Ikzelf voor de lens :)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Seb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 13:33

Beste Lezer,

Vanmiddag toen ik me (weer) zat te vervelen, was ik maar een beetje foto’s gaan browsen en kwam ik op een set uit waar de bewerking in heel zwaar contrast was gedaan (z/w). Dit wilde ik ook eens proberen en bij gebrek aan model gewoon mijzelf gebruikt :/ Ik weet het, ben nu niet echt je doorsnede (foto)model en van poseren weet ik al helemaal niks. Al met al ben ik wel tevreden over het eindresultaat. Laat even weten wat jij er van vindt!

Ps: ik heb verder geen studio of lampen ofzo dus het is gewoon met natuurlijk licht gedaan!

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=108188[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=108189[/img]

Groeten Seb!
[size=75]GEAR : Canon [color=red]20D[/color] | EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color]uxury IS USM | EF 100mm f/2 USM | 18-55 mm Kitlens [/size]
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Leuk, eindelijk eens een man op de foto, haha :P. Komt hier weinig voor.

Foto 1: Goede compositie, ook de verschillende patroontjes die je terugvindt in de foto zijn leuk. Het bandje staat stoer, maar had ik in dit geval denk ik wel afgedaan, omdat je ook al het kussen met de stipjes hebt ;). Ik zie ook nog een horizontale lijn in de achtergrond lopen, weet niet waar die van is?
Gezicht mag misschien een klein beetje lichter, die is nu nogal grijzig.

Foto 2 vind ik te soft. Vind dat persoonlijk niet echt bij de stoere houding passen, maar misschien was dat jou gevoel bij de foto. De blik is dan wel weer dromerig, dus 't zou aan de andere kant toch wel kunnen.
Hier zit je links wel erg tegen het kader aan, misschien had je iets meer naar rechts kunnen gaan zitten.

Waarom zou een doorsneemodel beter zijn?
I'm not going to change my identity, to be perfect
Nwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2008 16:30

Heuj Seb!

wist niet dat je op dit forum rond hing!
Vind ze beide wel nice.
Vind alleen het wazige aan de tweede foto wat minder.
compositie is wel mooi gedaan
Gebruikers-avatar
Alfred
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Mooie foto's , maar de 2e is inderdaad te wazig en je rechter bovenarm ziet er daar heel vreemd uit, net alsof er net boven je elleboog een hap uit is genomen...
EOS 400D | EF-S 18-55 | EF 50 1.4 | EF 70-300 4-5.6 IS USM | 430EX II
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Met zo'n knap bekkie mag je best in de camera kijken (in de mijne mag trouwens ook)

Nummer 2 is mijn favoriet, al ben ik het wel eens met het bovengenoemde, je houding en je dromerige blik zijn een beetje off balance.

Verder stoor ik me niet echt aan het onscherp zijn of bandjes aan de polsen.
Zeker niet omdat je hebt gewerkt met de selftimer, kan toch aardig frustrerend zijn om dan echt een hele goede scherpe foto te krijgen.
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Vind ze zeker wel iets hebben!

Ook al zijn ze niet superscherp, kan me er niet echt aan storen, vind wel dat je huid op de 2e foto wat te soft is en je iets te ver naar links zit. Daar staat wel tegenover dat ik op beide foto's je houding en je blik erg goed vind (plus de locatie op de 2e foto: erg passend bij je houding!)
Je doet het echt totaal niet slecht als model trouwens hoor... vooral je uitstraling op foto 2 is erg fijn om naar te kijken :wink:


Groetjes, Fanny
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar