarom doe je hem eigenlijk weg, best zonde! Hij maakt echt prachtplaatjes.
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

omdat ik de 2.8 versie hiervan heb gekocht, niet dat deze scherper is, maar lichtsterker, de F4 is echt in deze klasse samen met de IS versie (die kost 1.000) de scherpste zoom die je kunt kopen voor dit geld, niet alleen scherp, maar kleurweergave buitegewoon mooi.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONomdat ik de 2.8 versie hiervan heb gekocht, niet dat deze scherper is, maar lichtsterker, de F4 is echt in deze klasse samen met de IS versie (die kost 1.000) de scherpste zoom die je kunt kopen voor dit geld, niet alleen scherp, maar kleurweergave buitegewoon mooi.
O aha duidelijk!

En gaat het dan om deze; http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

nee het gaat om de F4 zonder Image stabiliser, degene die jij linkt is de versie die nieuw rond de 1.000 euro ligt, dus behoorlijk duurder.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Dirk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 20:35
WoonplaatsCOLON Waalre

Ik heb pas de Canon EF 70-300 mm F/4-5.6 USM IS aangeschft en ben heel tevreden. Inclusief de cashBack nog geen 400 Euro. (Konijn...)

Lens is scherp en AF en IS werken werkelijk perfect. het aantal scherpe foto's is bij mij nu drastisch gestegen.

groet
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Closeshooter schreefCOLONweet, ik maar ze vraagt is dit een goede lens, dan moet ik zeggen, nee het is geen goede lens, het is een matige lens. Voor dit geld kun je beter voor de sigma Apo versie gaan, kost nagenoeg net zo veel is is iets beter.
Wil je een goede lens zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.
Zo zijn daar de 70-300 IS versie, de 70-200L F4 versie enz.., dat zijn goede lenzen.
Zo beter ?
Jup... :lol:

Alhoewel ik je daarop toch tikkie moet in tegenspreken. Ik heb de IS versie van de 75-300 en het is bij lange na geen slechte lens!
Zoals al gezegd, hier zijn foto's allemaal geschoten met de 75 - 300 (behalve de chinook blade)...
Het hangt er maar vanaf wat jij matig noemt, maar ik noem deze goed. Je hebt altijd beter, maar daar betaal je dan ook beter voor...

Maar goed, het hangt ook af wat Deborah wil spenderen. Jij verkoopt jouw L voor 450 euro (heel aanlokkelijk, alleen heb ik wel die IS nodig met mijn schuddehandjes... :P )

Ook hangt het af of ze die 15 (70-300 IS USM) of 20mm (75-300 USM, al dan niet met IS) niet gaat missen tussendoor. Sommige mensen kunnen zonder, ik persoonlijk kon het niet en heb daarom de kitlens vervangen door een eLetje! Die groothoek mis ik namelijk niet...

Het zijn en blijven moeilijke keuzes al dat glaswerk...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

lezen is ook een kunst !!, ik noemd e 70-300 IS een goede lens.
ik heb gezegd dat de 70-300 zonder IS een matige lens is.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Closeshooter schreefCOLONlezen is ook een kunst !!,
ik heb gezegd dat de 70-300 zonder IS een matige lens is.
En Deborah had het over de 75 - 300 ...
Kan best zijn dat zij hier een typfoutje gemaakt heeft en dat ik dat verkeerdelijk genomen heb want ik heb wel degelijk de 75 - 300 en niet de 70-300
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar