Eindopdracht Fashion ROC Amsterdam, Gooi en Vechtstreek

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Voor een eindopdracht van een student aan het ROC in Hilversum ben ik gevraagd om de foto's te maken. Het gaat om eigen gemaakte kleding stukken. Het thema was Independant Woman. Voor dit thema hebben wij (kledingmaakster, Styliste en ik de gek) de omgeving van Rotterdam gekozen.

Helaas zoals met veel studenten moet alles op het laatste moment. Ze moest zelfs haar kledingstukken lenen van school om het deze dag te gebruiken. Morgen moeten de foto's al ingeleverd zijn (20x30). Ik had liever de dag verschoven naar een mooiere dag maar dit kon helaas niet. Maar ik vind ondanks het slechte weer (in de ochtend zelfs regen en uitgebeten luchten) dat we het er goed vanaf gebracht hebben. Hierbij een kleine selectie van de dag. Ik vind ze geslaagd maar jullie ook?

Modellen: Jessica, Hong en Sanne
Stylist: Mariam Burhan
MUA: Mariam Burhan
Kleding: Mariam Burhan
Kapper: Hairstudio Igor
Foto's: René Bliekendaal (Me :) )


#1: Schouwburgplein Rotterdam
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107506[/img]

#2: Erasmusbrug Rotterdam
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107507[/img]

#3: Kop van Zuid Rotterdam
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107508[/img]

#4: Kop van Zuid Rotterdam
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107509[/img]

#5: Is een foto uit een andere kleding collectie - Kop van Zuid Rotterdam
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107510[/img]


René
Laatst gewijzigd door 1 op myrddin, in totaal 2 keer gewijzigd.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Wat een mooie fotoshoot :D
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Tja, soms zuigen de omstandigheden wel eens. Ik vind dat je het er behoorlijk goed van af hebt gebracht. Die lucht he? Die doet nou net enorm veel afbreuk aan de foto's. Je beste foto's vind ik dan ook waar je de lucht er niet op hebt staan.
If you can't beat them, avoid them :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik neem aan dat je daar wel een heel prettig eindcijfer meegehaald hebt? :)_

Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 2 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

dank je allen :D

@Martin tja soms wil je toch de lucht erbij hebben om het stadsgevoel erin te krijgen. We hadden niet voor niets Rotterdam gekozen :( maar ondanks dat is het toch redelijk gelukt. Maar idd die zonder luchten zijn het mooist. Al vind ik die van Hong tegen de hoogbouw aan (kikvors perspectief) ook wel erg mooi.

@jvanarkel Het is niet een eindopdracht voor mij. Ze heeft me gewoon ingehuurd ;) ik was de enige betaalde daaro. wel helaas voor een laag bedragje.. net kostendekkend.. Maar ja wie weet in de toekomst komt er nog wat meer uit ;) Het is dus voor haar (de ontwerpster) die het eindcijfer gaat krijgen.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik twijfelde even of ik zou reageren. Wie ben ik als iedereen tevreden is. Maar ik wil toch wel wat kwijt. Doe ermee wat je wijs vindt.

Bij modefotografie, zeker bij jurken, is het gebruikelijk dat het model er ten-voeten-uit op komt. Pas dan kun je goed beoordelen hoe iets afkleedt. Bij aan aantal foto's heb je een flink stuk van de benen geamputeerd.

Verder moet het accent op het mode-object liggen, wat wil zeggen: zo weinig mogelijk overbodige info op de foto. Natuurlijk kun je accentjes opnemen om sportief, casual, zakelijk of wat dan ook te bevestigen. Maar op een aantal foto's heb je echte accenten die de aandacht afleiden van het mode-object. Dat vind ik het sterkst bij foto 3 waar de linkerkant heel rommelig is + veel witte lucht en bij foto 4 waar het gebouw met al die zonneschermen dominanter is dan de modellen.

Foto 5 idem: benen eraf en het model schreeuwt letterlijk om de aandacht waardoor te weinig accent op het mode-object.

Foto 1 vind ik daarentegen wel erg sterk. Misschien iets van de bovenkant halen (net boven haar hand).

Nogmaals: doe ermee wat je wijs vindt.
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Ton in ieder geval bedankt voor de kritische reactie.. we zijn hier allemaal om te leren.

Echter ben ik (en ook me styliste en de ontwerper) van mening dat het geen Wehkamp plaatjes hoeven te worden. Een foto over een mode object (in dit geval de japonnen met het thema Independant women) moet ook een bepaalde emotionele waarde krijgen. Dit zijn foto's die bij een collectie op een muur zouden moeten hangen om als blikvanger voor de ontwerper te moeten gelden.

Als voorbeeld kijk voor de grap maar eens naar de foto's van de ontwerper Galliano Daar is al bijna helemaal geen japon op te zien maar iedereen wil het hebben ;) Ofwel deze serie was niet bedoeld voor in een catalogus of als sample materiaal (ja dan moet je zien hoe de kleding valt en zit) maar was bedoeld als promotie materiaal tbv de ontwerper ;) (dat was nl. de opdracht)

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

myrddin schreefCOLONOfwel deze serie was niet bedoeld voor in een catalogus of als sample materiaal (ja dan moet je zien hoe de kleding valt en zit) maar was bedoeld als promotie materiaal tbv de ontwerper ;) (dat was nl. de opdracht)
Oops, ja dan is het anders en vervalt het grootste deel van mijn commentaar en ben je daarin geslaagd :D . Blijf ik alleen nog zitten met foto 4 waar je in mijn ogen teveel naar de modellen/mode als thema moet 'zoeken'.
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

hi hi is niet erg..... maar wil zelf met mijn eigen ontwikkeling ook helemaal niet werken aan catalogus materiaal.. dit is veel leuker...

De foto waar je nog over zit te twijffelen heeft ook nog een verhaaltje... zo komt toch alles hier op het forum ;) De ontwerper in kwestie moet volgende week haar modellen over de catwalk laten lopen in deze kleding stukken.... Daarvoor wilde ze 1 foto gebruiken om achter aan de catwalk op te hangen in 60x90. Daar is deze dus voor gemaakt ;) er zit nog een ander kader omheen met o.a. de naam van de ontwerper, de naam van de kapper en natuurlijk ikke ;)

Als je het denk ik in deze context ziet is ie idd redelijk geslaag (ben er zelf ook niet 100% tevreden over hoor) maar dat is meer het licht.....
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

myrddin schreefCOLONAls je het denk ik in deze context ziet is ie idd redelijk geslaag (ben er zelf ook niet 100% tevreden over hoor) maar dat is meer het licht.....
Haha... uhhh.... :oops: :oops:
Niets gezegd. Jammer dat het forum geen gummetje heeft :D
Kan mijn reacties wel weghalen, maar dan slaan de jouwe als een tang op een varken :D
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Ton daarvoor hebben we toch een forum ;) kan iedereen leren en het in de context te zien.. Ik denk dat ik in de start post iets te karig ben geweest in mijn bewoordingen (learned lesson voor mezelf). ;)
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Qua opzet een leuke serie. Maar een paar verbeter puntjes:
1) De lucht.. ik weet 't, je moet 't maar net treffen, maar het is nu zo'n wit saai vlak :)
2) Bij foto 3 en 4 vind ik de achtergrond echt te druk. En omdat de achtergrond ook evenveel belicht is als de modellen, mis ik diepte en vervallen ze een beetje in de omgeving. Overigens vind ik 3 wel heel goed qua standpunt en houding/look van het model!!!

Verder goed werk hoor :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ze zijn mooi hoor. Maar...: ik heb het idee dat de mi compositorisch leukste foto een tikje te veel verscherpt is. Vooral de boombladeren zijnn nu zo vreemd. maar misschien heb je een speciale bewerking erop toegepast.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

@Jazzman.. thx... ;) ik mis toch wel vaak een monoblock om mee te nemen. Heb al deze foto's met een 430ex lopen maken ;) dus ik begrijp wat je bedoeld.. met een monoblock kan je toch wel wat leukere dingen uit halen zeker kwa belichting. Ik heb idd ook het gevoel dat de belichting net even te vlak is... geeft idd de foto vaak wat minder diepte. De lucht kon ik weinig aan doen. Ik had wel willen verplaatsen naar een mooiere dag.. alleen kon dat niet (studentjes met deadlines).

@PP dank je... leuke is heb op deze foto maar een usm gedaan van 50/0.3/0 dus dat is zo goed als niets.. voor de rest alleen wat vlekjes weg gehaald en wat verstorende objecten verwijderd... maar geen huidverzachtingen, highpasses e.d. Maar ik zie wel wat je bedoeld... heb net nog even op het orgineel zitten kijken. Maar daar is het idem. Denk dat het met de wind te maken had.. heb de foto genomen met 1/125ste misschien nog niet even iets te lang om ook de boompjes goed te krijgen.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar